Skocz do zawartości

Całkowity brak prądu [e90] 2007r


weeeeex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam dziwny problem z swoim BMW.

Samochód traci całkowicie prąd, czytałem o klemie piro lecz nie wyskakuje błąd tej klemy wiec przypuszczam ze to nie to.

Po podpięciu kabli tez sie nic nie włącza. Prąd czasem się załączy po 5 min czasem po 3 h.

 

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń temat trochę. Co to znaczy traci prąd? Pod maską silnik nie startuje, czy prądu nie ma we wnętrzu auta? Kable podpinasz w punkty pod maską czy bezpośrednio do aku? Jakie masz błędy na komputerze i na zegarach? Co to znaczy, że prąd wraca? Sam z siebie? Ile masz napięcie na aku i jakie napięcie ładowania, sprawdzałeś w ukrytych testach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly takie tematy tu na forum, ale niemoge znalesc teraz.

 

Znalezione na innym forum info do sprawdzenia:

 

"Piszę posta, bo ciekawa sprawa wyszła - uszkodzony był CAS - jakiś kwarc, coś się przelutowało i samochód hula dalej jak ta lala. Objawy odcinania napięcia na skrzynkę są również związane z CASem. Była droga przez mękę, ale ogarnięty elektryk z mego Województwa ogarnął auto w 3 dni (sprawdził niemal wszystko)."

 

Caly watek http://www.racingforum.pl/BMW-E90-2009-lift-problem-z-elektrykAe-t104782.html

 

Mysle ze Admin niebedzie mial nic przeciwko,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w swojej E92.

 

Lista rzeczy, które wymieniłem:

 

1. Rozdzielacz prądu (skrzynka bezpieczników) - jak się kopa w to zasadziło to prąd wracał. Wymiana na nowy pomogła chyba na 2 miesiące i problem wrócił.

2. Klema pirotechniczna - nic nie pomogło

 

Dałem do reklamacji rozdzielacz prądu i w ramach jakiejś tam akcji serwisowej zrobili mi to za darmo. Co było przyczyną to nie wiem, ale problem już zniknął (minął już prawie rok). Dowiedziałem się od kogoś, że przyczyną mógł być jakiś czujnik w maglownicy, który szwankował i dlatego brakowało prądu (ile w tym prawdy to nie mam pojęcia) albo przewód masy (zrywa się).

 

BMW oddawałem do serwisu BMW Frank Cars w Częstochowie. Możesz zadzwonić tam, może Ci pomogą w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerwana plecionka nie ma wpływu na prąd w środku auta, uniemożliwia rozruch. Auto nie reaguje na próbę podpięcia kablami pod inne auto.

Uszkodzona klema pirotechniczna odcina prąd do komory silnika, prąd w środku jest.

Na wadliwe mocowanie kabla masowego do skrzynki z bezpiecznikami była akcja serwisowa: http://www.productsafety.gov.au/recall/bmw-australia-ltd-bmw-1-series-3-series-x1-z4-motor-vehicles?source=recalls

Zamiast wymieniać i sprawdzać wszystko niech autor odpowie na podstawowe pytania, bo opis jest dość skromny żeby stawiać diagnozę w stylu: do wymiany moduł CAS albo zerwany przewód masowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wymieniona końcówka przewodu plusowego przy wykorzystaniu zestawu naprawczego.

Zestaw naprawczy plus robocizna - koszt 200 zł.

W przypadku opcji wymiany przez ASO za opłatą (nie łapię się na akcję serwisową) - wjazd do warsztatu i podpięcie do kompa - 500 zł (serwis nie rozpocznie wymiany bez diagnostyki), koszt kabla w serwisie - 470 zł, koszt robocizny - tego nie doświadczyłem więc nie wiem, ale sądzę, że cała operacja ok. 1500 zł.

Ręce opadają.

Izolacja przewodu w miejscu połączenia z rozdzielaczem prądu była w kolorze brunatnym zamiast czerwonym. Przegrzewanie przewodu z powodu wadliwego połączenia z gniazdem w rozdzielaczu.

W czasie odkręcania skrzynki bezpieczników przewód plusowy wręcz sam wypadł z gniazda.

Ewidentna przyczyna zanikania prądu w moim BMW.

Zastanawia mnie jedno.

Byłem w ASO BMW i mój VIN nie jest objęty akcją serwisową polegającą na wymianie tego przewodu.

Dlaczego? Skoro sposób połączenia przewodu z rozdzielaczem jest identyczny i identyczna przyczyna zaniku prądu z tego powodu to dlaczego numer VIN jest tutaj decydujący a nie zaistnienie przyczyny usterki?

Pozdrawiam wszystkich i życzę bezproblemowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.