Skocz do zawartości

520d N47 177PS Dziwne dźwięki kolumna/przekładnia.


Bartolini_wroc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Po wymianie wszystkich amortyzatorów pojawiło się pojedyncze stuknięcie dochodzące z okolic podszybia z lewej strony, stuknięcie to występowało przy przejazdach przez krawężniki ,spowalniacze itp. oraz podczas szybszego ruszania a także hamowania z niedużej prędkości. Pierwsza myśl pewnie łożysko amortyzatora więc wymiana, niestety stuki pozostały i zaczęły przybierać na częstotliwości występowania. Dodatkowo przy pełnym skręcie w prawo podczas manewrów typu parkowanie doszło coś w stylu skrzypiących drzwi od drewnianej szafy, kolejna myśl łącznik stabilizatora więc wymiana ,niestety żadnej poprawy. Pełne skupienie na kanale i szukamy, jak koła w górze cisza można kręcić do oporu i nic, jak koła opuszczone przy pewnym skręcie udaje się doprowadzić do stuku przy manewrach lewo prawo. W pierwszej chwili wydawało się jakoby stukanie pochodziło z dolnego wahacza (czuć było w dłoni), jednak źródło dźwięku było gdzieś wyżej i bardziej ku środkowi komory silnika. No i jak widać na dołączonym w linku nagraniu winowajcą okazało się łączenie kolumny kierowniczej z maglownicą . Jest to o tyle dziwne ,że przekładnia nie wykazuje żadnych oznak awarii, odgłosy które słychać powstają poprzez nacisk/naprężanie góra-dół kolumny kierownicy, żadne luzy nie są wyczuwalne czy to w krzyżaku czy w przekładni. Dźwięku nie można nazwać stukaniem (choć w kabinie brzmi to jak jakiś stukot) ,jest to raczej coś w rodzaju naprężenia/rozprężania i strzałów z tym związanych. Odnoszę również wrażenie ,że wszystko nasila się wraz ze wzrostem temperatury silnika jak i otoczenia. Jakieś sugestie? Dzięki i Pozdrawiam.

Link do nagrania:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli masz 520 z silnikiem N47 to miejsca jest na tyle dużo, że od góry spokojnie wcisniesz rękę i bez problemu "ponaginasz" kolumnę. U mnie objaw był identyczny bez względu czy szarpałem od góry czy od spodu. Samo dokręcanie powinno się udać od góry.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.