Skocz do zawartości

3.0i vs 3.0si


baranskyy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Czy n52b30 nie powinien mieć 258KM?

 

Nie :D

 

..... w BMW X5 E70 N52B30 tez ma 272KM :cool2:

 

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E70

http://fs5.directupload.net/images/161008/ova6yddl.png

 

 

... ale w BMW X3 F25 N52B30 ma 258 KM :D

 

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_F25

http://fs5.directupload.net/images/161008/xhyftl62.png

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam ponownie

 

.... tu masz wszystko na temat silnika N52

 

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

 

http://fs5.directupload.net/images/161008/uet8nj8c.png

 

N52 posiada dwie wersje : B25 2,5 l (2497 cm3) oraz B30 3,0 l (2996 cm3)

 

N52B30 wystepuje w roznych wersjach :

 

160 kW (218 PS) bei 6100

190 kW (258 PS) bei 6600

190 kW (258 PS) bei 6600

195 kW (265 PS) bei 6650

200 kW (272 PS) bei 6650

 

.... a wersja 258 KM posiada tez dwie wersje : raz ma 300 Nm , albo 310 Nm

 

190 kW (258 PS) bei 6600 310 Nm bei 2600–3000

190 kW (258 PS) bei 6600 300 Nm bei 2500−4000

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B30 258KM kojarzę z trójki i piątki.

B30 265KM mignęło mi raz w jakiejś jedynce, gdy szukałem auta. Natomiast wersji 272KM w silniku na pośrednim wtrysku nie widziałem. Jedynie m. in. w piątkach od MY2007.

OIDP na stany w piątce poliftowej było montowane n52b30 dwieście trzydzieści kilka koni (528i)

Pytanie jak odróżnić owe wersje? Tylko po Vinie? Czy rocznikami, modelami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
B30 258KM kojarzę z trójki i piątki.

B30 265KM mignęło mi raz w jakiejś jedynce, gdy szukałem auta. Natomiast wersji 272KM w silniku na pośrednim wtrysku nie widziałem. Jedynie m. in. w piątkach od MY2007.

OIDP na stany w piątce poliftowej było montowane n52b30 dwieście trzydzieści kilka koni (528i)

Pytanie jak odróżnić owe wersje? Tylko po Vinie? Czy rocznikami, modelami?

 

Mam N52B30 3.0si i mam 272hp w X5 E70 2011MY. Jestemw Kalifornii.

Jestem przerazony awaryjnoscia BMW. Cale zycie mialem Lexusa/Toyote. Na RX450h zrobilem 400tys mil i wymienialem 4x klocki i olej co 10tys mil. Moje X5 jest NON STOP co miesiac w warszatcie. Jakos materialow...trabant... silnik..3.0si nie nadaje sie do masy auta... skrzynia zrobiona w chinach ciagle sa z nia problemy...co to za firma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B30 258KM kojarzę z trójki i piątki.

B30 265KM mignęło mi raz w jakiejś jedynce, gdy szukałem auta. Natomiast wersji 272KM w silniku na pośrednim wtrysku nie widziałem. Jedynie m. in. w piątkach od MY2007.

OIDP na stany w piątce poliftowej było montowane n52b30 dwieście trzydzieści kilka koni (528i)

Pytanie jak odróżnić owe wersje? Tylko po Vinie? Czy rocznikami, modelami?

 

Mam N52B30 3.0si i mam 272hp w X5 E70 2011MY. Jestemw Kalifornii.

Jestem przerazony awaryjnoscia BMW. Cale zycie mialem Lexusa/Toyote. Na RX450h zrobilem 400tys mil i wymienialem 4x klocki i olej co 10tys mil. Moje X5 jest NON STOP co miesiac w warszatcie. Jakos materialow...trabant... silnik..3.0si nie nadaje sie do masy auta... skrzynia zrobiona w chinach ciagle sa z nia problemy...co to za firma...

 

 

Podziel się kolego listą awarii swojego N52B30 3.0si 272hp w X5 E70 2011MY bo jestem bardzo ciekawy co ci się przydarzyło.

 

tutaj jest o tym silniku

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=191171

 

Na razie przymierzam się do E70 4.8i

A mi kolega DRAY sugeruje że V8 jest awaryjny?

M54 i N62 dzieli przepaść, zarówno w mocy, kosztach utrzymania jak i awaryjności.

Koszty paliwa to najmniejszy problem.

 

Ale innego silnika w tym aucie nie widzę , jak V8 na pewno nie N52B30 3.0si skoro takie babole wychodzą .

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B30 258KM kojarzę z trójki i piątki.

B30 265KM mignęło mi raz w jakiejś jedynce, gdy szukałem auta. Natomiast wersji 272KM w silniku na pośrednim wtrysku nie widziałem. Jedynie m. in. w piątkach od MY2007.

OIDP na stany w piątce poliftowej było montowane n52b30 dwieście trzydzieści kilka koni (528i)

Pytanie jak odróżnić owe wersje? Tylko po Vinie? Czy rocznikami, modelami?

 

Mam N52B30 3.0si i mam 272hp w X5 E70 2011MY. Jestem przerazony awaryjnoscia BMW. Cale zycie mialem Lexusa/Toyote. Na RX450h zrobilem 450tys mil i wymienialem 4x klocki i olej co 10tys mil. Moje X5 jest NON STOP co miesiac w warszatcie. Jakos materialow...trabant... silnik..3.0si nie nadaje sie do masy auta... skrzynia zrobiona w chinach ciagle sa z nia problemy...co to za firma...

 

 

Podziel się kolego listą awarii swojego N52B30 3.0si 272hp w X5 E70 2011MY bo jestem bardzo ciekawy co ci się przydarzyło.

 

...

 

 

bede tutaj dodawal:

 

-zbiornik cisnienia plyny chlodnicy - pekł. wymienilem, sensor poziomu wariuje

-klamki w aucie plastikowe - cale sie kleją, powodem FATALNY materiał (mam lexusa z 460tys mil i tam NIGDY NIC poza olejem i klockami nie robiłem! NIGDY!)

-swiatla na tylnej klapie - rozszczelnily sie , pelno w nich wilgoci i plesni, ciagle daja errors w tym 2nd stage brake lamp error, LEWE led Z POWODU WYKONANIA JAK W DDR ZACZYNAJA MRUGAC I MIGAC JAK SZALONE...WYGLAD KOSZMARNY. swiatla fabryka

silikonem czarnym przykleja do karoserii..zamienniki maja uszczelke, ale to nie ona jest glownym problemem. swiatla sie ROZKLELAJA i od tej rozklejonej strony wlewa sie woda. wykonanie KOSZMARNE. niemiecka solidnosc? jaka...X3, X4, X5, X6, X7 sa robione w Soth Carolina. Jakosc jest KOSZMARNA.

-dach sie zjebal, plastik pekł error w OBDII (!!!! tak mogliby jeszcze wlaczyc tryb awaryjny idioci)

-silnik robi kilk clak popychaczami jak stary zlom..na 60tys mil(potiwerdzone) dealer mowi ze to normalne ale chyba bedzie musial wymienic pokrywe zaworową

- co jakis czas transmission malfunction (K.... co to jest... ZF to firma co robi taki złom ze boli glowa.)

......BEDE DODAWAL WIECEJ BO TEGO TYLE ZE BOLI GLOWA

 

- katalizatory szlag trafil, wymiana chyba bedzie na koszt BMW. (zaplacilem sam ale moze zwrocą)

- problem z pompa paliwa. auto nie startuje po natankowani ...musze wlaczac starter kilka razy...nie mam pojecia ale wymienil

pompe paliwa w ramach akcji i dalej to samo...moze ktos z Was ma pomysl co to K!!!!!!! jest. Wiem BMW...ale moze jakas sugestia.

-auto juz 6 razy bylo na lawecie, jak stanie to zeby go wciagnac na lawete wymagany jest SPECJALNY CZERWONY klucz co wyglada jak mloteczek by odczepic skrzynie od silnika...tylko niemcy mogli to wymyslic...po 2 holowaniu zgubili mi ten klucz. przez miesiac nie jezdzilem tym nawet az nie dokupilem tego cudownego KLUCZA.

w toyocie to samo wymaga przycisku. NIEMCY NIE POTRAFIA NIC zrobic PROSTEGO i bezawaryjnego. wszystko co robia jest GLUPIO

przekombinowane niepotrzebnie.

- zepsul sie sensor poziomu oleju. te durne auat nie maja DISPTICK do oleju. nie potrafie tego sprawdzic normalnie tylko

robi sie to KOMPUTEREM po uruchomieniu silnika. a ze zjebal sie sensor silnik sieuruchomil przy zbyt niskim ciesnieniu oleju wczoraj mowil dealer. Zrobila sie awantura. BMW moze wymieni caly silnik

- problemy z SOLENOID VANOSA i z CAMSHAFT POSITION SENSORS

- prawa i lewa poduszka zawieszenie zostały wymienione. okazuje się ze cieknie coś innego. wymienią tez pompę zawieszenie

- alternator się popsuł ale wymieniony na gwarancji. PIĘKNE CUDO TECHNIKI. Made in FRANCE. Kolejnym razem jak kupie francuskie nie chce płacić za niemieckie.

- IBS intelligent (huh...niemiecki i intelligent w jendym zdaniu) battery sensor. spieprzony. NIKT nie wie czemu moze przezalternator! wymiana bedzie chyba na gwarancji.

- PARKING brake...zrypany - nie widomo dlaczego. ale tego nie wymieniam. reset jak na YT pokazy nie dziala, trzeba wymienic control unit - $200 chyba uzywany... nie bede tego robic... poki co hamuje sie autem co jest niezawodne w jezdzeniu. o BMW trudno to powiedziec.

 

to auto ma 60K mil. dla porownania moj stary zuzyty Lexus RX450H ma 455K mil. WSZYSTKO W NIM DZIALA. Tylko klocki i olej.

niemiecka technika...tragedia.

 

 

 

kumpel kupil X5 Xdrive 35diesel.... napisz pozniej kilka cyrkow jakie on ma.... jazdy podobne O ILE NIE WIEKSZE. Cyrki z tynm DEF/AdBlue to chyba na poziomie tych co w trabancie byly jak trzeba bylo mieszac olej do dwusuwów.

NA STARE LATA MI ODRYPALO KUPIC BMW TO MAM. Tutaj opinie innych ludzi (czesto starsi zrownowazeni ludzie - maja extended warranty na wiele z tych aut) w USA

 

https://www.edmunds.com/bmw/x5/2009/consumer-reviews/pg-1/?sorting=CONFIDENCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

-auto juz 6 razy bylo na lawecie, jak stanie to zeby go wciagnac na lawete wymagany jest SPECJALNY CZERWONY klucz co wyglada jak mloteczek by odczepic skrzynie od silnika...tylko niemcy mogli to wymyslic...po 2 holowaniu zgubili mi ten klucz. przez miesiac nie jezdzilem tym nawet az nie dokupilem tego cudownego KLUCZA.
:nienie:

 

poczytaj zamiast się pienić :

 

34 41 ...Electromechanical parking brake - emergency release

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/34-brakes/34-41-parking-brake/Q6mrRJz

 

.... a teraz co należny zrobić po awaryjnym odblokowaniu hamulca postojowego - zalecenia BMW

34 41 682 Initialising parking brake (after manual unlocking of actuating unit)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/34-brakes/34-41-parking-brake/GWKK0mr

 

teraz widze ze autko z 2011 roku

61 31 172 Removing and installing/replacing switch for electromechanical parking brake

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-31-switch-sensor/OReE9hl

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

-dach sie [bAD], plastik pekł error w OBDII (!!!! tak mogliby jeszcze wlaczyc tryb awaryjny idioci)

 

masz problem z dachem ? to nic nowego !

Producentem dachów jest Webasto .... i wszystkie autka z tym maja problem po 6-8 lat ...... ale to inna bajka

 

54 00 ... Greasing instructions for panorama glass roof

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/54-slide-tilt-sunroof-soft-top/54-13-panorama-glass-roof/ATD2qa1n

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

-dach sie [bAD], plastik pekł error w OBDII (!!!! tak mogliby jeszcze wlaczyc tryb awaryjny idioci)

 

masz problem z dachem ? to nic nowego !

Producentem dachów jest Webasto .... i wszystkie autka z tym maja problem po 6-8 lat ...... ale to inna bajka

 

54 00 ... Greasing instructions for panorama glass roof

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/54-slide-tilt-sunroof-soft-top/54-13-panorama-glass-roof/ATD2qa1n

 

 

Zafi dziekuje... fabryka BMW chyba odkupi to auto jako LEMON. Kolegi juz kupili...uff....

Apropos dachu. u mnie PEKŁY ..zupelnie bez powodu plastiki tzrymajace siatke...material tak fatalny

ze nie daje sobie rady w upalach. Bylem autem w Arizonie. Inzynieria materialowa sie klania tej firmie.

Edytowane przez tadeusz.tomaszew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

-auto juz 6 razy bylo na lawecie, jak stanie to zeby go wciagnac na lawete wymagany jest SPECJALNY CZERWONY klucz co wyglada jak mloteczek by odczepic skrzynie od silnika...tylko niemcy mogli to wymyslic...po 2 holowaniu zgubili mi ten klucz. przez miesiac nie jezdzilem tym nawet az nie dokupilem tego cudownego KLUCZA.
:nienie:

 

poczytaj zamiast się pienić :

 

34 41 ...Electromechanical parking brake - emergency release

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/34-brakes/34-41-parking-brake/Q6mrRJz

 

.... a teraz co należny zrobić po awaryjnym odblokowaniu hamulca postojowego - zalecenia BMW

34 41 682 Initialising parking brake (after manual unlocking of actuating unit)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/34-brakes/34-41-parking-brake/GWKK0mr

 

teraz widze ze autko z 2011 roku

61 31 172 Removing and installing/replacing switch for electromechanical parking brake

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-31-switch-sensor/OReE9hl

 

 

niezrozumiales ZUPELNIE. PARKING BRAKE to jedno (da sie z tym zyc, latwp odblokowac z tylu z lewej strony ). Wszystkie te tematy powyzej SWIETNIE ZNAM. Moje auot jest na gwarancji i dealer tylko nie mogl dostac czesci.

 

Ja mowie o ODBLOKOWANIU SKRZYNI od SILNIKA jak musisz go wciągać na ciężarówkę. Moje auto mające 60K mil bylo na niej już 6 razy! do tego musisz mieć KLUCZ!

 

Najelpszy byla firma od Extended Warranties. Premium za BMW w porownaniu do mojego Lexusa LC500h (dalem za niego $112K z podatkami)... 3x wiecej premium za BMW ..jak zapytalem czmu odpowiedz byla: fatalna usterkowosc BMW. masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

niezrozumiales ZUPELNIE.
:cool2:

 

zrozumialem ! ..... tak jak napisałeś powyżej ......z błędami :cry2:

 

A teraz zmień dział bo piszesz w - X3 E83 , a masz X5 E70 :oops:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam, przepraszam za odkopanie tematu ale poszukuje silnika n52b30af do e70 znalazłem silnik od e91 o takim samym oznaczeniu. Wg VIN mój ma 200kW a znaleziony 190kW czy sam słupek jest taki sam a różnica mocy wynika z osprzętu? Czy mimo tej samej pojemności ma inną konstrukcje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.