Skocz do zawartości

Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia- pompa wody ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Od tygodnia jestem posiadaczem BMW E46 z silnikiem 2,2l 170 km. z tego co czytałem to moje oznaczenie silnika M54B22. Otóż w poniedziałek jak jechałem zapaliła mi sie kontrolka zółta- brak płynu w chłodnicy i rzeczywiście porwało mi cały płyn. Mój problem polega na tym ze już od kilku dni próbuje cały układ odpowietrzyć bezskutecznie. cały czas jest powietrze w gróbych 2 wężach. oczywiście cały układ próbowałem odpowietrzyć jak pisało na poradniku: http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/przeglady-eksploatacyjne/286450,2,BMW-seria-3-E46-wymiana-cieczy-chlodzacej.html . Zaczynam podejrzweać uszkodzoną pompe wody. Jak poznać czy czasami nie jest uszkodzona pompa wody? dodam że ogrzewanie w środku jest. Tym małym strunieniem przelewowym czasami leci płyn a czasami nie. a jak leci to tak aby aby... Jak sciskam któryś z tych gróbych wężów to mocniej leci.

Pod korkiem wlewy oleju i na bagnecie brak oznak tzw masła.

Panowie, pomóżcie.

Z góry dziękuje za pomoc

Edytowane przez lukasz6402
Opublikowano

przy 1500-2tys obrotów strumień powinien być dość intensywny i nieprzerwany. Jeśli strumienia brak może to świadczyć o usterce pompy płynu chłodzącego. Problem często tkwi w tym iż użytkownicy BMW wiedzą, że rozrządu jest na łańcuchu zapominając tym samym o pompie. Jeśli problemem okaże się wyżej wspomniana pompa polecam kupić nową część marki HEPU- posiada metalowy wirnik.

PS. Popraw temat

Opublikowano
mhm, rozumiem. no właśnie raz jest strumien wody a raz go nie ma. Było wiele prób odpowietrzenia układu a i tak nadal powietrze w węzach jest - tzn węże sa wręcz puste. a jakie mogą byc jeszcze inne objawy uszkodzenia tej pompy? I dlaczego mi cały płyn uciekł z układu?
Opublikowano

pompe diagnozuje się właśnie w taki sposób- na biegu jałowym ten strumień może nie być widoczny ale przy większych obrotach musi być intensywny. Wywaliło Ci płyn bo możesz mieć nieszczelny układ, jeśli silnik ma powietrze w układzie powstaje wysokie ciśnienie i płyn ucieknie przez najsłabszy punkt. Zacznij od porządnego odpowietrzenia auta i nie czytaj dziwnych poradników. Lepiej znajdź instrukcję na forum. W każdym razie odpowietrzając musisz przelać cały układ i kontynuować odpowietrzanie po otwarciu termostatu. Ogólnie odpowietrzenie bawary wymaga więcej wysiłku, mają specyficzny układ. Ja po wymianie płynu jeszcze przez jakiś czas kontroluje co dzieje się pod maską ale jestem osobą bardzo wyczuloną na stan mojego auta.

PS. Masło pod korkiem to dziwny mit i o niczym nie świadczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i czasem nie dolewaj wody bo termostat otwiera się gdy ciecz osiągnie temperaturę powyżej 100 stopni. W tym momencie woda sie gotuje termostat dalej zamknięty powstaje duże ciśnienie i wywala płyn w najsłabszym miejscu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
i czasem nie dolewaj wody bo termostat otwiera się gdy ciecz osiągnie temperaturę powyżej 100 stopni. W tym momencie woda sie gotuje termostat dalej zamknięty powstaje duże ciśnienie i wywala płyn w najsłabszym miejscu

Jesteś pewien kolego? Jeśli mnie pamięć nie zwodzi to ostatnio wymieniałem termostat i miał temp otwarcia 88 stopni ALE był to silnik r4. Powyżej 100 stopni otwiera się w v8, r6 powienien otwierać się szybciej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szczerze sam tego nie doświadczyłem ale kilka dni temu wyczytałem to tu na forum

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u Mnie są 3 jeden przy kortu drugi w okolicach EGR trzeci w okolicach podszybia z lewej strony silnika czyli po stronie kierowcy.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.