Skocz do zawartości

X5 E70 - stuki w zawieszeniu


Artixx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum, mam problem ze swoim X5.

X5 E70 2010r 4.0 Xdrive - M pak, po lifcie.

 

W aucie zaczął mi się pojawiać stuk zbliżony do gum stabilizatora/wybitej końcówki (jakby coś było luźne), najbardziej słyszalny podczas przejazdu po płytach drogowych, torowiskach.

Auto ostawiłem do lokalnego warsztatu - diagnoza - dolne tylne wahacze (przednie wymieniałem z 2m-c wcześniej).

Zadowolony odbieram auto i zawracam po 500m bo stukało tak jak wcześniej, zero poprawy.

Następnego dnia odebrałem telefon że wszystko jest "sztywno" i podejrzewają amortyzatory. Nie bardzo im wierzyłem więc podjechałem do SKP na szarpaki i przy okazji sprawdziłem amorki, jeden 75, drugi 78%, zawieszenie bez luzu.

Wkurzyłem się i podjechałem do kolejnego mechanika. Eureka! Sworznie górnych wahaczy. Wjechały dwa nowe FEBI, wydałem ponad 1000 pln z robocizną.

Zanim odebrałem samochód mechanik do mnie zadzwonił że jest lepiej ale nadal puka i nie mogą znaleźć gdzie. Pościągali osłony, sprawdzali każdą śrubę, gumę oraz poduszkę, wszystko sztywno. Mam odstawić samochód po weekendzie i będą dalej szukać.

 

Jestem już zmęczony odstawianiem samochodu i wymianą niepotrzebnych części. Mam już 6 nowych wahaczy! :D

 

Czy ktoś miał podobny przypadek i może podzielić się swoim doświadczeniem?

 

Jestem chory jak tylko coś mi stuka/hałasuje w samochodzie :)

W poprzednim samochodzie (Mazda 6 2009r) nikt nie wiedział dlaczego ściąga w prawo (nowe opony, zawias) jeden mechanik nawet chciał bezwypadkowe auto przeciągnąć na ramie... sprzedałem je

BMką jeździ mi się naprawdę super i nie chciałbym tego powtarzać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Może odpowiem trochę amatorsko. Ale, miałem kiedyć Citroena C-Crossera. Takie mitsubishi Outlander II z fahnym silnikiem Cytryny. Też miałem pukanie, które cięzko było zdjagnozować. Po paru mechanikach odkryto żę to drążki stabilizacyjne. Takie krótkie pizdrygałki między amorkiiem a wachaczem chyba. Przy wymiane amorków odcieli orginały bo "nie mogli ich odkręcić". Potem nówki wytrzymały tylko 20 tyś. Następne niby lepsze też tylko tyle wytrzymały. Itd. WIem teraz tylko tyle że te krótkie drążki wkurzająco pukają jak się wyrobia gumy przy przegubach i jakoś ciężko to znaleźć. Bez porządnego trzpaka się nie obejdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich na forum. Mam na imie Arek i jestem z Lubelskiego. Lubie markę BMW od dawna. Jestem z marką ok 25 lat. Aktualnie mam x5 e70 4.8. Nie mogę znaleźć dzialu by się przywitać. Dletego czynie to tu:). Pisze w dziale stabilizator bo to mnie interesuje. Kupilem stabilizator przedni juz ten nowego typu (na starym stuki w przednim zawieszeszeniu) I teraz takie pytanie. Jak to wyjąć???? Czy trzeba opuszczać sanki??? Czy rozbierać przód?. A może jest inny sposób? Może ktoś mi podpowie. Z góry dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem stabilizator. Trzy godziny roboty.Rozebralem przód. Zderzak, belki, chłodnice. Trochę się polalo oleju przy odkrywaniu stabilizatora. Ale umyte poskladane. Nic nie puka nic nie stuka. Nic nie kodowalem. Ale podlacze kompa i zobacze co da się zrobić. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.