Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=83&t=191025

:search: :search: :search:

 

Witam

Chcialbym prosic o pomoc z moim problemem w e53 3.0D 2004r.

 

Objawy

 

Na zimnym szarpie i czasem bardzo rzadko wpadnie w tryb awaryjny po zgaszeniu i ponownej jezdzie jest ok

 

Nastepnym objawem ustawie sobie tempomat na stala predkosc i delikatnie faluja obroty na postoju jest ok sprawdzalem na roznych biegach przy predkosci 60, 80, 90, 110, 120

 

Pozniej co mi sie przytrafilo to w momencie wyprzedzania skrzynia przelaczyla z 6 na 4 i 3500obrotow a samochod opadal z sil tak jakbym w manualu jechal na sprzegle, po schowaniu sie na prawy pas znowu probowalem wyprzedzic to samo, gdy lekko wcisnalem gaz zeby zredukowalo z 6 na 5 to samochod normalnie ciagnal do przodu a jak z 6 na 4 to z 90km/h zeslabl na 80km/h

 

Gdy samochod jest juz rozgrzany to skrzynia pracuje dobrze czasem ma tak jakby zastanowienie przy zmianie biegu z 2 na 3 (juz wyskoczyla 2 ale przeciaga wskoczenie 3)

 

Dzis gdy ruszalem autem to w momencie zmiany biegu chyba z 2 na 3 byl jakis dzwiek ale tylko raz to sie zdarzylo

 

Sprawdzalem olej i stan jest ok olej tez nie jest stary

 

Bylem u jednego mechanika stwierdzil ze to nie jest sprzeglo hydrokinetyczne tylko trzeba wimienic slektro zawory pod 1 i 3 biegiem

 

Moze mial ktos takie objawy lub wie co to moze byc bo nie chcailbym bez sensu remontowac skrzyni lub regenerowac sprzegla

Jezeli wiedzielibyscie co to moze byc prosze opomoc i porade.

Opublikowano

Witam,

 

To co się dzieje u Ciebie ze skrzynią to jest dużo niewiadomych i nie warto tak jeździć aż coś się wyjaśni ponieważ może być tylko już gorzej (większe nakłady finansowe na naprawę).

Co do falujących obrotów przy stałej jeździe to stawiam na sprzęgło hydrokinetyczne i tzw. lock-up (nadbieg). Miałem to samo w swojej 5 biegowej 5L40E produkcji GM.

 

Jesteś z Poznania wiec nie masz daleko do warsztatu z linka: http://www.skrzynie-buda.pl/

Dla innych gdyby nie działał link:

Auto Serwis Daniel Buda

ul. Skryta 4, Baranowo

tel. 508 389 280

[email protected]

 

Polecam ten warsztat (zlokalizowany w okolicach domków wolnostojących). Jedyny warsztat w Poznaniu gdzie można być uczestnikiem podczas rozbiórki skrzyni. Właściciel i pracownicy wytłumaczą, pokażą co jest zniszczone i co trzeba naprawić. Na miejscu wycenią wszystkie części i naprawy. bardzo uczciwy warsztat. Bardzo gorąco polecam. Przed rozbiórką właściciel przejedzie się autem w celu wstępnej diagnozy i powie co i jak.

 

Pytałem także w Teo MOtors http://www.teomotors.pl/ ale tu na dzień dobry przez telefon kazali szykować ok. 6 tys. zł a w Daniel Buda z Baranowa wyszło 3620 zł i wszystko wyjaśnione co i jak musi być naprawione.

 

Spróbuj i nie czekaj zbyt długo bo może być tylko gorzej - samo się już nie naprawi.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.