Skocz do zawartości

[e60/e61] Spadki napięcia prawie do zera w INPA


Black_530d

Rekomendowane odpowiedzi

Problem występuje tylko w połączeniu z programem INPA. Robiąc test spada napięcie do 1.45V co jakiś czas, czasem co 30 sekund, czasem co minutę. Rano wyskakiwał błąd o słabym akumulatorze. Obstawiałem klemę IBS, ale została wymieniona i problem spadku napięcia pozostał. Rano dopiero będę wiedzieć czy błąd o akumulatorze również się pojawi.

Sprawdziłem też główny przewód masowy w połączeniu silnika i karoserii i jest OK, bez zielonych przebarwień i połączenie prawidłowe.

Ładowanie testerem umieszczonym w gnieździe zapalniczki nie wykazuje spadków, test wykonany przy pomocy innego interfejsu znanej marki też nie wykazuje spadków napięcia.

Ładowanie bez znaczących spadków, w okolicach 14,7 - 14,8 przy podłączonym IBS ze wszystkimi kabelkami, przy odłączonym cienkim z niebieską wtyczką też stałe ale tylko 14,1 - 14,2V.

Może ktoś miał podobny przypadek ? Gdzie szukać przyczyny ?

 

Edit 21.12.

 

Błędy rano na kompie w aucie nie wyskoczyły, ładowanie waha się w okolicy 14,7 - 14,8V, czyli idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, poradziłeś sobie kolego z tym ładowaniem ?

zastanawiam się nad wymianą regulatora napięcia, miałem jeszcze taką sytuacje że jak była temperatura minusowa to ładowanie było na poziomie 11.4v po przejechaniu 6km ładowanie wskoczyło na 14.9-15.1v (pewnie dlatego że silnik się rozgrzał i przy okazji całą komora silnika) a po odłączeniu ibs ładowanie jest 14.0-14.1v i póki co jeżdżę z odłączonym ibs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie mam raczej cały czas idealne bez różnicy jaka jest temperatura na zewnątrz , nie skacze też jak przy padającym regulatorze. Na starym IBS było 14,7 -14,8V , po odpięciu cienkiej niebieskiej wtyczki 14,1-14,2 , ale codziennie te denerwujące błędy na wyświetlaczu z autem na tzw podnośniku i komunikat "High rate of battery discharge". Na nowej klemie IBS ładowanie znowu 14,7 - 14,8 i przynajmniej brak błędów.

Gdybym nie miał INPY to nawet bym nie wiedział że są jakieś spadki napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam mam kolejny objaw gdy dodaje gazu tak do 2tys. obrotow i odrazu puszcze pedal gazu to ladowanie z 14.1v spada na 12.8 12.9 i powoli rosnie do 14.1 i tak jest za każdym razem gdy silnik jest zimny, czasem mam wrazenie ze silnik zaraz zgaśnie, ibs mam odołączony caly czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
wymiana regulatora napięcia nie pomogła fakt że szczotki już się kończyły ale nadal jest bez zmian ładowanie z podpiętym ibs jest 14.8v - 15.2v i cały czas skacze po zgaszeniu auta wyskakuje auto na podnośniku w kolorze żółtym, nie mam pojęcia dlaczego jest takie wysokie ładowanie czy cały alternator jest do wymiany czy klema IBS ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to IBS, miałem to samo. Codziennie błąd z autem na podnośniku itd. Ładowanie z poprawnie podłączonym IBS w granicach 14,7 -15,0 , z odłączonym cienkim kabelkiem 14-14,2 . Kupiłem używkę IBS z E90 z 2012 lub 2013 roku za 70zł i od miesiąca problem z głowy. Tańsze kable IBS nawet czasem można kupić z F10, gorzej z dodatkową wtyczką od jej czujnika ale bywały też i kompletne w cenie do 100zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za podpowiedź, idę szukać IBS, a nie ma to znaczenia że IBS jest z e90? pytam bo orięntowałem się w tym temacie i na stronie BMWstore po wpisaniu numeru częsci IBS z BMW e90 wyskoczyła mi lista do jakich aut była dana klema IBS stosowana i nie było tam e60, a pytam się aby nie kupić klemy która będzie mi bez użyteczna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tematów wyczytanych na różnych forach wynika że nie ma różnicy z jakiego modelu jest IBS. Różnią się jedynie długością głównego kabla. E60 przedlift ma inną wtyczkę cienkich kabli, tzn kable były na stałe przyczepione do układu scalonego. W nowszych poliftowych (tak samo w E81/87, E90) jest już 2-wu pinowa wtyczka. Wystarczy w nowszej przeciąć czerwony kabel kończący się niebieską wtyczką, polutować kabel ze starszą czarną wtyczką i gotowe. Poszukaj moich tematów, wklejałem zdjęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.