Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Przejrzałem już trochę postów na tym forum jak i na bmw-sport i nie mam dokładnej odpowiedzi na swoje pytanie.

BMW 545i 2004 rok, silnik N62 + instalacje gazowa LPI Vialle. Niedawno kupiłem takie auto i pojawiły się pewne problemy. Kupując auto wiedziałem, że do wymiany są uszczelniacze zaworowe - wali niebieską chmurę przy dodaniu gazu po postoju. Miałem zamiar robić to bez ściągania głowic ale pojawiły się inne problemy, o których poniżej.

Przed zakupem auta mierzyłem również kompresję, na wszystkich cylindrach 11,9-12 bar, więc pierścienie raczej OK.

Auto na postoju kopci na biało, niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły oraz delikatnie falują obroty. Falowanie ledwo widoczne na obrotomierzu ale jak się stoi obok auta to słychać. Jeśli chodzi o kopcenie na postoju to jest tak, że jak się zatrzymam już na rozgrzanym silniku (np. przejechane 20km) to przez około 1-2min obroty nie falują i nie widać kopcenia, po tym czasie słychać lekkie falowanie i zaczyna wydobywać się dym, raz mniej raz więcej. Na benzynie chyba delikatnie mniej kopci ale ciężko to ocenić. Na pewno w czasie jak się rozgrzewa zanim przełączy się na gaz to kopci dużo mniej, prawie w ogóle. Dodatkowo czasem ruszając z miejsca, na rozgrzanym silniku jak puszczę tylko hamulec (automat) nie dodając gazu auto lekko szarpie (dławi się).

Niepokojący objaw to ubywanie płynu chłodniczego.

Jest też czasami problem z odpalaniem na ciepłym silniku, auto kręci 5-6s zanim odpali. Dzieje się to jak po rozgrzaniu silnika (przejechanie 20km), auto postoi 45-60min i próbuję odpalić. Jak odpalam od razu po zgaszeniu to bez problemu, na zimnym tak samo za strzała odpala.

Diagnoza nasuwa się w sumie sama ale może ktoś coś mądrego wrzuci do tematu. Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica czy może coś mniej poważnego? Ma ktoś pomysł o co chodzi z odpalaniem?

Jestem już umówiony na wymianę uszczelniaczy zaworowych i zrobię to ze zdjęciem głowic żeby przejrzeć wszystko. Mając rozebraną górę silnika na co warto zwrócić uwagę, co wymienić?

Opublikowano
Tak słyszałem ale nie wiem gdzie się dokładnie znajduje. postaram się to wygooglować. W przyszły weekend stawiam auto do mechanika, będzie robił uszczelniacze ze zdjęciem głowic to powiem, żeby rurkę sprawdził. Jest opcja, żeby przez nieszczelność tej rurki płyn chłodniczy dostawał się do komory spalania lub samych spalin?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.