Skocz do zawartości

brak ogrzewania na jalowych obrotach


darosqs

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z bmw e46 turing z 99 roku (klimatronik)otóż silnik rozgrzewa się prawidłowo i na temperaturze 32 stopnie pokrętło na czerwonym(na nawiewach) wolny bądź szybki nadmuch na biegu jałowym leci zimne powietrze natomiast gdy podnoszę obroty zaczyna lecieć coraz cieplejsze przy ok 4 tys obrotów leci gorące jak trzeba : spostrzeżenia

- w zbiorniczku wyrównawczym strumyk na jałowych obrotach przy zimnym silniku -nie ma- przy wyższych się pojawia- na rozgrzanym silniku jest niewielki na jałowym i na wyższych obrotach jest normalny

-zimny silnik jałowe obroty nawiew max temp max nie ma strumyka podniesione obroty pojawia się strumyk

-rozgrzany silnik obroty jalowe max nawiew temp max nie ma strumyka podniesione obroty pojawia się strumyk

-rozgrzany silnik gdy wyłączam nadmuch z max na minimum zaczyna lecic coraz mocniejszy strumyk

silnik sie nie grzeje na postoju (wyłączony nawiew /wałczony nawiew)

 

pomóżcie bo "znawcy" straszą nie wiadomo czym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzony napewno nie a wydajnosc w jaki sposob ????

 

pytanie na http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AR51-EUR---E46-BMW-328i&diagId=64_0890 pozycja nr 2 to tylko zawor czy wraz z pompka bo roznie pisza i juz sam nie wiem i jak to dziala bo na jalowych jest jeden waz jest goracy drogi zimny na 4 tys obrotow robi sie tak samo goracy a na jalowych znowu zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym rysunku co zamieściłeś to jest tylko schemat układu ogrzewania tz mały obieg ale on jest powiązany z z systemem chłodzenia silnika bo mają wspólną pompę co wymusza obieg płynu.

To co jest na schemacie nr 2 to zawór wodny ale bywają układy że tam jest kombinacja z własną elektryczną pompą.

Podam Ci linka jak funkcjonuje prosty układ , zobacz schemat działania .

Na tym schemacie punkt nr 2 to pompa wodna co przypuszczam że jest nie wydajna , ona się tak kręci jak silnik i na niskich obrotach nie przepycha płynu.

http://autokult.pl/2135,budowa-i-zasada-dzialania-ukladu-chlodzenia-ciecza

W takich pompach to łopatki się urywają.

Sprawdza się czy na rozgrzanym silniku jak jest już otwarty termostat jest tz duży przelew w zbiorniczku i jak się on zachowuje podczas manipulacją obrotów silnika.

Ostrożnie bo to gorące.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piszesz

Gadka gadka wymyslanie potrzebuje konkretow

Hmm ... jesteś wymagający , płacę i żądam ... ;-)

 

Tu na forum to jest wymiana doświadczeń co pozwala na nakierowanie rozwiązania problemu. Jak ktoś jest kumaty w mechanice to po takich radach i opisach innych sam znajdzie problem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To więc tak numer dwa to nie jest pompa a elektrozawor po drogie z ciekawości odłączyłem go i zadziałało po trzecie wymieniłem i wszystko jest już w porządku dzięki za nie potrzebne rady i kierowanie na złą drogę i błędna myśl Edytowane przez darosqs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki za samodzielne naprawienie tego problemu.

Piszesz

dzięki za nie potrzebne rady i kierowanie na złą drogę i błędna myśl

To co Ci napisałem to się sprawdza na pierwszym miejscu a jak to jest sprawne to się przechodzi do następnego etapu.

Jak się ma auto w garażu to można diagnozę postawić w 15-30 minut a jak to jest przez internet to nigdy nie mamy pewności czy sytuacja jest dobrze opisana bo np jak będzie dwóch obserwatorów i każdy to inaczej przekaże.

Najważniejsze że wszystko dobrze działa i wobec powyższego nie podejmuję dalszej dyskusji akademickiej .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten samo objaw, jak masz lpg to dołóż zawór z dodatkową pompką wody od diesla. Woda zamiast płynąć do nagrzewnicy leci do reduktora bo ma łatwiej. Reduktor jest wpięty równolegle z nagrzewnicą i dlatego się tak dzieje. U mnie problem znikł po takim zabiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie odpowietrz dobrze i powinno być ok. Moim zdaniem zapowietrzony układ, ewentualnie sprawdź czy nie ma wycieków. Odpowietrzaj najlepiej na jakimś podnośniku tak żeby zbiorniczek był wyżej niż nagrzewnica, ewentualnie najedź przodem na jakiś krawężnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.