Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem z zamykaniem klapy bagaznika po wcisnieciu przycisku zamykania slychac jedynie prace silniczka i klapa zachowuje sie tak jakby chciala sie dalej otwierac musze zamykac ja recznie.moze ktos spotkal sie z takim problemem :?:
Opublikowano

hej,

 

musisz zdemontowac prawy boczek w bagazniku. Tam zobaczysz pompe hydrauliczna wraz ze zbiorniczkiem. jesli w zbiorniczku nie ma plynu

hydraulicznego ( w kolorze rozowym) to jest powod dlaczego nie dziala ci automatyczne zamykanie i otwieranie. Nie wlewaj nic innego poza oryginalem

tzn mobil aero hl. Mozesz go kupic w serwisie.

 

pzdr

BMW RULEZ !!!
Opublikowano
demontowalem juz ten boczek tam wszystko wyglada ok plyn jest ona otwiera sie tylko nie chce sie sama zamknac,pozdro
Opublikowano
kolego jeśli pompa pracuje to pewnie coś jest z zaworkami lub elektrozaworem na pompie .Z drugiej strony zastanawiam sie dlaczego musi być originalny olej przecierz jest to zwykła pompka tłoczkowa w której równie dobrze może pracować olej napędowy tutaj głównie chodzi o żadką i smarującą ciecz
  • 3 lata później...
Opublikowano

To rozwiąże większość problemow z klapa

 

E65 / E66 (Seria 7) wyposażony w system HKL (SA 316)

 

Rozwiązywanie problemów i awarii systemu HKL.

 

 

A) Pokrywa bagażnika nie otwiera sie do końca Pompa hydrauliczna głośno i nierówno pracuje, w układzie jest mało płynu.

 

PRZYCZYNA:

 

Materiał stosowany w przewodach hydraulicznych pozwoala na odparowywanie płynu hydraulicznyego gdy poszczegolne elementy ukladu nagrzewaja sie do bardzo wysokich temperatur, na przykład kiedy pojazd jest zaparkowany na słońcu. Utrata płynu odbywa się stopniowo, a system nadal działa właściwie, dopóki poziom plynu nie osiagnie minimum niezbednego do pracy. Podczas maxymalnego otwarcia klapy uklad nie jest w stanie sie napełnic i utrzymac klapy w gornej pozycji . Również normalne kurczenie płynu hydraulicznego z powodu niskich temperaturach otoczenia może spowodować awarię systemu w chłodniejsze dni, jesli poziom płynu w zbiorniku jest juz minimalny przez niska temp spadnie poniżej poziomu krytycznego.

 

NAPRAWA:

 

Usuń tapicerke z prawej strony bagażnika i sprawdzić poziom płynu w zbiorniku HKL w celu ustalenia, czy poziom jest ok .Sprawdz kolor nadruku na przewodach hydraulicznych. Jeśli nadruk jest biały, siłownik hydrauliczny / przewody powinny być zastąpione przez ulepszone części. Jeśli nadruk jest żółty, ulepszone części zostały już zainstalowane, a system powinien być sprawdzany pod kątem wycieków lub innych problemów.

 

51 24 7 134 592 siłownik z przewodami

51 24 7 133 667 HKL płyn hydrauliczny

 

 

B) Klapa bagaznika otwiera się do konca, następnie powoli spada z powrotem mniej wiecej do połowy lub całkowicie sie zamyka

Sytuacja ta dotyczy pojazdow produkowanych tylko do czerwca 2003. Dla pojazdów wyprodukowanych od marca 2004 roku, pokrywa bagażnika może nieznacznie opaść, gdy jest otwarta po raz pierwszy po programowaniu, resetowaniu, wymianie modułu sterującego, itd To jest normalna sytuacja. Po tym wstępnym ustawieniu, pokrywa bagażnika bedzie juz sie całkowicie normalnie otwierac.

 

PRZYCZYNA:

 

Słabe silowniki (sprezyny gazowe) pokrywy bagażnika.

 

NAPRAWA:

 

51 24 7 042 104 nowego typu amortyzator gazowy pokrywy bagażnika, lewy

51 24 7 058 646 nowego typu amortyzator gazowy pokrywy bagażnika, prawy

 

 

C) pokrywa bagażnika nie otwiera się lub nie zamyka w pełni

Taka sytuacja może się zdarzyć sporadycznie w zależności od temperatury zewnętrznej. Halas moze byc również słyszalny od pompy hydraulicznej.

 

PRZYCZYNA:

 

Połączenie między siłownikiem i przewodami nie jest szczelne.

Dla pojazdów wyprodukowanych od marca 2003 roku do grudnia 2003 roku, sila wykorzystywana do otwarcia lub zamkniecia moze byc zbyt niska lub moduł sterujący może mieć błąd kodowania.

 

NAPRAWA:

 

Sprawdź przewody hydrauliczne i poziom płynu hydraulicznego. Sprawdź również indeks kodowania modułu sterowania HKL i wymień lub przekoduj jesli to konieczne. Tylko moduł HKL ze wskaźnikiem kodowania 03 mogą być kodowane. Moduły ze wskaźnikiem kodowania 02 nie mogą być kodowane i mussza być wymienione. Nie nalezy wymieniac sprezyn (silownikow gazowych) bo to nie jest z nimi zwiazaane. Moduł HKL znajduje sie na prawej bagaznika oznaczony naklejka HKL. Możesz sprawdzic indeks kodowania znajduje sie on na jednostce sterującej HKL.

 

 

D) Pokrywa bagażnika porusza się tylko w jednym kierunku.

Po naciśnięciu przycisku zamykania w pokrywie bagażnika, klapa próbuje dalej się podnosić (otwierać) mimo ze bagażnik jest już otwarty. W większości przypadków nie będzie błędu w module HKL.

 

PRZYCZYNA:

 

Moduł jest uszkodzony.

 

NAPRAWA:

 

Moduł sterujący HKL 61 35 6 980 008 HKL

 

 

E) Pokrywa bagażnika zamyka sie na spadku powyżej 10 stopni.

Dotyczy pojazdów wyprodukowanych do października 2004.

 

PRZYCZYNA:

 

Siłowniki gazowe pokrywy bagażnika nie są przeznaczone do parkowania na duzych przechyłach.

 

NAPRAWA:

 

Wymień prawy amortyzator gazowy boczny z Viagra.

51 24 7 158 951 Viagra amortyzator gazowy, prawa strona

 

Z tym siłownikiem viagra niemam pojecia o co chodzi :D

 

ponizej tekst w orginale

 

E65/E66 (7 Series) equipped with HKL system (SA 316)

 

Troubleshooting Guide HKL system malfunctions.

 

 

A) The trunk lid will not open fully. The hydraulic pump makes a whining noise and the system is low on fluid.

 

CAUSE :

The material used in the hydraulic lines would allow the hydraulic fluid to evaporate through the lines when the trunk area was heated to very high temperatures, such as when the vehicle was parked in the sun. The fluid loss caused by this heating is gradual, and the system continues to work properly until the fluid gets low enough that the pump runs out of fluid before the lid is fully open or the fluid gets sufficiently aerated to cause the system to malfunction. Also, normal contraction of the hydraulic fluid due to low ambient temperatures could cause the system to malfunction in cooler weather because the fluid level in the reservoir drops below the critical level.

 

CORRECTION :

 

Remove the right side trunk trim and check the fluid level in the HKL reservoir to determine if it is low.Check the color of the printing on the hydraulic lines. If the printing is white, the hydraulic cylinder/lines assembly should be replaced with the improved parts. If the printing is yellow, the improved parts have already been installed and the system should be checked for leaks or other problems.

 

51 24 7 134 592 Cylinder/Line Kit

51 24 7 133 667 HKL hydraulic fluid

 

 

B) The trunk lid opens fully. It then drops slowly back to approximately half open.

----This situation only affects vehicles produced before June 2003. For vehicles produced from March 2004, the trunk lid may drop slightly when it is opened for the first time after programming, resetting, replacement of the control module, etc. This is a normal situation. After this initial setting, the trunk lid will remain fully open.

 

CAUSE :

Weak trunk lid gas struts.

 

CORRECTION :

51 24 7 042 104 Trunk lid gas strut, left side

51 24 7 058 646 Trunk lid gas strut, right side

 

 

C) The trunk lid does not open or close fully.

This situation may happen intermittently depending on outside temperature. Noises may also be heard from the hydraulic pump.

 

CAUSE :

The connection between the hydraulic cylinder and the line is not tight.

---For vehicles produced from March 2003 until December 2003, the trunk lid opening or closing forces may be too low or the control module may have a coding error.

 

CORRECTION :

Check the hydraulic lines and the hydraulic fluid level. Also check the HKL control module coding index and replace or recode as necessary. Only control module with a coding index of 03 can be coded. Control module with a coding index of 02 cannot be coded and must be replaced.Do not replace the gas struts for this problem.This (HKL) module can be found on the right rear trunk area labeled HKL. You can see the coding index stamped on the control unit.

 

 

D) The trunk lid only moves in one direction.

When pressing the button to close the trunk lid, it tries to continue upwards after it has already been opened. In most cases,there will be a fault stored in HKL module.

 

CAUSE :

The module is defective.

 

CORRECTION :

61 35 6 980 008 HKL control module

 

 

E) The trunk lid does not stay open on a gradient of more than 10 degrees.

---affects vehicle produced up to October 2004.

 

CAUSE :

The trunk lid gas struts are not designed for parking on extreme gradients.

 

CORRECTION :

Replace the right side gas strut with Viagra equipped one.

51 24 7 158 951 Viagra gas strut, right side

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, czy istnieje jakiś zamiennik oryginalnego płynu do mechanizmu otwierania klapy do BMW 7 2004 lift ?
Opublikowano

Słabo chodziła mi klapa i okazało się, że mam spory wyciek z siłownika, aż zalało mi moduł sterowania głosem.

Nie potrafię zdiagnozować czy płyn leje się z łączenia z przewodem czy z samego siłownika.

Bez względu na to trzeba coś z tym zrobić i stąd moje pytanie.

Czy da się go regenerować, naprawić, czy lepiej kupić nowy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.