Skocz do zawartości

Odpowietrzenie układu chłodzenia 4.8 2007r.


Rafikk7769

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie dotyczacze prawidlowego odpowietrzania ukladu chlodzenia w BMW X5 E70 4.8 2007. Wymianialem rurke od plynu chlodzacego idaca przez silnik, zdjenowane byly wszystkie przewody,pompa wody, poskaldane wszystko,zalany plyn, teoretycznie odpowietrzone temperatura sprawdzona na komputerze,jezdzilem z komputerem temperatura od 102 do 108 stopni. Nastepnego dnia po przejechaniu odcinka ok 15km slychac syczenie z dziurki z karkiem na zbiorniczku wyrownawczym i tam pojawiaja sie babelki przewody delikatnie twardsze ale nie nabite na kamien. Odkrecilem korek temperatura na max z przodu i z tylu i odpowietrzanie znow, wyrzucilo troche powietrza i ok,za jakis czas to samo ale wyrzucilo wiekszosc plynu jakby sie gotowalo ale temp ok. Wylaczylem samochod poczekalem az ostygnie teoche i zalalem nowy plyn, wysciaklem waz od chlodnicy az pojdzie w niego woda i wygladalo na ok. Teraz nie wyrzucs plynu ale slychac powietrze z dziurki za karkiem wlewu na zbiorniczku.

Czy jakos specjalnie sie ten uklad odpowietrza? Jakos specjalistycznie odpowietrza elektryczna pompe wody? Pomozcie bo juz mi nerwy sie koncza a czeka mnie dluga trasa za pare dni 1600km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można komputerem, można też spróbować wywołać procedurę manualnie:

należy zakręcić zbiorniczek płynu, podłączyć prostownik pod zaciski pod maska,włączyć zapłon, ustawić oba regulatory temp. na max, a wentylator dmuchawy manualnie na min i wcisnąć pedał gazu do oporu na ok 10 sekund. Powinna się rozpocząć procedura odpowietrzania trwającą ok 12min. Układ powinien być odpowietrzony. Koniec procedury.

 

1. Fill system with coolant via the expansion tank (AGB). Top up coolant level to lower edge of expansion tank.

2. Close expansion tank.

3. Switch on ignition.

4. Set heating to maximum (temperature), switch on blower (lowest stage).

5. Press accelerator pedal module to floor for at least 10 seconds. The engine must NOT be started.

6. Bleeding via EWP takes app.. 12 minutes. Then check coolant level in expansion tank, top up to MAX marking if necessary.

7. Check cooling circuit and drain plugs for leaks.

8. If the procedure needs to be repeated several times, allow DME to completely de-energize

(remove ignition key for app.. 3 minutes) and then repeat procedure as from item 3.

Note: Connect battery charger if battery charge level is low. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za pomoc i odpowiedz. Probowalem,ale bez lodpietego prostownika. Nic nie slychac spod maski zeby jakas akcja zaczela sie dziac. Czy bedzie jakis komunikat na zegarach,komputerze? Jestvroznica,czy samochod jest zimny, czy rozgrzany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to żadnego znaczenia, ale lepiej na zimnym/letnim niż gorącym. Powinno być takie przelewanie słyszalne. Czasem te auta są uparte i gdy tradycyjne metody zawodzą, pewnie bez wywołania odpowiedniej funkcji komputerem się nie obejdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pisałeś że masz pompę wodną elektryczną to podaję taką instrukcję. Wystarczy INPA albo np KTS bosch i nie musi to być zaraz serwis aby wykonać tą procedurę komputerowo. W E70 nie pamiętam jaka jest bo bardzo rzadko robię. Skoro masz pasek na pompie to raczej jest zwykła tradycyjna. Siedzę głównie w seriach 1,3,5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dluga hostoria naprawybtego samochodu... Moeszkam w USA od niedawna, kupilem X5 niedawno i ta naprawe zaczal zaprzykazniony mechanik ale stracil zapal,wiec koncze sam. Ok uklad chyba jestbodpowietrzony tylko te babelki z dziurki za korkiem, inni mechanicy mowia,ze to normalne,ale dla wedlug mnie nie ma prawa nic takiego sie dziac...

 

Przy okazji mam takie pytanie,czy miales moze przypadek taki,ze podczas jazdy wialo zimne powietrze z kratek bo takie bylo nastawione,a na postonu zacYna wiac cieple i tak woeje czasem. Czy to moze byc problwm z nawiewem,kratkami i ich zamykanie,czy jeszcze cos innego? Nigdy z takim czyms sie nie spotkalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należałoby zacząć od diagnostyki komputerowej klimatyzacji. Może to być problem z silniczkiem, który dopuszcza ciepłe/zimne (mieszalnik) powietrze po stronie pasażera bądź kierowcy bądź też zawór mieszania (prawdopodobnie od strony silnika).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.