Skocz do zawartości

Nierowna praca silnika na zimnym m62


Bigboss23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dawna borykam się z problemem w mojej v8 mianowicie gdy silnik jest zimny szczególnie po nocy odpala od strzała Ale od razu wskazówka opada i utrzymuje wolne obroty 400-600 tak jak by brak ssania trzesie chodzi bardzo nierówno czuć ze nie pali na wszystkie gary słychać delikatnie strzały w kolektor ssacy po przygazowanu do ponad 3000 po odpuszczeniu gazu strzela w tlumik do momentu rozgrzania tak sie dzieje później wszystko ok na gazie też ok dzieje się tak tylko na benzie i tylko na zimnym.Wymienione świece ,fajki ,czujnik temperatury ,krokowiec ,uszczelki pokryw ,czyszczona przepustnica, przeplywka chyba pracuje ok po od pięciu na zimnym silnik gasnie, sondy na zimnym nie mają nic do tego chyba ,komputer nic nie pokazuje.Nie wiem już co może być walczę już z tym od dłuższego czasu może ktoś miał podobnie albo coś poradzi gdzie szukać przyczyny bo ręce opadają już
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że czujnik temperatury wymieniłeś, ale ja miałem podobne objawy do Twoich i u mnie nie było właściwego styku na wtyczce do czujnika temperatury. Tam są zdaje się 4 kable - 3 do różnych modułów i 1 to masa. U mnie nie stykał akurat ten co wysyła dane do komputera silnika i działy się takie cyrki (a np. na zegarach miałem pokazywaną właściwą temperaturę). U mnie pomogło po prostu psiknięcie jakimś sprayem konserwującym styki i już.

Najlepsze jest to, że jak się auto trochę rozgrzało, to problem znikał - pewnie wtyczka się od ciepła rozszerzała i zaczynała lepiej kontaktować.

Udało mi się to wykryć obserwując parametry temperatury w INPIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę pokazuje ok na kompie też sprawdzałem tyle że na ciepłym Ale dzięki za podpowiedź sprawdzę też to u siebie.Profilaktycznie do wymiany pójdzie odma i uszczelki kolektora ssacego, No i z tą przeplywka czy silnik powinien zgasnac całkowicie? Bo jedni mówią że tak inni ze powinien silnik wejść w tryb awaryjny i chodzić dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć pewność, że komp nie będzie korzystał z przepływki, myślę, że należy na wyłączonym zapłonie odłączyć przepływkę, może nawet odpiąć aku na 15 min (lub bezpiecznik na chwilę wyjąć od ECU) i dopiero próbować startować. Odpinanie w trakcie pracy prawie na pewno zdusi motor.

 

A temperaturę sprawdzaj na kompie na zimno - najlepiej w chłodny poranek po całonocnym postoju. I zrób przynajmniej 3 testy przez 3 dni, bo z tymi stykami to kwestia szczęścia - u mnie mniej więcej w 3 na 5 przypadków odpalał ok, ale w 2 na 5 kaprysił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowiec czyszczony jako pierwszy później podmieniany nawet byl

 

Chyba bd trzeba spawdzic wtryski ale czy w tedy robiły by taka komedię wyłącznie na zimnym? Nie mam już pomysłów trzeba bedzie wymienić wszystkie uszczelki kolektora,odme,i na koniec mam całą listwe wtryskowa wraz z wtryskami i regulatorem do podmiany jak to nie pomoże to juz chyba się poddam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.