Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kto wie co nawaliło w 525 ix z silnikiem 2.5 l

samochód ma naęd na 4 koła i ostatnio zaczął mocno szarpać przy ruszaniu i dziwnie strzelać.

 

bardzo proszę o podpowiedz co to może być :modlitwa:

Opublikowano
wiecej info?,czy to chodzi o silnik,czy cos z napedem?
Opublikowano

to zdecydowanie problem z napendem

na giełdzie jakiś gość powiedział że takie obiawy są jak pada SZPERA czy coś takiego, generalnie jak ruszam to mocno szarpie i stuka (jak ruszam spokojnie to mniej a jak chce szybko ruszyć to bardzo mocno)

Opublikowano

właściwie nie wiem.

a czy jest opcja poprostu to odłączyć i jezdzić bez??

jeśli tak to jak i czy są jakieś minust???

Opublikowano
niestety e34 ix to bardzo zadkie samochody. Nie znam ich walorow trakcyjnych, pewnie jezdzi sie super. Niestety z racji swej unikatowosci sa baaaardzo drogie w serwisie. Glupi amortyzator kosztuje ze 3 razy wiecej i nie ma zamiennikow. Zrob diagnoze i policz dokladnie, czy w ogole oplaca Ci sie naprawa, niestety. Byc moze taniej bedzie przelozyc uklad jezdny od zwyklej, tylnonapedowej bmki

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Nie słyszę tych uderzeń ani nie odczuwam szarpań, ale dla pewności sprawdź kilka rzeczy.

Po pierwsze musisz ocenić, czy podpora wału napędowego - tylnia, jest cała dzięki czemu wał nie uderza w momencie gwałtownych zrywów. Przy okazji obejrzyj krzyżaki na wale i przegub elastyczny na łączeniu ze skrzynią. Podobny zapewne przegub jest na łączeniu skrzyni normalnej od skrzyni pośredniej. Sprawdź tuleje tylniej belki oraz mocowania tylniego dyfra.

Oceń przedewszystkim czy przypadkiem na obu osiach nie ma różnych opon w sensie rozmiarów, albo czy przypadkiem dyfry nie mają róznych przełożeń.

Na sam koniec pozostaje już chyba sprzęgło.

W ostateczności jak nic nie znajdziesz to trzeba będzie szukać usterki już w samej skrzyni pośredniej lub w dyfrach.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

trochę może późno piszę, ale też to przechodziłem ze swoim 4x4. Na 99% posypał Ci się mechanizm roździelający moc na przód i tył auta - przynajmniej tak było u mnie - masz takie same objawy. Przykra sprawa jest taka, że nie ma zestawów naprawczych do tego, można kupić cały mechanizm za bagatela 2000 euro :(. U mnie szlak trafił łańcuch, ale udało mi się kupić drugą taką przystawkę i przełożyć środki. Jeżeli będziesz zainteresowany to mogę podesłać ci zdjęcia z tej operacji :) Przy okazji wymieniłem też sprzęgło i autko śmiga jak nowe - całe szczęście.

 

pozdrawiam

tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.