Skocz do zawartości

E53 4.4i M62TU Kopci na biało


scarab

Rekomendowane odpowiedzi

Odpaliłem dzisiaj auto tak jak zazwyczaj, wszystko było ok. Po przejechaniu około 2km przełączyła się na gaz, po przejechaniu kolejnych dwóch km nagle zaczęła bardzo kopcić na biało, dosłownie chmura dymu za mną. Zjechałem na bok bo wolałem nie ryzykować dalszej jazdy i odholowałem auto do domu. Spod maski wydaje mi się że czuć lekki zapach spalenizny, ale może to tylko wrażenie. Odpaliłem ją jeszcze na benzynie - dzieje się to samo, kopci jak parowóz, a spaliny moim zdaniem śmierdzą bardzo bogatą mieszanką. Węże od chłodnicy są miękkie, olej i płyn w normie. Odma i separator były wymieniane na nowe dwa miesiące temu. Kompa jeszcze nie podłączałem. Co może być tego przyczyną? Mam nadzieję że nie uszczelka pod głowicą? :/ Do tej pory nie było żadnych problemów, auto jeździło normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego własnie przerabiam to samo i juz ci pisze o co chodzi do wymiany masz:

-separator oleju 90zl

-tylny dekiel kolektora dolotowego 370zl

-uszczelki pod kolektor dolotowy 4sz po 50zl każda

-uszczelniacze wtryskow benzynowych 16szt po 4zl szt

oraz u mnie doszła wymiana oleju+filtr 400zl

 

A co do sprawdzenia czy to to bo podejrzewam że masz sporo oleju w kolektorze ssacym(dolotowym) z tąd tak dymi wiec pasowaloby odkrecic przepustnice i zajrzec do srodka ale na 100% bedzie tam olej. Przyczyna uszkodzenia zamarznieta odma w tylnym deklu pokrywy kolektora ssącego jak u mnie u mnie koszt naprawy razem z wymiana oleju ponad 1000zl

 

Atu filmik o jaki dekiel chodzi tyle ze u cb bez wyjecia kolektora sie nie obedzie;

 

 

Dodatkowy filmik ukazujacy co sie dzieje po uszkodzeniu CCV Crank Vent Valve;

 

Edytowane przez Lobuziak
BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tylko u mnie 2 miesiące temu był zdejmowany kolektor bo miałem montowaną instalację LPG. Przy okazji była wtedy wymieniona odma (czyli ten "dekiel" z membraną znajdująca się z tyłu kolektora), separator oleju i krótki wężyk biegnący od separatora w dół (wszystko założyłem nowe, oryginał z ASO). Pozostałe węże były ok. Uszczelki pod kolektorem też były wtedy wymienione na nowe.

Aczkolwiek też mam lekkie podejrzenie w tą stronę bo zauważyłem małą strużkę oleju lecącą spod korka wlewowego w dół, więc tak jakby było za duże ciśnienie.

Kopci właśnie tak jak na filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tylko u mnie 2 miesiące temu był zdejmowany kolektor bo miałem montowaną instalację LPG. Przy okazji była wtedy wymieniona odma (czyli ten "dekiel" z membraną znajdująca się z tyłu kolektora), separator oleju i krótki wężyk biegnący od separatora w dół (wszystko założyłem nowe, oryginał z ASO). Pozostałe węże były ok. Uszczelki pod kolektorem też były wtedy wymienione na nowe.

Aczkolwiek też mam lekkie podejrzenie w tą stronę bo zauważyłem małą strużkę oleju lecącą spod korka wlewowego w dół, więc tak jakby było za duże ciśnienie.

Kopci właśnie tak jak na filmiku.

 

 

Dodalem filmik w swoim poscie zobacz go i potwierdz czy tak samo kopci:)

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to zrobić to najprościej chyba odkręcić całą rurę od dolotu i wyjąć przepustnicę? Bo bez wykręcania całej przepustnicy chyba się nie obejdzie?

 

Tak musisz zdjac rure i przepustnice odkrecić nie popychaj jej czasem palcem bo moze sie sp......ic:(

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki usterki maja te silniki messix ? Rorzad ? no dobra , kazdy wie ze padnie , dochodzi valley pan z tych troche mniejszych wad. Takie rzeczy jak uszczelki zaworow to sie w prawie kazdym bmw robi bo ciekna . Odma ? material typu guma ,plastik itp ma po 15 lat i fizyki sie nie oszuka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze vanosy.

Anyway, mówicie że możliwe że faktycznie odma zamarzła mimo że jest nowa i stąd ta cała kaszana?

Krótkich odcinków ostatnio nie robiłem, same trasy po 100km lub więcej. Ostatnio w piątek koło 200km, w poniedziałek ją przepaliłem robiąc koło 30km bez celu, dzisiaj stało się to co piszę. Stoi pod dachem, ale cały czas na mrozie, a w ostatnich dniach było bardzo grubo na minusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspanialosci x5 ciag dalszy

 

 

nie x5 tylki silników 4.4 które montowane były w 5, 7, x, i do czego kolwiek sie zmiesciły...,, i tak uważam ze to silniki mało awaryjne, a jak dla kogos problemem jest zrobic rozrzad vanosy czy wymienic pompe wody w okolicach przebiegu 300 tys i kreceniu ich w okolicach 5 tys obr...to zalecam kupienie 1.9 tdi i wymieniac rozrzad turbo wtryski pompe wody i mase innych pierdól co 50 tys km..- to tak nawiasem

 

ale do tematu SCARAB-- wymien odme-- najtaniej,, najprosciej masz tu link,przeczytaj do konca,, tam chłopakowi tez dymiła mówili ze uszczelka pierscienie i inne dziwne rzeczy okazało sie ze wymienil membrane i dymienie przestało.

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=23855&sid=6d210e3cfeff59e56879d1b437a4a596&start=20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie w ciągu ostatniego pół roku wymieniłem kompletny rozrząd, zregenerowałem vanosy, wymieniłem pompę wody, wymieniłem odmę i separator.

Wracając do tematu, poszedłem podłączyć auto pod kompa. Od samego odpalenia na zimnym silniku kopci, spaliny śmierdzą jak cholera. INPA pokazała mi wypadanie zapłonu na 5 i 8 cylindrze. Wygląda więc na to że poszły świece i/lub cewki i po prostu nie chodzi na wszystkie gary, silnik się trzęsie. Zacznę od wymiany świec bo i tak miałem to zrobić, a potem zobaczymy czy uszkodzona jest też któraś cewka czy same świece. Chyba nie muszę się bać że padło coś poważniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się dzisiaj do świec. Świeca z 8 cylindra (w INPY misfire był na 5 i 8) wyglądała jak na fotce poniżej.Tak wygląda świeca NGK BKR6EQUP (czyli fabrycznie zalecana przez BMW) po niecałych 2tys km przejechanych na gazie, wszystkie 4 elektrody zwarte do centralnej. Wniosek - ludzie którzy twierdzą że te świece nie nadają się w tych silnikach do gazu mają 100% racji. Dodatkowo świeca była cała zalana olejem. Świeca na 5 cylindrze miała jedną elektrodę zwartą do centralną i nieco mniej oleju na sobie. Wyjąłem też dla testu świecę z 6 cylindra, nie jest całkiem mokra, ale czarna. Po wymianie świec (tymczasowo wymieniłem tyko te 3 bo nie zdążyłem kupić nowych, a miałem drugi komplet starych BKR6EQUP z wymiany w drugim aucie) nie ma wypadania zapłonów, silnik pracuje równo. Oczywiście nadal kopci, nie próbowałem jeszcze jechać, rozgrzałem tylko do jakichś 60 stopni, więc raczej nie zdążył jeszcze przepalić oleju który już był w komorach spalania. Pytanie czy najpierw przestały palić cylindry i dlatego pojawił się olej w komorach spalania i kopcenie czy pojawił się olej i dobił i tak prawie martwe już świece i stąd pojawiło się wypadanie zapłonów. Nie wiem też czy to złudzenie ale wydaje mi się że dym leci głownie z lewej rury. Czyżby więc olej był tylko po stronie głowicy 5-8? Co o tym wszystkim sądzicie?

 

IMG_0323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie w ciągu ostatniego pół roku wymieniłem kompletny rozrząd, zregenerowałem vanosy, wymieniłem pompę wody, wymieniłem odmę i separator.

Wracając do tematu, poszedłem podłączyć auto pod kompa. Od samego odpalenia na zimnym silniku kopci, spaliny śmierdzą jak cholera. INPA pokazała mi wypadanie zapłonu na 5 i 8 cylindrze. Wygląda więc na to że poszły świece i/lub cewki i po prostu nie chodzi na wszystkie gary, silnik się trzęsie. Zacznę od wymiany świec bo i tak miałem to zrobić, a potem zobaczymy czy uszkodzona jest też któraś cewka czy same świece. Chyba nie muszę się bać że padło coś poważniejszego?

 

Nie jestem do konca pewien ale czy wypadanie zaplonu na ta chwile nie powoduje zarzucanie swiec olejem z kolektora dolotowego?

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie w ciągu ostatniego pół roku wymieniłem kompletny rozrząd, zregenerowałem vanosy, wymieniłem pompę wody, wymieniłem odmę i separator.

Wracając do tematu, poszedłem podłączyć auto pod kompa. Od samego odpalenia na zimnym silniku kopci, spaliny śmierdzą jak cholera. INPA pokazała mi wypadanie zapłonu na 5 i 8 cylindrze. Wygląda więc na to że poszły świece i/lub cewki i po prostu nie chodzi na wszystkie gary, silnik się trzęsie. Zacznę od wymiany świec bo i tak miałem to zrobić, a potem zobaczymy czy uszkodzona jest też któraś cewka czy same świece. Chyba nie muszę się bać że padło coś poważniejszego?

 

Nie jestem do konca pewien ale czy wypadanie zaplonu na ta chwile nie powoduje zarzucanie swiec olejem z kolektora dolotowego?

 

 

...no dobra a skąd sie wział olej w kolektorze dolotowym?? tam ma byc powietrze( jesli padła odma to jest to mozliwe tyle ze powinny byc wszystkie swiece w oleju a nie 2 tylko .???????)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może we wszystkich innych się dał radę wypalić? Najbardziej zalana była świeca na 8 cylindrze, a on jest najbliżej odmy, może stąd właśnie było na nim najwięcej oleju? Ja wykręciłem tylko 3 świece - dwie bo na nich było wypadanie zapłonu i trzecią z ciekawości, nie sprawdzałem wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie w ciągu ostatniego pół roku wymieniłem kompletny rozrząd, zregenerowałem vanosy, wymieniłem pompę wody, wymieniłem odmę i separator.

Wracając do tematu, poszedłem podłączyć auto pod kompa. Od samego odpalenia na zimnym silniku kopci, spaliny śmierdzą jak cholera. INPA pokazała mi wypadanie zapłonu na 5 i 8 cylindrze. Wygląda więc na to że poszły świece i/lub cewki i po prostu nie chodzi na wszystkie gary, silnik się trzęsie. Zacznę od wymiany świec bo i tak miałem to zrobić, a potem zobaczymy czy uszkodzona jest też któraś cewka czy same świece. Chyba nie muszę się bać że padło coś poważniejszego?

 

Nie jestem do konca pewien ale czy wypadanie zaplonu na ta chwile nie powoduje zarzucanie swiec olejem z kolektora dolotowego?

 

 

...no dobra a skąd sie wział olej w kolektorze dolotowym?? tam ma byc powietrze( jesli padła odma to jest to mozliwe tyle ze powinny byc wszystkie swiece w oleju a nie 2 tylko .???????)

 

U mnie akurat olej zassalo najwiece do 2 pierwszych cylindrow z lewej reszta czysta jak naprawi odme powinno byc ok.2 sprawa ja bym nie odpalal silnika jak walnieta odma nie wypali ci oleju bo go bedzie zasysac caly czas i moze sie skonczyc olej a jak sie skonczy nie musze pisac co bedzie

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może we wszystkich innych się dał radę wypalić? Najbardziej zalana była świeca na 8 cylindrze, a on jest najbliżej odmy, może stąd właśnie było na nim najwięcej oleju? Ja wykręciłem tylko 3 świece - dwie bo na nich było wypadanie zapłonu i trzecią z ciekawości, nie sprawdzałem wszystkich.

 

 

Powiem ci tak u mnie po zdjeciu kolektora. W nim samym w h..j oleju oraz olej stal na zaworach tych zamknietych z reszty pewnie wypalio z kad olej w dolocie z odmy bo z nikad indziej nie zassie wniosek u mnie jeden separator oleju do wymiany+odma oraz czyszczenie przewodow odpowietrzajacych skrzynie korbowa u mnie w nich byla dziwna maz tak jak i w separatorze to gowno potem zamarza i takie skutki puzniej

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się dzisiaj do świec. Świeca z 8 cylindra (w INPY misfire był na 5 i 8) wyglądała jak na fotce poniżej.Tak wygląda świeca NGK BKR6EQUP (czyli fabrycznie zalecana przez BMW) po niecałych 2tys km przejechanych na gazie, wszystkie 4 elektrody zwarte do centralnej. Wniosek - ludzie którzy twierdzą że te świece nie nadają się w tych silnikach do gazu mają 100% racji. Dodatkowo świeca była cała zalana olejem. Świeca na 5 cylindrze miała jedną elektrodę zwartą do centralną i nieco mniej oleju na sobie. Wyjąłem też dla testu świecę z 6 cylindra, nie jest całkiem mokra, ale czarna. Po wymianie świec (tymczasowo wymieniłem tyko te 3 bo nie zdążyłem kupić nowych, a miałem drugi komplet starych BKR6EQUP z wymiany w drugim aucie) nie ma wypadania zapłonów, silnik pracuje równo. Oczywiście nadal kopci, nie próbowałem jeszcze jechać, rozgrzałem tylko do jakichś 60 stopni, więc raczej nie zdążył jeszcze przepalić oleju który już był w komorach spalania. Pytanie czy najpierw przestały palić cylindry i dlatego pojawił się olej w komorach spalania i kopcenie czy pojawił się olej i dobił i tak prawie martwe już świece i stąd pojawiło się wypadanie zapłonów. Nie wiem też czy to złudzenie ale wydaje mi się że dym leci głownie z lewej rury. Czyżby więc olej był tylko po stronie głowicy 5-8? Co o tym wszystkim sądzicie?

 

IMG_0323.jpg

 

Ten czarny nalot na swiecach to skutek spalania oleju wiec on dobil swiece no i teraz zonk mialem i ja niedlugo wymieniac i teraz mam zagwostke jakie zakupic :duh:

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.