Skocz do zawartości

E46 328 1998 - check engine nie działa


GTwice

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Drugi problem jaki mam w nowym nabytku to niesprawna kontrolka Check Engine. Nie zapala się po przekręceniu kluczyka ani w przypadku błędów, ale sama dioda jest sprawna, zapala się czy to przez wbudowany test zegarów czy z poziomu INPY.

Nie był to dla mnie problem przy zakupie bo sprawdziłem przez OBD co jest pod spodem, ale chciałbym żeby działało... tylko właśnie, czy powinna? Spotkałem się w internecie z opiniami że we wczesnych 328 (a moja jest 12/1998) ta kontrolka jest w ogóle nieaktywna - ma nie działać i już. Ciężko jednak to potwierdzić, nigdzie nie widziałem solidnych argumentów na poparcie tej informacji. Dodam że działa kontrolka EML.

 

Zakładając jednak że kontrolka powinna działać, opcje są dwie:

1. Ktoś odciął kabelek sygnałowy (pod warunkiem że informacja ta idzie do zegarów osobnym kablem, a nie np przez CAN) - nie wiem jednak gdzie tego szukać (sprawdziłem okolice kostek przy komputerze pod maską i zegarach ale nic podejrzanego nie widzę), na logikę musiałoby iść bezpośrednio z DME ale w Bentley'u jest rozpiska pinów MS42/43 i tam nie ma tej kontrolki (a są opisane od ładowania i poziomu oleju). Jest jakiś osobny moduł który zawiaduje OBD? Potrafi ktoś powiedzieć/zbadać którym pinem idzie sygnał do zegarów i ew. skąd wychodzi?

2. Spotkałem się z opinią że Check'a da się "wyprogramować" (zakładam że z DME) - jeśli tak to pewnie dałoby się przywrócić w ten sam sposób. Czy ktoś potrafi to potwierdzić? Jak się za takie programowanie zabrać?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, wiedząc czego szukać faktycznie wyczytałem że EU2 nie zapala Check engine i już. Chociaż to ciekawe bo INPA pokazuje Exhaustvariant: CAT, ale mniejsza z tym, wiem że tak prawdopodobnie ma być.

 

A przy okazji kolejna sprawa żeby nie tworzyć nowego tematu: silnik mi trzyma bardzo niską temperaturę - rzędu 75 stopni. W trakcie jazdy potrafi spaść poniżej, czyli wskazówka od temperatury idzie w lewo, na światłach jak tylko podskoczy do ok 85 stopni to zaczyna kręcić wiatrak. Nie jest to wina termostatu - nowy Wahler założony 100km temu, poza tym zrobiłem test: odpiąłem od niego kabel i bez podgrzewania trzyma jak skała 95 +/- 1 stopni - czyli to DME tak steruje. Czemu? Jestem pewny że jak jechałem po zakupie autem do domu to wskazówka stała pionowo jak nic. W międzyczasie mogłem przypadkiem wyczyścić adaptację, ale czy to obejmuje też kontrolę temperatury silnika? Mało prawdopodobne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ostatniego pytania - naprawiłem. Dla potomnych - po wielu godzinach szukania w necie znalazłem info, że częstym powodem jest uszkodzony lub odpięty czujnik temperatury nagrzewnicy. Co ma jedno do drugiego? Brak danych z czujnika - dla bezpieczeństwa IHKA woła do DME żeby chłodzić, nagrzewnica nie lubi jak jest za ciepło (podobno max 80*C).

W moim przypadku był odpięty czujnik - wtyczka jest za dolnym "DIN-em" od radia, łatwo wychodzi i często wypada przy grzebaniu w konsoli, radiu, schowku/panelu AC.

Stosowny błąd znalazł się oczywiście po diagnozie modułu IHKA INPĄ. Pozostałe możliwe przyczyny takiego zachowania (może się komuś przyda):

- padnięty czujnik

- padnięty (w pozycji otwartej) zawór nagrzewnicy - faktycznie się przegrzewa

- padnięty/odpięty czujnik temp oleju (już bez udziału IHKA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.