Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od jakiegoś czasu po odpaleniu samochodu wyskakuje mi błąd poduszek i pasów.

Dzisiaj sprawdziłem błędy za pomocą inpy i miałem 3:

DME/DDE 299B - Battery sensor signal

SIM/SGM 93F9 Voltage of reserve energy U60

SGZ 9B2D SFZ: CONTROL-module fault or short circuit, safety battery terminal.

 

Co do sensora baterii to okazało się, że był urwany przewód łączący plus z minusem - zlutowałem i ten błąd zniknął.

Po odpaleniu samochodu zawsze od razu wyskakiwał mi błąd poduszek, po zlutowaniu tego przewodu i odpaleniu samochodu błąd pojawił się dopiero po kilku minutach - nigdy wcześniej tak się nie zdarzyło. Przy następnych uruchomieniach wyskakuje od razu.

Czy winowajcą za te błędy poduszek może być jakiś przewód od akumulatora? Czytałem gdzieś na angielskojęzycznych forach, że trzeba wymienić kabel plusowy.

Pozdrawiam

Opublikowano
Powiem ci tak, mialoem identyko problem , bedac na uropie w Polsce, znafcy w aso stwierdzili ze to akumulator, wiec wymienilem na nowy, potem regeneracja alternatora ,co sie okazalo po powrocie do niemiec, jak zostala diagnoza wyslana do bmw online ,ze ibs ,i jakby nie bylo prawie 2 tys zeta poszly psu w dupe. Takie to polskie znawcy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dla ludzi, którzy szukają informacji na temat tych błędów:

Na błąd 93F9 pomaga wymiana dwóch największych kondensatorów, które są w sterowniku SGM - sterownik jest za schowkiem, za bezpiecznikami, na dole. Wystarczy odkręcić od dołu schowek, odkręcić bezpieczniki(4 śruby), odkręcić kilka śrubek od osłony pod schowkiem i można go łatwo wyjąć. Parametry tych dwóch kondensatorów to 8200uF 63V i wymiary 35x35mm - w Polsce nie mogłem nigdzie takich znaleźć, zamówiłem z aliexpress (8 dolarów z przesyłką). Wymiana jest dosyć trudna ze względu na to, że płytka pomalowana jest jakąś żywicą, lakierem czy innym ustrojstwem - nie mogłem tego niczym zmyć, ani odlutować, ale oddałem to do zaprzyjaźnionego warsztatu elektronicznego i mi wymienili bez problemu. Oczywiście wymiana pomogła. Koszt naprawy to 8 dolarów, nie trzeba wydawać kilkuset złotych na nowy sterownik i programowanie.

Co do błędu 9B2D to winowajcą jest Safety battery terminal, który jest na kablu plusowym. Można próbować go jakoś naprawić albo wymienić cały kabel SBK (plusowy), ale jest dosyć drogi. Jest tańsze rozwiązanie - można wlutować rezystor 2 Ohm zamiast SBT. Tutaj film jak to zrobić

U mnie pomogło. SBT odcina zasilanie przy wypadku, żeby nie zrobiło sie jakieś zwarcie - jak wlutujemy rezystor to zasilania nie odetnie, dlatego nie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie ;) Tutaj opisane jak to działa http://www.bimmerscan.com/bmw-battery-safety-terminal/

Oba te błędy wyrzucają błąd poduszek.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.