Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.. kilka dni temu moja niunia kompletnie stracila moc... tzn wracalem z trasy jade 120 daje w gaz i okazuje sie ze samochod nic nie przyspiesza:( zadnego bledu na desce) puszczam gaz dodaje i za ktoryms razem moc wrocila...i tak kilka razy az w koncu kompletnie cos padlo:(

 

podlaczylem tel...( wiem wiem torque to nie to samo co BMW tool:P) wyskoczyl blad p1253 ( bmw kod 41A1) ktory po sprawdzeniu w necie cos tam wspomina o blad controla cisnienia doladowania (solenoida)

 

moje pytanie ktora to solenoida moze byc? z tego co sie zdazylem zorientowac sa trzy sztuki ...

 

ps jak turbiny ladowaly normalnie to cisnienie doladowania mialem miedzy 0.7 a 23.7 a jak przestaly to max 6.3 psi

 

wstawilem bume do dilera bmw ale nie chce zeby mnie naciagali na wymiane turbin....bo to koszt dosc sporawy...czy ktos mial podobny przypadek?

Opublikowano
Zanim pojechałeś do ASO trzeba było zrobić diagnostykę gdzieś poza nimi. Zresztą oni też od tego zaczną... Poczekaj na wynik ich diagnostyki. Może faktycznie wymienią czujnik i będzie gitara.
Opublikowano
jak na razie 2h diagnozowania... koszt 240 funtow...termostat do wymiany.co do czujnika to mam nadzieję że to to bo koszt około 400 zl za sztukę. jest tam jeszcze sterownik tych czujek... a to nowe 6 tys...oby nie to lub turbiny , choć one nie halasuja plus buma nie kopci nic a nic
Opublikowano
No oby to było coś taniego. Ale generalnie spadek mocy to temat rzeka... ;-) Bez diagnostyki to można pomysłami rzucać jak z rękawa. Forum pełne jest tematów dotyczących braku mocy. Ja założyłem nową turbinę i straciłem moc. :duh:
Opublikowano

U mnie byly podobne objawy tylko w zimę, okazało sie, ze termostat padniety (ukryte menu pomoglo sprawdzac na bieżąco temperature).

Błąd ciśnienia doładowania itp, silnik sie nie dogrzewal, przez co procedura wypalania DPF nie startowała i w rezultacie zapchal się na amen. Po solidnym czyszczeniu i wypalaniu problemu nie ma, błędów również.

U mnie był walnięty termostat "duzy". Pozdr!

Opublikowano

no wlasnie... termostat.

miesiąc temu strzelił termostat egr. po wymianie przestały chodzić klapy na chlodnicy i się gotować zaczynał... usunąłem i niby ok a jednak nie... teraz się n8e dojrzewania, spece z uk aso na razie mają dla mnie rachunek na 650 funtow i brak gwarancji że będzie ok...

 

jutro wymienić chcą jakiś zawór(pewnie solenoide) i wszystkie przewody podciśnieniowe.mowilem im o problemie z termostatem , ignorują to...zobaczę co mi powiedzą jutro:/

Opublikowano

Włącz ukryte menu i sprawdzisz na bieżąco temperaturę, kilka postów poniżej jest temat o termostacie i jak to zrobić.

Przypomnij mechanikowi, że żaden komputer nie wykryje usterki termostatu :)

Pozdr

Opublikowano

Mały update...

 

ASO w uk wymienilo solenoide sterujaca kierowniczka turbin. plus popekane przewody. Niunia dostala nowe zycie:D

 

termostat uwazaja za sprawny...temperatura w czasie jazdy wacha sie miedzy 73 a 88 w korkach.. ja uwazam ze nie jest to ok i jako iz mam termostat ( dostalem w komplecie z termoastatem egr) to wymienie sam:D

 

 

thx Simson

 

mały update...

 

prawidlowa temperatura silnika to 88-92 stopnie

 

jestem po wymianie termostatu glownego ( nie dawalo mi to spokoju) i taka temperature teraz silnik trzyma. warto od czasu do czasu sprawdzac temp w ukrytym menu... bo mozna jezdzic na niedogrzanym silniku i nawet o tym nie wiedziec...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.