Skocz do zawartości

e39 złe wskazania komputera pokładowego


BMWmARIUSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam następujący problem: posiadam bmw e39 525tds i komputer mi pokazuje średnie spalanie ok 28 litrów ( w rzeczywistości pali ok 7litrów) w jeździe miejskiej pokazuje 39.5 :D

na ekonomizerze pokazuje tyle samo co na komputerze, podczas przyspieszania wskazówka jest cały czas na maksymalnym wychyleniu.

 

Gdy go kupiłem wszystko było w porządku średnie spalanie wg. komputera pokazywało ok 7.5litra i pokrywało się z moimi obliczeniami.

Cyrki zaczeły się gdy pewnego razu po trasie ok 700km zgasiłem samochód i po godzinie postoju nie chciał zapalić ( kręcił,ale wg nie łapał, tak jakby miał odcięty zapłon)gdy wystygł po nocy ( ok 12godz) odpalił od strzała i do tej pory chodzi bez zastrzeżeń(przejechane jakieś 2tys km)(pali zimny od strzała, ciepły pali po 2-3sek) Wyczytałem w internecie że to objaw padającej pompy wtryskowej.

 

Czym może być spowodowane tak duże przekłamanie komputera?

 

Rzeczy które sprawdziłem/wymieniłem

-szczelność układu paliwowego, wszystko ok powietrze w przewodach niema

-wyregulowany został nastawnik wskazywał 7-8mg, teraz jest 4-5mg

-wymieniona została pompka paliwowa w zbiorniku( znajomy mówił że to może być jej wina)

 

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, będe bardzo wdzięczny :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W testach zegarów masz możliwość korekty wskazań spalania, ale nie wiem czy w aż takim zakresie i czy to nie będzie usunięcie tylko skutku, a nie przyczyny.

Da się to zrobić zwykłym komputerem diagnostycznym?

 

A czasem komputer nie przestawił się na angielskie jednostki miary? Przy znacznym spadku napięcia u mnie tak się dzieje.

W tym samym czasie przestawiałem język komunikatów z niemieckiego na angielski ale zasięg jaki pokazuje komputer jest w kilometrach a nie milach i spalanie pokazywane jest w l/100km

 

Czy jest możliwe aby ta awaria miała coś wspólnego z np.zabrudzonym nastawnikiem pompy wtryskowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W testach zegarów masz możliwość korekty wskazań spalania, ale nie wiem czy w aż takim zakresie i czy to nie będzie usunięcie tylko skutku, a nie przyczyny.

Da się to zrobić zwykłym komputerem diagnostycznym?

 

Robisz to normalnie z pozycji deski roździelczej, klikając tylko przyciskiem(przyciskami) od kasowania przebiegu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.