Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewien problem, otóż:

 

1. Samochód dziwnie trzęsie na benzynie, tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Ponadto podczas przyspieszania robi kangurki czy też żabki, różnie to nazywają.

Na forum czytałem, że przyczyną mogą być:

- zapieczone wtryski (jeżdżę na gazie) - jak najprościej je sprawdzić? Mam jeszcze dwie listwy wtrysków od tego auta. Przełożyć listwy kompletne czy pojedyncze wtryskiwacze? Jak trudny jest demontaż listwy i ponowny jej montaż?

- nie trzymający zawór zwrotny na listwie wtrysków - mam dwa inne od tego modelu.

- pompa paliwa mało wydajna - jak ją sprawdzić? Nie mam drugiej niestety.

 

2. Na gazie, na jałowym biegu także obroty nie są aż tak stabilne choć nie bardzo można to wychwycić na słuch przy zamkniętej masce. Ja przez przypadek usłyszałem jak silnik chodzi naprawdę. Podczas grzebania w komorze silnika przytkałem ręką kawałek rury doprowadzającej powietrze do puszki filtra powietrza. Spowodowało to, że silnik zacząl zupełnie inaczej pracować. Równiutko, cichutko i troszkę podniosły mu się obroty (choć to może tylko złudzenie bo poprostu się ustabilizowały)

 

W jaki sposób najszybciej dociec co go boli na benzynie?

Czy mam zmniejszyć przekrój rury do puszki z filtrem w celu osiągnięcia stabilnych obrotów? Czy to zmniejszenie nie spowoduje przypadkiem innych skutków ubocznych? Mam na myśli zwiększone spalanie, brak mocy, itp.

 

Mam nadzieję, że nie rozpisałem się.

Opublikowano

Przyczyną opisanej przez ciebie pracy na benzynie faktycznie mogą być zapieczone wtryskiwacze, zużyta pompa ale przede wszystkim powinieneś zacząć od wymiany filtra paliwa, jeśli dawno tego nie robiłeś.

Jeśli wymiana filtra nie pomogła, lub wymieniałeś go ostatnio, to możesz spróbować wyczyścić wtryskiwacze odpowiednim preparatem, np. firmy STP dolanym do benzyny. Efekt będzie widoczny dopiero po przejechaniu dłuższego dystansu na benzynie.

Ciśnienie wytwarzane przez pompę można sprawdzić przez podłączenie manometru do odpowiedniego wyjścia w listwie wtryskowej.

Jeśli jednak czyszczenie wtryskiwaczy nic nie da, to trzeba wyjąć całą listwę. Problem mogą sprawić zapieczone i stwardniałe oringi, które uszczelniają wtryskiwacze w otworach kolektora. Wtryskiwacze musisz wyciągać równomiernie. Ponowny montaż ułatwi spryskanie oringów silikonem w sprayu lub jakimś wd40.

Wtryskiwacze mozesz oczywiście wymieniać pojedynczo, na takiego samego typu, ale wcześniej musisz sprawdzić czy te, które masz są niesprawne.

Domowym sposobem możesz to zrobić tak, że po kolei wkładasz kazdy z wtryskiwaczy do plastikowej przezroczystej butelki (nie odpinajac ich od listwy) i podłączasz do sprawdzanego napięcie z akumulatora. Jeśli rozpyla nierównomiernie lub jast zatkany całkiem, to odpinasz zabezpieczenie i go wymieniasz (w listwie też są na oringu).

Co do regulatora ciśnienia na listwie, to sprawdź najpierw czy rurka podciśnienia jest szczelna.

Co do gazu, to jeśli poprawia się równomierność wolnych obrotów po przytkaniu dolotu powietrza, to masz za ubogą mieszankę. Trzeba wyregulować gaz, lecz drugim powodem może być źle dobrany mieszalnik (za duży przelot), ale najpierw jedź na regulację.

Zabawa w przytykanie dolotu np. jakąś gąbką to tylko półśrodek, który odbije się na mocy i zużyciu paliwa.

Opublikowano
Domowym sposobem możesz to zrobić tak, że po kolei wkładasz kazdy z wtryskiwaczy do plastikowej przezroczystej butelki (nie odpinajac ich od listwy) i podłączasz do sprawdzanego napięcie z akumulatora.

 

Czy jest różnica gdzie podłączę plus i minus z akumulatora? Jeśli tak to gdzie wpiąć plus aby nie uszkodzić wtryskiwacza?

Filtra nie wymieniałem nigdy i szczerze mówiąc nie bardzo wiem gdzie on jest. Mam nadzieję, że nie w zbiorniku przy pompie.

Opublikowano

To zacznij od wymiany filtra.

Co do podłączenia napięcia do wtryskiwacza to "+" i "-" nie mają znaczenia, bo to cewka elektromagnesu. Jednak tak dla informacji to 1 na wtyczce to impuls(masa) a 2 to "+".

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak się składa, że sposób przyłożenia + i - ma znaczenie. Zmiana biegunów powoduje zmianę kierunku pola elektromagnetycznego w którym porusza się iglica wtryskiwacza.
Opublikowano
Kupiłem i zamontowałem w piątek nowe świece NGK i nadal jest to samo. Myślałem, że przyczyną może być filtr paliwa ale to chyba nie to. Mam nowy filtr, który czeka na założenie. Gdyby to był filtr to silnik nie dostawałby odpowiedniej dawki benzyny a tu raczej nie przepala tego co dostaje. Po wymianie świec zaszedłem auto od tyłu i poczułem zapach benzyny co oznacza, że silnik jej nie przepala. Jaki może być tago powód? Coś z kablami WN czy może kopułka+aparat? Świece nówki. Jeżdżę na gazie i jest ok. Gdyby to były zapieczone wtryski to raczej powodowałyby niedobór paliwa niż jego nadmiar. Chyba, że zostały w pozycji otwartej i zamiast ładnie rozpylać leją jak szalone. Panowie pomóżcie bo mnie to drażni.
Opublikowano
Kupiłem i zamontowałem w piątek nowe świece NGK i nadal jest to samo. Myślałem, że przyczyną może być filtr paliwa ale to chyba nie to. Mam nowy filtr, który czeka na założenie. Gdyby to był filtr to silnik nie dostawałby odpowiedniej dawki benzyny a tu raczej nie przepala tego co dostaje. Po wymianie świec zaszedłem auto od tyłu i poczułem zapach benzyny co oznacza, że silnik jej nie przepala. Jaki może być tago powód? Coś z kablami WN czy może kopułka+aparat? Świece nówki. Jeżdżę na gazie i jest ok. Gdyby to były zapieczone wtryski to raczej powodowałyby niedobór paliwa niż jego nadmiar. Chyba, że zostały w pozycji otwartej i zamiast ładnie rozpylać leją jak szalone. Panowie pomóżcie bo mnie to drażni.

 

sonda lambda.

Opublikowano
No, ktoś wreszcie wpadł na jakiś pomysł. Tylko która to będzie sonda. U mnie są dwie, jedna przed a druga za katalizatorem. Czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie sondy?
Opublikowano

najprostszym jest podłączenie pod komputer,

ale można też rozłaczyć najpierw jedną i pojeździć,jak będzie źle to wpiąć tą pierwsza i odpiąć drugą,jak dalej źle to odpiąć obie i pojeździć,

jeżeli któraś jest walnięta to po odpięciu komp przejdzie w tryb awarii,może wiecej palić ale na pewno obroty bedą dobre.

 

Tylko martwi mnie to że piszesz że na LPG jest ok,bo jeśli instalacja jest podpięta pod lambdę to na gazie też powinien kuleć.

Opublikowano

No właśnie, mnie też to martwi ale....

 

Okazało się, że miałem ubytek w zbiorniczku płynu chłodzącego ( podczas dolewania weszło 1.5l, dawno tam nie zaglądałem) co powodowało niedogrzanie reduktora gazu i mułowatość samochodu. Po uzupełnieniu płynu auto odżyło i aż rwało się do jazdy. Ubytek spowodowany jest tym, że płyn zaczął spalać się w jednym z cylindrów. Ciekawe jest to, czy winą tego jest pęknięta uszczelka pod głowicą czy mikropęknięcie głowicy? Temperatura cały czas w normie, ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma (jest takie jak zawsze), nie wywala płynu. Co do telepania silnikiem to nadal jest odczuwalne tylko na benzynie a na gazie nie. Gdyby płyn w cylindrze był przyczyną tego telepania to dlaczego tylko na benzynie? Może to jednak lejący wtryskiwacz? Tak czy siak głowicę trzeba zrzucić i przejrzeć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.