Skocz do zawartości

e39 2.5d m57 brak mocy 2-3tys


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moim bmw silnik 2.5d 2003r niestety wpadła klapka uszkodziła zawór i niestety turbine. Została zrobiona głowica i turbina ale niestety mam problem pomiedzy 2-3tys brak mocy samochod prawie nie przyspiesza powyzej 3tys dostaje kopa. Dodam że ten objaw nie wystepuje ciagle jesli troche pojezdze problem znika po zgaszniu silnika i ponownej jezdzie znow to samo (ale nie zawsze) gdzie szukać przyczyny?

dziwna sytuacja wydaje mi sie ze gdyby bylo cos zle podlączone problem był by ciągle może sie myle proszę o pomoc.

Opublikowano

Hej, mam dokładnie ten sam problem, z tym że u mnie nie było wcześniej żadnej awarii a turbawke wymieniłem profilaktycznie. Stara miała juz luz na wirniku. Założyłem nową (Garrett regenerowany fabrycznie) i sie zaczęło. Auto nie jedzie od startu do właśnie 2500-3000obr, potem dostaje takiego strzała że wciska w siedzenie. Boże, gdzie ja z z tym autem nie byłem... W serwisie Motor Remo (partner Garrett) stwierdzili "na pewno źle zamontowana". W drugim warsztacie Pan kazał przyprowadzić auto i będzie szukał co jest grane. Niestety zaczęła się szkoła i auto codziennie potrzebne do wożenia dzieci, nie moge odstawić na kilka dni.

Siedząc nocami w necie doszedłem do tego, że jednak może być coś z turbiną. Potem jeszcze byłem u znajomego mechanika który bez moich wskazówek doszedł do podobnych wniosków. Na sam koniec w weekend diagnostykę zrobił mi dzikusek i wstępnie również przyznał że turbo przeładowuje w niskim zakresie obrotów. Albo łopatki zmiennej geometrii, albo dźwignia nimi sterująca, albo śruba odbojowa od dźwigni zmiennej geometrii.

W międzyczasie wyszło też, że padnięta jest przepływka. Lada chwila ma przyjechać kurierem i od razu ją założę. Jeżeli dalej będzie mulić, po południu wyciągam turbo i wysyłam do Moto Remo do ich centrum serwisowego do Iławy. Głupiego robota, ale co począć.

 

Podsumowując; być może skopali Ci regenerację. Dam znać co wyszło u mnie. Całe szczęście że mam jeszcze stare turbo, ostatecznie znowu je założę.

 

P.s. U mnie oprócz braku mocy dochodzą dodatkowo brzydkie dźwięki turbo przy schodzeniu z obrotów. Jakieś takie wycie połączone ze śrutowaniem. Nie jest to żaden świst, jak co chwile co drugi mi sugeruje. Cały dolot jest szczelny. No i nie mogę już słuchać teorii o nieprawidłowym montażu. Gdybym źle zamontował to bym, np zatarł, wpadł by syf, turbina by nie ładowała. A u mnie turbo przeładowuje, więc gdzie q... nieprawidłowy montaż. Sam to robiłem w białych rękawicach. Potrafię sam zrobić auto, do tego podpierałem się literaturą z neta, wiadomo, wszystkich rozumów człowiek nie pozjadał. Wykluczam nieprawidłowy montaż.

 

Tutaj masz ten dźwięk:

https://www.youtube.com/watch?v=SbYCZzt5-uI

Opublikowano

Na moje oko Wasze problemy wskazują na problem ze zmienną geometrią łopatek turbiny. Wygląda jakby turbo zaczynało "właściwą" pracę w chwili od której zmienna geometria przestaje grać rolę, czyli właśnie od około 3 tys. obrotów w górę.

Jak na postoju dacie mocno w gaz, to sztanga od ww. regulacji się porusza? Jeśli tak, to w jakim zakresie?

Można też sprawdzić czy zmienna geometria w ogóle ma wpływ na pracę silnika: odłączyć przewód podciśnieniowy od gruszki sterującej.

Jeśli po odłączeniu Wasze auta nadal będą mułowate, to znaczy że geometria nie działa, albo jest źle ustawiona.

Tak z grubsza to wygląda, bo na odległość ciężko coś konkretnie stwierdzić.

Opublikowano

Ja godzinę temu znalazłem swoją przyczynę. Gruber, masz rację.

Zamontowałem nową sprężarkę, po starcie było OK, gaz i auto rwie. Po pierwszej jeździe 20 km zaczęły się problemy. Przez tydzień konsultacje, diagnostyki....

Dziś się wnerwiłem i wymontowałem tę nową turbawkę. Okazało się, że wypadła śruba odbojowa regulacji łopatek!!!!

Kumacie to? Nowa turbina i musiało to nie być prawidłowo dokręcone. Napisałem już maila do garrett. Wcześniej też ich informowałem że jest problem. Zobaczymy jak zakończy się ta cała sprawa. Ale mam nerwa. Mogłem dac do regeneracji za 1000, ale chciałem mieć super i wydałem 2900zł. I taki zong.

http://fs5.directupload.net/images/160906/l2qug5wh.jpg

Opublikowano
Witam problem rozwiazany, za male napiecie dochodziło do zaworku sterujacym podcisnieniami od turbo. Po przeczyszczeniu wtyczek wszystko ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.