Skocz do zawartości

E39 3.0D Nierówna praca silnika wtryski? Pompa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

Jest to mój pierwszy post więc się trochę przedstawie.

 

Mam na imię Dominik. Od paru lat mieszkam i pracuję w niemczech a e39 jest moją trzecią bawarka.

 

A więc borykam się z następującymi problemami w moim egzemplarzu:

 

- poniżej 15L w baku silnik gaśnie ( co do tego wyczytałem na forum, że jest to wina pompy w zbiorniku)

 

A największy z którym się borykam i niestety nie umie znaleźć osoby z takimi samymi problemami co ja :mad2:

- samochód po odpaleniu podszarpuje (pali bez problemu). Po ruszeniu wszystko OK

- CZASAMI na biegu jałowym samochód szarpie nadal i nawet jestem w stanie to wyczuć podczas jazdy tak do 2tys obr

- CZASAMI powyżej 4tys obr samochód nie jedzie. Tak jak by doszedł do odcinki :shock:

- no i co mi przeszkadza to to że strasznie śmierdzi. Nie kopci jakoś na czarno a śmierdzi. Akurat co do tego to myślę, że może nie mieć katalizatora.

 

Po podłączeniu pod komputer wychodzą błędy bodajże z wtryskami i listwa wtryskową? Dokładnie nie pamiętam lecz jutro zrobię screeny i wrzucę tutaj

Korzystam z programu Delphi cars

 

Generalnie nawet nie wiem za co się złapać Czy skupić się na pompie progowej? Dodam, że pompy po przekręceniu kluczyka nie słyszę

 

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

Na początek potrzebna jest porządna diagnostyka komputerowa.

Odczytaj błędy i wrzuć screeny.

Jeśli nie domaga pompa w baku i/lub progowa, to komputer może sypać błędami związanymi z ciśnieniem paliwa.

Co do błędu z listwy wtryskowej, to sprawdź czujnik ciśnienia na tej listwie (jest wkręcony na jej końcu od strony szyby przedniej), tzn, wypnij kostkę, spryskaj jakimś kontakt-sprayem, sprawdź, czy całe są kable i kostka oraz czy nie ma rdzy lub innych nalotów.

Opublikowano

Powtórzę się, ale spróbuj - najtańszy koszt na początek:

 

Jakiś czas temu miałem podobny problem.

 

Oprócz tego że nierówno silnik pracował, to właśnie nie miał mocy i dymił na czarno...

 

Komputer nie wykazywał żadnych błędów... I wtedy pomogło to:

Poczytaj: viewtopic.php?f=72&t=219602

 

A dodam, że bylem wtedy u magików od pomp, wtrysków, mechaniki, korbotroniki, tynkarzy i murarzy...

 

Każdy kazał coś wymienić i skasował swoje...

Opublikowano

Problem rozwiązany.

 

Błędy związane w układem paliwowym były spowodowane problemem "15L w baku" kiedy mi samochód zgasł.

Wymiana świec pomogła.

Lecz od czasu do czasu wyczuwałem lekkie wibracje.

 

Dzisiaj poszło. Trzepało strasznie i wydobywał się dym.

Strzeliło mocowanie wtrysku a dokładniej dwie szpilki i wszystko ucieka.

 

Powiedzcie mi czy te szpilki są jakoś wymienne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.