Skocz do zawartości

320d Spadające obroty na luzie w czasie jazdy.


camell2

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A to ciekawa informacja :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wpierw sporo posprawdzałem, czyszczenie EGR, kolektora, magiczna dziurka w przepływce, wymiana przewodów podciśnienia (wymieniłem na taki jak oryginalny z osłonką z materiału i jest kiepsko z jakością, w jednym miejscu przy łączeniu już pękł i trzeba było przycinać), nic nie pomagało.

 

Jak zauważyłem po pewnym czasie, że silnik nie zagrzewa się do odpowiedniej temperatury to wymieniłem termostat po czym zauważyłem również brak falujących obrotów, ot tak.

 

Sam się zdziwiłem, bo stawiałem na przepływkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, ale tylko na wlasnie nie do konca nagrzanym silniku (wskazowka od temp. miedzy niebieskim polem a pionem). Tez juz przerabailem rozne cuda wianki, czyszczenie kolektora, EGR, odpinanie przeplywki, wymiana uszczelek kolektora, nowy intercooler, wezyki podcisnienia, nowe elektrozaworki. Aktualnie jezdze z zaslepionym wezykiem od EGR i jest duzo lepiej ale nadal szarpanie jest wyczuwalne, nie jest to jakos uciazliwe bo teraz auto szybko sie nagrzewa i jesli problem wystepuje to tylko przez chwile, ale mimo wszystko nie daje mi to spokoju!

Moze wymiana termostatu spowoodowala, ze silnik nagrzewa sie do optymalnej temp. i na nagrzanym ten problem tez u Ciebie nie wystepuje, a wczesniej jezdziles na niedogrzanym i miales ciagle takie objawy? Czy moglbys to sprawdzic w momencie gdy silnik nie jest rogrzany (wskazowka temp. miedzy niebieskim a pionem). Wymieniales tylko termostat (plyn tez?) czy moze przy okazji bylo cos jeszcze robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym również objawy zanikły. Ja wymieniałem tylko termostat główny (płyn był tylko uzupełniony).

 

Robiłem sobie test temperatury płynu chłodniczego i przed wymianą podczas jazdy było w granicach 60-70C

 

Tutaj znajdziesz więcej o testach:

 

viewtopic.php?f=31&t=116447

 

Po wymianie termostatu jest niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O testach wiem, temperatury ktore miales wczesniej potwierdzaja to co napisalem (silnik nie do konca nagrzany i objawy wystepuja ciagle), jednak jesli teraz i na zimnym jest OK to pogratulowac :cool2: Jakiej firmy kupiles termostat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam forumowiczów :)

od niedawna zauważyłem problem w moim E46 320d m47n - kiedy w czasie, kiedy auto jest jeszcze w ruchu wrzucę na luz, obroty spadają bardzo nisko, prawie jakby silnik chciał zgasnąć, "odbijają" się do góry, opadną jeszcze trochę i wracają do normy. Zdarza się to gdzieś tak co 20 - 30 wysprzęgleń. Na postoju obroty są idealne, nie zauważyłem najmniejszych odchyleń. Jedynie w ruchu i też nie za każdym razem. Mój typ to przepustnica + przepływomierz do czyszczenia, ale czytałem też o wężykach podciśnienia. Nie mam tylko pojęcia których i gdzie ich szukać.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wasze podpowiedzi :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.