Skocz do zawartości

wymiana lamp z US na EU


Wiola X5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem tu nowa i bardzo potrzebuję Waszej pomocy. Wczoraj dostałam X5 z USA Vin:5UXFE83507LZ39268 i mam pytanie czy przed pojechaniem na stacje diagnostyczną powinnam wymienić lampy (tyle wyczytałam w necie),nie mam pojęcia jaka to wersja /modelBardzo proszę o pomoc.Wiola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne lampy w USA mają czerwony migacz i nie ma przeciwmgielnego.

Ogólnie spraw bardzo prosta. Kupujesz dwie lampy prawą i lewą zewnętrzną w błotnik wersja europejska. I jż masz żółty migacz.

Potem przełącznik świateł do kabiny z wersji europejskiej, potem kodowanie i masz przeciwmgielne. Przy kodowaniu wykoduj przednie kierunkowskazy świecące na stałe bo z tym przeglądu nie będzie. Co do lamp przednich to czy masz xenon czy zwykłe. z Xenonem nie ma problemu ale zwykła lampa nie mam pewności czy aby nie jest symetryczna i wtedy była by do wymiany na EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne :)cudownie urodzona ...a tak poważnie to gdzieś wyczytałam ,że w tej samej fabryce robione są auta na rynek eu i usa i jakieś tam modele są takie same stąd moje pytanie.To prezent niespodzianka i nie miałam możliwości sprawdzenia tego wczesniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody na rynek usa często się odrobinę właśnie tym różnią niestety. W e70 różnice to jeszcze radio z innymi częstotliwościami. Trzeba przekodować i będzie działać w europie. Pilot do bram w lusterku jest na inne częstotliwości,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koležanko. Jak nie chcesz ładować się w koszta. To wystarczy wymienić same żarówki w lampach na żółte diodowe cree i wstawić rezystor. Efekt w 100% zadawalający. Żaden diagnosta się nie przyczepi ani policjant. Na forum jest temat, który sam przerabiałem. Mogę poszukać i podesłać link z częściami jakie będą potrzebne do przeróbki. Czas roboty 30 min. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacji diagnostycznej jakoś przeszło :) chyba diagnosta nie chciał już mnie słuchać ...jak te lampy pięknie na pomarańczowo świecą .Gorzej będzie przy jakiejś kontroli .Jutro lecę po tablice :).Jak możesz to prześlij mi ten link,wczesniej czy później będę musiała to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy założyć przełącznik świateł z wersji europejskiej posiadający włącznik tylnych przeciwmgielnych na dokładnie taki jaki posiadamy obecnie ( w zależności od posiadanego wyposażenia jak xenon, head up itd) plus wymagany przycisk tylnego p/mgielnego. Tutaj opisywany wątek dla E60, więc dość podobnie. Tzn dokładnie nie mówię,że tak samo należy poprowadzić przewód do modułu świateł... http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=207565 ,szczególnie mój wątek na stronie 2. Druga rzecz bardzo ważna to zmiana częstotliwości radia na europejską, bo w wersji USA mamy jedynie fale nieparzyste w MHz, cały wątek opisany tutaj-sam robiłem według tej instrukcji viewtopic.php?f=15&t=282893. Niezbędny kabelek D-CAN i program NCS Expert oraz trochę wiedzy.

Z rzeczy mniej ważnych to takie jak np kodowanie takich rzeczy jak:

- zamykanie szyb, szyberdachu z pilota ( w USA standardowo wyłączone, a w EU włączone);

- cyfrowy licznik prędkości gdyż wtedy widzimy realną prędkość auta na liczniku. Dokładnie widać tutaj:

Jak dla mnie jest to niezbędne gdyż podczas jazdy niemal wcale nie patrzałem na tradycyjną wskazówkę, bo trochę mnie te mile myliły.

Nie wiem czy E70 ma kierunkowskazy czerwone jeśli tak to jest kilka opcji żeby mieć pomarańczowe czyli wymagane w PL:

- zdemontować stare lampy i wysłać do jednej z firm co się zajmuje przeróbką np http://naprawa-lamp-led.pl/ - ja miałem ledowe kierunki, a E70 może mieć zwykłą żarówkę wtedy opcja odpada;

- kupić lampy europejskie;

- zakupić lampy europejskie z wersji po liftingu by poprawić wygląd auta oraz go odmłodzić -potrzebne kodowanie, żadne cięcie kabli itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Sprowadziłem E70 po lifcie i próbuję uruchomić przeciwmgielne z tyłu.

Włącznik już mam z odpowiednimi przyciskami ale nie włącza świateł przeciwmgielnych tylnych.

Przeczytałem wątek o E60 i wtyczka od włącznika dokładnie taka sama i brakuje pinu nr 9 - czyli trzeba dołożyć kabelek do wiązki.

Mam jeden mały problem, że nie wiem gdzie go dalej podłączyć z drugiej strony. Wtyczki do modułu FRM3R E70 AHL mam inne niż w tamtym wątku :duh: .

Ktoś może podpowiedzieć do której wtyczki i który pin podpiąć lub czy może trzeba kodować ?

Może ktoś ma schemat tego FMRa.

Poniżej link do zdjęć wtyczek i modułu.

https://goo.gl/photos/EovqT1tEHyctYE3R7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz na stronę http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/en/ w Internet Explorerze i szukasz wg modelu. Wchodzisz następnie w Complete vehicle->body->lighting->fog lights->front fog light and rear fog lights usa. Na górze rysunku masz swój przełącznik świateł. W e60 widzę że od tegoż włącznika kable idą do modułu świateł,a w E70 nazywa się to coś footwell module...toto samo wg mnie.

Z tego co widzę dajesz kabel z włącznika świateł z pinu 9 na pin 14 w module footwell czyli też świateł (inaczej się nazywa). Gdzie go znaleźć to tuż pod opcją front fog lights...masz takie coś o nazwie power supply , footwell module FRM.

 

https://xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/52586d1321944451-still-working-rear-fogs-diy-rear-fogs-e70-x5.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.