Skocz do zawartości

E36 1.8 IS m42b18 kolektor ssący podciśnienie / faluje


pikar133

Rekomendowane odpowiedzi

W E36 1.8 IS m42b18 na kolektorze ssącym od spodu jest wyjście na podciśnienie, gdzie to powinno być połączone i jak bo u mnie jest tylko kawałek przewodu i jest zaślepiony ,auto generalnie ma moc tak mi się wydaje ale strasznie faluje na obrotach, i szukam przyczyny, krokowy sprawdzony działa, sonda pokazuje dobre wartości, czujnik położenie przepustnicy też ok, przepływomierz zamieniony i dalej to samo, połamany był czujnik spalania sutkowego w poniedziałek będzie nowy i zobaczę co dalej, Kable nie oryginalne, zamówiłem już nowe, świece są czarne okopcone i mokre wydaje się od benzyny, dolot szczelny.

 

Macie jakieś pomysły oraz co z tym przewodem podciśnienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podciśnienie o którym piszesz połączone jest z czujnikiem ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej po środku przewodu zamontowany jest zawór zwrotny.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki widziałem to już, ale nie byłem w 100 % pewny, czyli to powinno sterować zaworem disa, ale ktoś wywalił całość i jest tylko klapka w kolektorze trzeba będzie skompletować całość :( widać że auto jest po jakimś magiku który coś chciał zrobić, ale nie bardzo wiedział co i jak ... jeszcze długa droga przede mną do ogarnięcia auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
ok zawór disa ogarnięty, jest podłączony działa ale problem z falowaniem pozostał, w aucie wymieniono przepływomierz TPS, czujnik temperatury, czujniki wałka, krokowy, sondę lambda, czujnik spalania stukowego, kable świece. na zimnym silniku jest w mirę ok lekko mieli wskazówka się rusza 1-2 mm i słychać, że źle chodzi, na ciepłym się zaczyna od 200 do 1100 obr czasem nawet zgaśnie, auto miało kiedyś gaz który za bardzo się tam nie nadawał starej generacji i został już wcześniej wyciągnięty, w kolektorze ssącym jest otwór zaraz za przepustnicą, jeżeli wyciągnę zaślepkę z tego króćca to auto chodzi w miarę ok, czuli jak dostaje lewe powietrze, czy mapy paliwa mogę się po prostu rozjeżdżać, albo ktoś mógł tam wcześniej grzebać ? ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.