Skocz do zawartości

Zatarta pompa CR - opiłki w układzie N47


xelion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Kilka dni temu jechałem autostradą i zapalił się check-engine. Zatrzymałem auto, pracowało normalnie bez żadnych obajwów. Zgasiłem więc samochód, ale już nie mogłem odpalić. Błąd w komputerze "za niskie ciśnienie na listwie CR podczas rozruchu".

 

Wezwałem assistance i zawiozłem auto do serwisu, okazało się, że padła pompa CR i widać opiłki metalu w układzie.

 

Teraz pytanie dla doświadczonych:

1) jaka jest szansa na uszkodzone wtryskiwacze?

2) Jakie elementy nalezy bezwzględnie wymienić, aby wyeliminować możliwość ponownego uszkodzenia przez opiłki?

3) Czy musze wymieniać również zbiornik paliwa i przewody idące ze zbiornika do silnika?

 

Przebieg w chwili awarii to 250k km. Jak nie łańcuchy to zacierające się pmpy. Jest to moje 4 BMW z silnikiem N47, a z trzema coś było nie tak (rozciągnięty łancuch, zerwany łancuch, teraz pompa).

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja diesle omijam szerokim łukiem-nie stać mnie na te nerwy i pozorne oszczędności przy moich przebiegach.

Fachowo rzecz biorąc należałoby wymienić wszystkie elementy mające kontakt z paliwem, czyli bak, filtr, rurki metalowe ( to z nich najwięcej opilkow jest wymywanych przez bardzo wysokie ciśnienie układu CR), listwę wys.ciśnienia, a wtryskiwacze można dać do naprawy i specjalistyczny zakład ocenia ich stan.. Inne rurki i wężyki płukac. To że nie zobaczy się opilkow gołym okiem to nie znaczy, że ich nie ma w układzie. To często są tak mikro cząstki że filtr paliwa ich nie filtruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno się do tego odnieść. Fakt, żeN47 nie jest idealny. Przebieg robi swoje, dodatkowo ON jest dość suchy w Polsce i zażyna pompę.

 

Ja jeżdżę sporo i mimo wszystko benzyna kosztowałaby mnie duzo więcej, a ryzyko wystąpnienia awarii istnieje rownież na PB.

 

Dzięki za info, mam już cały układ paliwowy od strony silnika. Teraz jeszcze potrzebuję przewody ze zbiornika do silnika i powrotne + zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.