Skocz do zawartości

[E61,520d,N47] gdzie jest elektrozawór poduszek silnika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy może ktoś pomóc w lokalizacji elektrozaworu w silniku N47 oznaczonego na schemacie jako nr 9 ?

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-10-2008-E61N-BMW-520d&diagId=22_0146

 

Mam przypadłość polegającą na tym, że po wrzuceniu auta na luz odczuwalne jest delikatne drganie, które znika zawsze dokładnie w momencie, gdy wskazówka prędkościomierza przy zwalnianiu mija 40 km/h. Poniżej tej prędkości drgań nie ma. Dwumasa kompletna nowa, poduszki całe, koło pasowe OK. Przekopałem fora i trafiłem na wątek dotyczący podciśnienia poduszek silnika. Prawdopodobnie niedomaga elektrozawór, który nie otwiera/zamyka podciśnienia, gdy trzeba. Problem w tym, że nie potrafię go zlokalizować pod maską. Będę wdzięczny za wskazówki, najlepiej foto jakieś :)

Opublikowano
Hmm, A czy przypadkiem praca tego elektrozaworu nie jest uzależniona od obrotów silnika a nie prędkości? Coś gdzieś kiedyś czytałem,że poduszki "utwardzają" się wraz ze wzrostem obrotów i aby to sprawdzić wystarczy odłączyć wężyk od poduszki, podnieść obroty i przytknąć palucha.
Opublikowano

Witam

Kolego rozwiazales problem z drganiami ?

Ja mam ten sam problem tylko ze w automacie,

bylem u kilku mechanikow nie ogarniaja tego :/

Dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
Problem jeszcze nie został rozwiązany niestety. W moim przypadku nie jest to związane z obrotami. Podam przykład. Jadę 100 km/h i wrzucam luz. Automatycznie wskakują drgania. Obroty od razu spadają tak jak trzeba, ale drgania nie ustają. Auto się toczy i dopiero jak wskazówka mija równo 40 km/h ustają jak ręką odjął. Na jakimś forum znalazłem podobny temat, ale umarł i nikt tam nie odpisuje. Ktoś jedynie wspomniał, że odpiął wtyczkę tego zaworu i było ok. Jak znajdę wrzucę link. Co do zaworu to próbowalem z kanału iść drogą przewodu od poduszki, ale wchodzi za silnik i tyle go widzieli. Konia z rzędem temu kto wie gdzie jest, a dobra buteleczka temu kto zna faktyczną przyczynę takich drgań. Pzdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dotarłem do wspomnianego elektrozaworu. Mieści się on za kolektorem dolotowym i bez jego wyjęcia dostępu praktycznie nie ma. Co gorsza wymieniłem ten zawór i drgania nie ustąpiły, kończą mi się pomysły...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.