Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

Miałem nie fajną przygodę na parkingu, ruszałem na oblodzonej nawierzchni mniej więcej przy prędkości 5 - 10/km obróciło mi samochód i uderzyłem tylnym prawym kołem w dość niski krawężnik. Felga cała, bez rys musiałem uderzyć samą opona 225/45/17, która posiada rant zabezpieczający i jak wyjechałem na gładki asfalt cały samochód bardzo mocno drży , jak jadę wolno mam wrażenie jakby co jeden obrót koła samochód się unosił, jakby koła były w kształcie jaja - im szybciej tym mocniej wibruje, najlepsze jest to że czuć te wibracje jakby dochodziły z przedniego lewego koła i na miejscu kierowcy najbardziej odczuwalne. Samochód jedzie prosto przy hamowaniu tak samo, robi 2 idealne ślady na śniegu. Przyznam się, że opony są bardzo stare i szczerze nadają się na śmietnik ale zwlekałem z wymiana - zauważyłem, że jest jakby mniej powietrza w tym kole na kompresorze pokazało 1,5 bar ale po napompowaniu w ciągu chwili ucieka do 1.8 - 1.9 bar gdzie cała reszta w kołach ma 2.1. Czy ta różnica w ciśnieniu opon może prowadzić do takich mocnych wibracji samochodu? Czy mogło się stać coś poważniejszego. Prosiłbym o podpowiedź co mogło się uszkodzić.

 

ps. Nowe opony czekają na założenie. Pozdrawiam

Opublikowano

Samo cisnienie niebedzie powodowac takiego efektu, chyba, ze spadnie ponizej 1 bara , ale nie az takie drgania

Mogles cos uszkodzic, pewnie opone/felge ale na poczatek sprawdz, czy niemasz felg/kolpakow obklejonych grudami sniegu.

Opublikowano

Przyjrzałem się bardziej feldze i widze ze sam rant na mniej wiecej 1/5 długosci obwodu jest zdarty, pojechalem na ten parking zobaczyc czy jest slad na krawezniku i zrobiłem zdj: http://oi64.tinypic.com/a27xno.jpg http://oi66.tinypic.com/1ha0co.jpg

 

zrobiłem także symulację jaka predkosc maksymalnie mogłem osiagnać i mniej więcej 10 - 12km/h i skręt w lewo, widać na zdj. że samochód nie zatrzymał się na krawężniku po uderzeniu, także siła musiała trochę się rozłożyć. Z początku też myślałem ze to przez snieg wyczyściłem felgi i dalej to samo, może minimalnie lepiej. Czytałem na forum inne przypadki i teraz boję się że może być uszkodzona belka, półoś, wahacze albo wszystko, chociaż nie sądze, żeby auto nie miało wytrzymać takiego uderzenia. Przy zmianie opon sprawdzę geometrię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napierw to zainteresuj się felgą i oponą. Wybierz sie na wulkanizację i za max 20 zł koleś wrzuci ją na wyważarkę i dowiesz się czy to coś w aucie czy kole. Może bombel na oponie ci wyskoczył, może felga się wgieła.
Opublikowano
Ja jak uderzylem w kraweznik przy predkosci 50 km/h bokiem to felga pekla i lozyska sie posypaly. U cb przy takiej predkosci to nie powinno zbyt wiele stac, zacznij od podstaw droga eliminacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.