Skocz do zawartości

E39 530D 193KM ZAPACH ROPY W KABINIE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

 

mało tu bywam, bo jak wiadomo 3.0d jest silnikiem pancernym, ale od jakiegoś czasu zmagam się z problemem zapachu ropy w kabinie,

w normalnym użytkowaniu tego nie czuje, jak jade wolno, albo nie daje jej ostro gazu.

dzieje się to gdy np używam kick downa, albo jade ostro, większe prędkości ok 120km/h, czuję wtedy w kabinie zapach "świeżej" ropy.

 

przy filtrze jest sucho, przy kolektorze sprawdzałem, też jest sucho.

 

Gdzie szukać problemu? za dwa tyg jadę na wakacje do Bułgarii i chciałbym żeby moja Dziunia była w pełni sprawna.

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano

Sprawdź:

1) przewody (czy nie są mokre/tłuste) w komorze - doprowadzające, powroty, okolice pompy, listwy, wtrysków. Sprawdź też od spodu od baku do komory silnika

2) dokręcenie wtrysków - może spalinami ci daje trochę spod któregoś wtrysku?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Spójrz na pompę wysokiego ciśnienia.
Opublikowano

Najczęściej smród ropy w kabinie to:

- nieszczelności przy tych przewodach przy filtrze kabinowym

- nieszczelności na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wysokiego ciśnienia (bardzo często przy króćcu pompy się rozszczelnia)

- mogła Ci się rozszczelnić sama pompa wysokiego ciśnienia to wtedy widać, że jest opocona lub wręcz (tak było u mnie) paliwo cieknie po niej aż na osłonę pod silnikiem.

- nieszczelności przy przewodach przy wtryskach

- nieszczelności na samych wtryskach

Zacznij od tych przewodów paliwowych przy filtrze i idź w stronę pompy wysokiego ciśnienia - najczęściej to właśnie tam są różne nieszczelności z racji wieku węży, opasek i łączeń między gumowymi wężykami a plastikowymi.

Pzdr.

Opublikowano

Witam, dziś od razu po drodze sprawdziłem gdzie jest mokro, i okazało się że jednak pod kolektorem z prawej strony.

Aż kable te grube napięciowe były całe zalane.

 

Widocznie ostatnio jak sprawdzałem musiało zdarzyć odparowac.

Opublikowano

Jeśli pod kolektorem ssącym to obstawiałbym, że puściły gdzieś wężyki w okolicy samych wtrysków albo same uszczelnienia wtrysków. Ewentualnie przewód paliwowy gdzieś gdzie jest zaworek zwrotny się rozszczelnił i ropa sika cienkim strumieniem na okolicę kolektora ssącego.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, przepraszam że nic nie pisałem, byłem na wakacjach,

 

okazało się, że

1 węże były sparchacialem, wymieniłem wszystkie od filtra paliwa az do pompy

2 miałem niedokrecony wtrysk i ciagle z niego się sączyło, dokręciłem i wszytsko ustąpiolo.

 

pozdrawiam

Szymon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.