Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Mam problem z moim e46, 320D 150KM mianowicie padł w nim rozrząd, i teraz pytanie do znawców tematu, co bardziej się opłaca, robić silnik czy wymienić cały? Może ktoś ma na zbyciu taki silnik? Czy duzo do wymiany przy takim peknieciu?

Opublikowano

przynajmniej zdjąć głowicę i zobaczyć jak to wygląda, jeśli dół jest ok, nie ma śladów na tulejach to bardziej opłaca się naprawić

trzeba by zajrzeć pod dekiel rozrządu jak duży bałagan się tam zrobił

 

ogólnie silnik do weryfikacji organoleptycznej, nikt Ci tutaj nie wywróży co się porobiło w silniku

Opublikowano
Może któryś z forumowiczów naprawiał taki silnik? Auto u mechanika, on doradza wymienić cały silnik a resztę zostawić sobie na "graty". Mowil ze zawory dostaly, wiec jak zawory dostaly to i dol do roboty ;/ Moze ktos robil taki remont lacznie z dolem silnika? Jaki tego koszt? Jak kupie silnik tez nie mam pewnosci ze zaraz nie strzeli rozrzad..
Opublikowano

ja naprawiałem z miesiąc temu e90 z tym silnikiem

po zdjęciu głowicy okazało się że jedna tuleja ma rysy, więc silnik do wymiany

 

silnik został zmieniony, kupiony drugi słupek z allegro

koszty mniej więcej:

3200zł -słupek ceny różne, jak siętrafi

1500z - regeneracja wtryskiwaczy- wymiana 4 końcówek (zrobione bo samochód miał 260 000km przebiegu, a właściciel chce jeszcze pojeździć trochę jak są ok, to można nie ruszać)

1500zł - uszczelka dekla, uszczelki turbiny, uszczelki kolektora dolotowego, uszczelka miski, uszczelniacze wału, pasek osprzętu, uszczelka vacum, uszczelka pompy wody, uszczelka podstawy filtra oleju, komplet filtrów i oleju, płyn chłodzenia i pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem

?????zł robocizna, to już zależy od mechanika

 

tak jak pisałem trzeba zdjąć czapkę z silnika i zobaczyć co tam się porobiło, to że zawory dostały nic nie znaczy, raczej na pewno się nie połamały i nie wpadły do cylindra bo połamały się na pewno dźwigienki, pewnie porozciągały śruby mocujące wałki rozrządu

trzeba też zdjąć dekiel i zobaczyć jak wyglądają koła zębate

zdjęcie głowicy w tym silniku nie jest specjalnie trudne

 

Tak jak pisałem wcześniej, jeżeli tuleje cylindrów nie mają rys, nie są uszkodzone to głowicę trzeba oddać do remontu, kupić nowy rozrząd, złożyć i jeździć

koszty remontu są trudne do oszacowania bez rozebrania silnika

Szlif wału, tulejowanie, honowanie, osiowanie, wyważanie, obróbka głowicy, nowe tłoki, pierścienie, sworznie tłokowe, jak chcesz robić wszystko co tylko można to i 10 000zł będzie mało

 

ps chyba w zeszłym roku robiłem M47 gdzie padł wtryskiwacz, robiliśmy mały remont (jedna tuleja i tłok) i koszty wyszły podobnie jak wymiana słupka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.