Skocz do zawartości

Korek chłodnicy


radziomlawa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Auto mi się gotuje i moje pytanie brzmi czy przyczyną tego może być korek od zbiorniczka ponieważ mam 1.4bara a powinienem miec 2bary lecz ten 2 bary mi się rozleciał.Wczesniej jak miałem 2bary to auto też się grzało ale był wyciek z krucca może on był powodem grzania się?Po naprawię krucca rozleciał się korek więc wiełem od kolegi 1.4bara no i nadal mi się grzeje ostatnio miałęm 116C w teście 7.0.I było takie ciśnienie że rozszczelnił mi się wąż górny od strony silnika na tym kolanku a wcześniej nie było tam żadnego wycieku.Raz na 3 miesiące dolewałem jakieś 0.5l płynu ale nigdy nie widziałem wycieku.Dodam że chłodnica u góry ciepła na dole zimna wąz górny twardy jak skała i gorący a dolny taki letni blżej termostatu jest cieplejszy.A przy 116c Otworzyłem maskę i wtedy wąż dolny był w miarę gorący?Moje pytanie brzmi mam wymienić korek na 2bary czy nie przeszkadza ten 1.4 który mam??Bo wydaje mi się że termostat jest dobry A wiatrak od chłodnicy kręci się jak mu się podoba np przy 105C się kreęci a przy 110C nie.Nigdy nie widziałem żeby smigał 2biegiem wiatrak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być 2 bary to widocznie ma być tyle a nie inaczej, ja za korek sprawny używany dałem 20 zł.. i to przy okazji kupowania odmy.. wsadź taki jaki powinien być uszczelnij króciec, jeśli sytuacja z grzaniem będzie bez zmian wymień termostat bez wymian nie dowiesz się nic nowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak zrobię bo własnie czytałem jak koleś wymieniał pompe,termostat itp i nic to mu nie dało dalej miał ciśnienie a co się okazało założył 2 oringi na korek dokręcił mocno i po sprawie.Więc najpierw kupię korek 2bar i uszczelnię jakoś te kolanko.A jeszcze jedno pytanie jak ścinę górny wąż to w dolnym wężu przy samym termostacie słychać jak by się przelewało cofał płyn jak ściskam górny wąż.Oczywiście na zgaszonym.Tak powinno być?czy on nie powinien puszczać w drugą stronę?

 

 

 

 

"""""Witam

Juz prawie od 2 latek posiadam BMW 3 e46 318i 118km z 1999r. Autko zagazowalem i i mialem prawie identyczny tak jak ty problem.Robilo sie duze cisnienie bardzooo duzzzee przewody jak kamien. dolny waz zimny. Wiec ze znam sie troche na mechanice wzielem sie do roboty. Zaczelem od sciagniecia glowicy glowica sprawdzona na szczelnosc byla dobra. Uszczelka poszla nowa noi glowica splanowana. Zlozylem, autko odpalilem ale nic mi to nie pomoglo, wzielem sie za dalsza robotke wymiana termostatu, pompy wody,zbiorniczka plynu (bo pekl) wymienilem korek zbiorniczka rozne metody odpowietrzania, odlaczalem przewody idace do parownika gazu, wymienilem odme przy okazji,odcinalem obieg plynu od nagrzewnicy, nawet termostat wyrwalem z obudowy aby sprawdzic czy pomoze jednak NIC NIE POMOGLO.Jezdzilem tak poltora roku od Tygodnia problem mi zginal.Czyli przewody miekke plynu nie ubywa wentylator sie zalacza dolny waz cieply jak sie go przegoni i . Juz mowie co to za przyczyna od dluzszego czasu zauwazylem ze ubywal mi plyn wiec dolewalem i nic z tego sobie nie robilem bo nie widzialem wycieku gdyz wyciek odparowywal az do pewnego dnia ze po dolaniu plynu ujechalem tylko 100km i znowu zabraklo w tym momecie wyciek zauwazony z pod korka zbiorniczka.A to ze korek juz byl nowy wczesniej wsadzony zrezygnowalem z nastepnej wymiany korka.Wymienilem tylko 2 oringi, ktore sa na korku zalozone zostaly troszkie wieksze od tych jakie byly korek na wcisk wkrecilem do zbiorniczka i Problem Zginal Wszystko teraz gra pieknie i cyka ..Taka drobnostka a tyle zachodu:)) Juz teraz Wiem ze W BMW uklad chlodniczy musi byc w 100% szczelny, bo jak nie to sie bedzie zapowietrzal...

Pozdrawiam"""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań w związku z tematem:

- skąd takie oringi wytrzasnąć?

- o którym króćcu mówicie? tym zaraz koło korka wlewu płynu chłodniczego? ja tam mam samą rurkę a kumpel ma jeszcze jakiś wężyk skierowany w dół. Ja kto powinno wyglądać.

- jak powinien wyglądać, zachowywać się dobry korek, powinien mieć luzy na tym zaworku czy coś?

 

Też mi ubywa płyn ale nie można zlokalizować wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego krucciec o którym mowa znajduje się tam pod tą obudową w pobliżu czujnika temp. z głowicy ten co pokazuje temp. z testu 7.0.U mnie chyba nie ma żadnego wężyka nie bardzo wiem o co Ci chodzi.W moim silniku powinien być korek2bary.A mam 1,4 czyli mam mniejsze ciśnienie bo upuszcza lecz jakoś mi wysadziło wąż skoro leci z niego.A te oringi to można jakoś dopasować wydaje mi się że nawet taki jak jest przy filtrze oleju by pewnie pasował.Ja najpierw wymienię korek i dam oringi.Jeśli nie pomoże to termostat.Bo mam dość już tego kłopotu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam, ostatnio w mojej e46 1.9 Pb padła uszczelka pod głowicą, została wymieniona oczywiście cała głowica zregenerowana i wszystko było by ok gdyby nie parę set km później nie padła mi chłodnica, poszła para, poszła szczelność, po wyjęciu jej okazało się ze jest nie prostokątna a już półokrągła :D tak ja ciśnienie nabiło :( . I tutaj mam właśnie pytanie dla kolegów w temacie: gdybym miał sprawny korek płynu chłodzacego powinna mi kompresja tak ją nadmuchac czy by nim uszło? Z góry dzięki bo nwm czy kupować nowy czy nie, dodam że jak becia ostygnie to węże robią się miękkie jak ma to znaczenie wgl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek powyżej 2 bar powinien puszczać, ale nie zawsze musi być sprawny. Dlatego niektórzy wymieniają te korki prewencyjnie co jakiś czas.

Jeśli chodzi o wygiętą chłodnicę od dołu to jest znany issue i dzieje się tak w większości e46 z większym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nwm ale mam nadzieje że to juz koniec z silnikiem bo każda część jest juz wymieniona :D od wadliwych korbowodów poo cały osprzet, teraz też śmigam na tym korku i nic się nie dzieje :lol: ale tak jak się dziś zacząłem zastanawiac nad tym spuchnięciem chłodnicy nie tylko dołu ale i góry i zaświecił mi sie korek w głowie dlatego pytałem :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.