Skocz do zawartości

325i zapach benzyny po tankowaniu do pełna i przyspieszaniu


bater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

Na początek - troszkę się rozpisałem, ale chce wszystko opisać dokładnie ponieważ potrzebuję pomocy :(

Mój problem polega na tym, że po zatankowaniu do pełna (pistolet od dystrybutora odbije za pierwszym razem) wyciągam pistolet, idę zapłacić, wracam i za każdym razem jest wielka plama po prawej stronie samochodu. Co gorsza jak wsiadam do środka to strasznie aż śmierdzi benzyną jakbym nalał do środka.

 

Przeczytałem o problemie z rurą odpowietrznika. Rozbieraliśmy jakiś czas temu z mechanikiem prawy bok: zdjęliśmy koło, nadkole i wydaje się, że rurka (chyba) przelewowa (jeśli się nie myle) jest cała. Dziwi mnie fakt, że ta rurka prowadzi nadmiarową ilośc benzyny do ramy ... jest to poprawne konstrukcyjnie? Ochrona środowiska? Ta część ramy posiada tak jakby gumową zatyczkę. W tej części ramy musi zbierać się paliwo, bo ta zatyczka była mokra od paliwa. Zrobiliśmy w niej dziurę (odpowietrznik, żeby nadmiar paliwa mógł odparować). Później nie tankowałem do pełna i problemu DUŻEGO nie było, ale on wciąż pozostał.

 

Kolejnym element, który zrobiliśmy było zdjęcie tylnego siedzenia i zajrzenie do takiego dużego korka - tam jest chyba pompa paliwa albo jakieś przewody do pompy (mam nadzieję, że się nie pomyliłem). Jednak tam było sucho, uszczelka wydawała się być cała, całość była zakręcona bardzo mocno. Czyli to raczej nie to...

 

Mimo wszystko problem pozostał. Dzisiaj jechałem pod górę i zebrałem się do wyprzedzenia koparki, gaz w podłogę i wyprzedzić wyprzedziłem, ale przez 30 km wyraźnie było czuć w samochodzie już nawet smród benzyny. Otwarty miałem w tym czasie tylko szyberdach i to w pozycji pochylonej. Otworzyłem tylną lewą szybę i po prostu zapach benzyny prawie mnie zabił - był tak silny. Bak w tym czasie miałem pełny w około 75%.

Nie jestem w 100% pewny, ale w trakcie mocniejszego hamowania zapach paliwa również się dawał we znaki.

 

Po zatankowaniu do pełna pomaga jedynie jedno-, dwudniowy postój samochodu najlepiej na słońcu z uchylonym szyberdachem, żeby zapach benzyny z wnętrza się ulotnił..

Moje auto to końcówka 2005 roku, w automacie, N52 325i.

Nie chcę rezygnować z tankowania do pełna, ponieważ dużo obecnie jeżdżę.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam, Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy zwykłej jeździe po autostradzie (bez gwałtownego przyspieszenia i hamowania znów było czuć zapach benzyny w aucie. Było to po dłuższej jeździe po autostradzie (ok 200km) i 5 godzinach postoju.

 

Czy ktoś jest w stanie pomoc? Czy muszę jechać do ASO? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego co do tankowania pod korek normalna sprawa - masz przedlifta więc element konstrukcyjny karoserii obciera o harmonijkę która jest zaraz pod korkiem paliwa, można to wymienić na nowe, co potem nie gwarantuje ze nie zrobi sie ponownie albo wymienić na wąż olejoodporny. U mnie odpuscilem bo trzebaby zdjąć bak zeby sie tam dostać itd :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przy tankowaniu. Ale dlaczego przy przyspieszaniu?

Wczoraj jechałem, przyspieszyłem i standardowo już zapach benzyny. Wyłączyłem całkowicie nawiew i zapach benzyny w środku tak jakby się zmniejszył. Zdziwiło mnie to, bo do tej pory zapach był z prawej tylnej strony. Włączyłem nawiew to zapach się pojawił. Dojechałem pod blok, otworzyłem maskę i dojrzałem z prawej strony (z lewej jest mocno zabudowane i nie widać dołu) pod silnikiem była nieduża plamka, nie wiem na jakim dokładnie elemencie to było, ciężko mi powiedzieć co to mogło być, bo ani tam nie dostanę ręką ani nie mogę podnieść do góry samochodu. Czyżby to z przodu wyciekała benzyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy paliwo przez tą uszkodzoną rurkę może parować i "uciekać" z baku? Bo wydaje mi się, że może ubywać, albo to moje przewrażliwienie.

Dodaje zdjęcie przedstawiające wcześniej opisaną plamę. Plama w żółtym obszarze wydaje się być świeża. Czy może ona być z paliwa?

 

Pytanie trochę z innej beczki. Czy ten mokry element na łączeniu w bloku silnika zaznaczony na niebiesko to może być miejsce uciekania oleju z silnika? Co jakieś 5tys km muszę dolać 1l oleju.

 

http://www114.zippyshare.com/i/ylXcI6Sp/868059/IMAG0986_2.jpg[/img]

(nie mogę dodać tak aby obrazek pokazywał się w wątku)

 

Bardzo liczę na Waszą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.