Skocz do zawartości

po sprawdzeniu dalej stuka


eldirector

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

ostatnio wrzuciłem sprawę głuchego stuknięcia przy wrzuceniu biegów na postoju oraz metalicznych, głuchych uderzeń w chwili bujania samochodem przy wolnej jeździe "Żabka". Po czytaniu rożnych wątków i sprawdzeniu samochodu i mechanika dalej bez rozwiązania dlatego wrzucam to jeszcze raz z linkiem do filmiku z sytuacją której dotyczy post.

 

Wyjaśniam ponownie problem albo raczej objawy problemy.

 

1. Dosyć typowe w BMW głuche puknięcie przy wrzuceniu biegu na postoju, szczególnie wstecznego. Nie wnikam póki co, pewnie drobne luzy w całym układzie napędowym się zbierają i słychać to głuche uderzenie. Możliwe, że jest to też dodatkowy objaw wynikający ze sprawy numer 2.

 

2. Tutaj sprawa wygląda następująco. Przy wolnej jeździe na jedynce, w chwili wprawienia samochodu w tzw. "żabkę: lekkim muskanie gazu i odpuszczaniu, bądź przy toczeniu się na 1 lub 2 biegu i przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła słychać stuki. Załączam link do filmku, który może lepiej zobrazuje o co mi chodzi.

(na dwójce i wyższych biegach jest podobnie ale tutaj ze względu na wolną jazdę i mały szum słuchać to najbardziej dodatkowo przy wolnej jeździe "bujanie" przy zmianie biegów czy puszczaniu sprzęgła jest największe)

 

https://drive.google.com/file/d/0B1Slkh83Kx61OVJkZ0wyQTFsNmM/view?usp=sharing

 

(najlepiej słuchać na słuchawkach)

 

Dałem samochód do sprawdzenia do TOP Servis w Rzeszowie, wiele dobrych opinii na necie i polecenie ze strony brata, który robił u nich dosyć poważny sprzęt. Pomimo problemów z innymi mechanikami został zrobiony sprawnie i w miarę tanio. Niestety poddali się bo nie wiedzą o co chodzi. Sprawdzili poduchy tylnego zawieszenia i dyfra, podporę wału, krzyżak na wale, półośki...nic, to nie tutaj. Wstępnie nakierowałem ich na tylne zawieszenie, z ktorego wydawało się dochodził ten dźwięk, chociaż możliwe że sprawa wynika z rozniesienia dźwięku po podwoziu a źródło znajduje się w przedniej osi lub skrzyni.

 

Czy może to wynikać z luzów na skrzyni? Chodzi mi o luz na wałku atakującym bo chyba tak to się nazywa. Wspomnę że wymieniane było sprzęgło i dyferencjał. sprawdzany wał itp. Luz na skrzyni niestety ale chyba da się sprawdzić dopiero po odkręceniu wału.

 

Jak wam sie wydaje co to może być. Poza tym czy znacie jakiegoś magika od BMW w okolicach Rzeszowa, który byłby w stanie to zdiagnozować bez przetrzymywania samochodu na długie tygodnie i nie kasować za samą diagnozę kliku stówek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat szeroki i jak dobrze zauważyłeś do tego należy trafić na dobrego mechanika.

Wkleję Ci podobne przypadki aby zobrazować że to nie takie hop

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=62593&start=0

Jest osobny dział odnośnie polecanych mechaników.

viewtopic.php?f=10&t=5732

Ja jak sam czegoś nie jestem sam zrobić to aby moje auto nie stało tygodniami w warsztacie to najpierw diagnozuję problem sam zamawiam potrzebne podzespoły i dopiero oddaję do mechanika na z góry umówiony termin.

Nie cwaniaczkę z mechanikiem aby wycyganić darmową diagnozę a że się trochę znam na samochodach to dogadujemy się do uczciwej ceny. Jestem z tych co dobrze płacą za dobrą pracę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie wnioski? Oczywiście, że nie cwaniaczę z mechanikiem żeby wysępić darmową diagnozę, chodziło mi bardziej o to żeby diagnoza nie brzmiała jak u jednego z nich..."skrzynia, skrzynia, skrzynia w nich zawsze psuje się skrzynia" za tę cenną radę chciał 50 zeta a nawet się samochodem nie przejechał.

 

Też mam zamiar zrobić w taki sam sposób...dobra diagnoza, zakup części i dopiero wtedy wymiana u mechanika z tym że mechaników, którzy zamiast sprawdzić co się dzieje stosują metodę po nitce do kłębka i wymieniają wszystko aż szczęśliwie trafią. Dlatego wrzuciłem tutaj post, bo może przy podobnych objawach mógłbym dostać wskazówkę gdzie szukać i co sugerować mechanikom. Jak widać u jednego, w miarę dobrego mechanika nie znaleźli przyczyny mimo że objawy znali a zapodałem im temat tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na temat stukania jest wiele napisana a co jeden to inna przyczyna a stukania są podobne. Dorzucę jeszcze jednego linka

viewtopic.php?f=69&t=191739

To co napisałem

Skąd takie wnioski? Oczywiście, że nie cwaniaczę z mechanikiem żeby wysępić darmową diagnozę,

to konkretnie nie było do Ciebie a do szerokiej publiki co tu czyta.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.