Skocz do zawartości

e46 328i automat słychać uderzenie podczas wrzucania D lub R


TakiJeden1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem ale nie znalazłem czegoś podobnego. Mianowicie czasem podczas wrzucania D lub R słychać uderzenie w okolicy mostu jest to dość mocno słyszalne, czasem też gdy odpuszczę gaz i skrzynia redukuje bieg, ale nie jest już tak głośne i mniej wyczuwalne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ze skrzynia mowi "dowidzenia" sprobuj podratować wymianą oleju, jak zniknie to masz szczescie ale pewnie i tak na niedlugo.

kiedy ostatnio wymieniales olej w skrzyni ? jaki przebieg auta

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlaczego od razu skrzynia? Napisał, że uderzenie słychać w okolicy dyferencjału (most jest w polonezie), więc możliwe, że to tylko tuleja nr 9 lub inna z mocowania dyfra (warto przy okazji wymienić wszystkie). Oczywiście uderzenie może przenosić się od skrzyni, ale zaczął bym od sprawdzenia tulej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to automat :) w skrzyniach automatycznych przy ich padaniu pierwsze to szarpanie przy zmianie biegów i w czasie jazdy przy zmianie stopni, pierwszy "katalogowy" objaw konczącej sie skrzyni aut.

ale jasne moze tez to byc tuleja, zalezy o jakim stuknieciu mowimy, tuleje zauwazylby wczesniej mi sie wydaje, zeby sprawdzic tuleje nr9 wystarczy dac głowe pod samochod z tyłu, uszkodzona na tyle zeby wydawała glosne stuki musi byc calkowicie rozwulkanizowana, bedzie widac golym okiem. do tego trzeba sie ruszyc :D wiec ja bym zaczał od przypomnienia sobie czy kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni :D

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podzielam opinię co napisał Maniek ale i równocześnie nie wykluczam że skrzynia lekko szarpie.

Jednym słowem że jak by było wszystko sprawne z przeniesieniem napędu na tył to szarpiąca skrzynia nie powodowała by stuków w okolicach dyfra.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia była wymieniana jakoś w kwietniu przez poprzedniego właściciela w sumie to przez znajomego który sprzedawał ten samochód swojemu szwagrowi ( ale nie bede opisywał całej historii ) a ja go odkupiłem, olej też był zalany nowy. Skrzynia pracuje bardzo płynnie, zmiany biegów są mało wyczuwalne i nic nie szarpie i nie stuka podczas jazdy i przerzucania biegów niezależnie od tego czy przyspieszam powoli czy szybko, w pozycji sport tak że pracuje bardzo ładnie, więc nie jestem do końca przekonany że była by to wina skrzyni. Jak znajdę trochę wolnego czasu wjadę na kanał. A czy na wale nie znajduję się jakiś krzyżak który by za to też odpowiadał, czy znajduje się tam tylko sama tuleja. Uderzenie słychać typowo z tyłu przy samym dyfrze i nie pojawia się za każdym razem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mogą to też być półosie . M też pukała jak nie zapomnę jutro zrobie zdjęcie zobaczysz jak wyglądała.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być krzyżak wału napędowego, ale nie koniecznie. Bardziej stawiam na dyfer, u mnie praktycznie to samo było (e46 318i automat), wymieniłem dyfer i stuki zniknęły. Do tego dochodził jeszcze głuchy dźwięk, takie huczenie w trakcie jazdy - przy prawie każdej prędkości, ale z przerwami. Po wymianie super, od razu inaczej :-) teraz borykam się z disa :-/ falują obroty, czasem się dławi na skrzyżowaniu i ten wredny dźwięk pod maską... Prawdopodobnie membrana padnięta... Daj znać co u Ciebie wyszło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę jestem wstępnie umówiony na kanał wiec może uda się zlokalizować przyczynę. U mnie dyfer jest cichy podczas jazdy. Ale dziś zaobserwowałem że to uderzenie nie następuje równo z w rzuceniem np D lecz minimalnie po, mianowicie wrzucam D skrzynia się załącza w tym momencie samochód delikatnie przykuca chcąc ruszyć( ale trzymam na hamulcu) i dosłownie po minimalnej chwili następuje uderzenie. Co ciekawe wiem że mam do wymiany tuleje na wahaczu i czy jest możliwe że w trakcie tego szarpnięcia jakie wywołuje wrzucanie biegu morze być na tyle wybita że powoduje takie uderzenie ? Zastanawia mnie to dlatego że przejeżdżając przez jakieś doły ta tuleja wydaje podobny dzwięk jak podczas wrzucania uw biegu, przynajmniej takie odnoszę wrażenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Które wahacze masz z wybitnymi tulejami? Za stuknięcia mogą odpowiadać też półosie, łatwiej je sprawdzić niż tuleje mocowania dyferencjału, często są wyrobione, ale widać to dopiero po demontażu. Wjedz na kanał i wywołaj stuk a mechanik pod autem i powinien zlokalizować przyczynę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wybitych tulejach bd szarpał przy ruszaniu i faktycznie na dziurach bardziej by było słychać uderzenia. Wymień tuleje - bo i tak musisz i zobacz. Samemu możesz to zrobić jak masz warunki i trochę sprzętu a zaoszczędzisz na mechaniku i przy okazji się pobawisz ze swoją bemką ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

hej ,

 

i jak tam ? Namierzone te stuki? Ja kupiłem E39 520 2.2 i od dwóch dni mam taki temat że jak wrzucam z P na R lub niżej to słuchać stuk. Nie zawsze ale w ciągu dnia zdarza mi się kilka razy. Ogólnie biegi zmienia bardzo płynnie i nie ma problemu. Nie wiem co z tym robić?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.