Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim, szukam tutaj pomocy, bo już jestem ekstremalnie sfrustrowany tym samochodem i poziomem mechaników w Krakowie.

 

Jeśli ktoś jest w stanie jednoznacznie zdiagnozować przyczynę - chętnie zapłacę za diagnozę, nie chcę nic "na krzysia". Za każdą sugestię będę ogromnie wdzięczny.

 

Samochód trzęsie na niskich obrotach na luzie (skrzynia manualna). Trzęsie się buda i lewarek. Co mechanik to inna diagnoza, drogie wymiany i 0 poprawy.

 

Jak na razie:

wymienione świece na bosh platinum plus

sprawdzone cewki

wymienione poduszki pod silnikiem

wymieniony czujnik ciśnienia powietrza w dolocie

wymieniona uszczelka pod kolektorem

Wymienione filtry, olej silnika, olej skrzyni biegów

Wymieniony wał i mocowania, dyfer, półosie z tyłu

Uszczelniacze zaworowe i planowanie głowicy, napinacz rozrządu

 

Po przygazowaniu do 4-5tys i puszczeniu gazu obroty spadają ładnie ale w okolicach 1000 jest jakby szarpnięcie-bujnięcie samochodem.

 

Wrzucam kilka screenów z inpy może ktoś mądry z nich coś wyczyta.

 

a4ca4ff3a247.jpg

5ff9d8f5edd0.jpg

9f9f4b7a627c.jpg

ada59d15bd30.jpg

bc9caed58c55.jpg

ced3e35de2a3.jpg

 

 

 

Lista mechaników gdzie byłem, żeby przestrzec kolejne osoby:

ASO Dobrzański - nie potrafią zdiagnozować problemu i chcą wymieniać po kolei pół samochodu. Wymienili czujnik ciśnienia w kolektorze za ponad 1000zł (!!) plus uszczelkę pod kolektorem 800zł - brak poprawy. Pomijam już fakt kilkukrotnego zostawiania samochodu do obejrzenia przez "mistrza hali" - przejechałem 2km i kontrolka silnika się pojawiła.

 

A-Z autoserwis - Wymienili poduszki silnika (dwie) 630zł - zero poprawy (ps. podnoszą samochód za progi zamiast w wyznaczonych miejscach, nie jestem ekspertem ale to amatorszczyzna moim zdaniem) - miły właściciel i to wszystko - bo poduszki wymienione i zero poprawy - więc nie potrafią zdiagnozować problemu. Samochód gotowy dwa dni po terminie.

 

Mechanik Sławek z forum - w porządku gość, wymienił mi uszczelniacze zaworowe, bo samochód brał olej bardzo. Cały osprzęt, węże i wiązki poprzykręcał tak, że teraz rezonuje i się tłucze, jakie węże znalazłem to powprowadzałem w prowadnice ale dalej nie jest ok.

 

Drago-max - tutaj nie byłem tym samochodem, tylko Audi A4, śmierdzący alkoholem pracownicy, zapomnieli wymienić zacisk hamulcowy - policzyć za niego nie zapomnieli.

 

Top autoserwis - też Audi A4 - mieli sprawdzić dlaczego obroty falują i zrobić geometrię - kiedy przyjechałem po odbiór w wyznaczonym terminie powiedzieli, że geometrię zrobili ale za obroty nie mieli czasu się dokładnie przyjrzeć, po tygodniu zauważyłem, że zapieprzyli (pewnie zapomnieli przykręcić) plastikową osłonę na wtryskach.

Edytowane przez Contriver
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie masz zapłonu na 4 cylindrze - 29D0 (świeca, cewka, wtryskiwacz, kompresja)

 

sprawdzone cewki

 

opowiedz w jaki sposób sprawdzali ?

 

Jak tam valvetronic się czuje ?

Opublikowano

cewkę sprawdzali tylko miernikiem, czy powinienem zmienić cewki miejscami i wtedy sprawdzić? świece dałem nowe z polecenia bosh platinum plus i nic się nie zmieniło (może nawet jest gorzej albo sobie wkręcam) - wcześniej były jakieś ngk i nie wyglądały na zużyte jak wymieniałem.

 

jak sprawdzić wtryskiwacz i kompresję? dam radę sam to zrobić?

 

jak sprawdzić valvetronic?

 

dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cewkę sprawdzali tylko miernikiem

to Ci nic nie da, jeśli chodzi o oporze - diagnoza tylko przez oscyloskop da 100% odpowiedzi

jak sprawdzić wtryskiwacz i kompresję? dam radę sam to zrobić?

 

opór twojej wtryskiwacze 10-20 Ohm,

sygnał musi być taki

http://i.piccy.info/i9/80798189fff551f64007c002d3431767/1471158526/31327/1060133/Capture_2016_08_14_09_08_21_574_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-08-14-07-08/i9-10160296/703x607-r/i.gif

 

jak sprawdzić valvetronic?

 

Z pomocą Ista D przynajmniej

Opublikowano
Ok, biorę się za to po kolei, pewnie tydzień zajmie zanim się nauczę tego ale będę dawał znać czy do czegoś doszedłem, dzięki wielkie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jak z obrotów spoczynkowych depniesz nagle w pedał gazu to silnik wchodzi płynnie na obroty czy ma chwilę zwłoki, jakby duszenia się?
Opublikowano
Dzięki, walczę z instalacją ista d, zeby sprawdzić ten valvetronic, czy test z odpieciem wtyczki od vvt ma w moim przypadku sens? Pozdrawiam
Opublikowano

Też tak mam jak dodam ostro gazu z niskich obrotów to na samym początku się zastanowi kichnie zatrzesie przez ułamek sekundy i normalnie dalej. Świece nowe irydowe kompresja po 13. Dymi mi na niebiesko więc podejrzewam uszczelniacze do zrobienia. Ktos wie jaki koszt około? Ktoś powie o co chodzi z tym valvetronic jest to moje 1 bmw więc proszę o wyrozumiałość.

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zadziałała poprawna adaptacja valvetronica - jest bardziej kulturalnie, lewarek drży mniej.

 

Nie jest tak, że lewarek jest absolutnie nieruchomy ale takie drgania już mi przechodzą jako akceptowalne ;)

Kolejny samochód mam zamiar kupić nowy jak tak się dzieje też w nowych beemkach to mocno się nad marką zastanowię, bo jak to możliwe żeby takie rzeczy działy się w marce kreującej się na premium ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lewarek będzie zawsze się trząsł, lekko ale będzie. To wynika ze sposobu połączenia go ze skrzynią biegów. Tak jest w BMW i trzeba to zaakceptować. ;)
Opublikowano
We wszystkich tylnonapedowych samochodach tak jest? Kolega ma 15 letniego mercedesa diesla i nawet na milimetr nie drgnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.