Skocz do zawartości

[E39][530D] Problem z PDC po zamianie tył/przód na tył


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!

Jest to mój pierwszy temat, także chciałbym serdecznie wszystkich pozdrowić. Myślałem, że znajdę odpowiedź na swój problem w internetach, ale nie udało się.

Od niedawna jestem posiadaczem BMW 530D E39 z 2000r. PDC (przód/tył) nie działało już od jakiegoś czasu więc postanowiłem się za to zabrać.

Pierwsza sprawa - na tyle miałem uwalone dwie czujki - przerwane kable.

Udało się to zrobić - wszystkie z tyłu "cykały" aczkolwiek dioda na przycisku PDC nadal mrygała i rozbrzmiewał 3s dźwięk.

Niestety poprzedni właściciel musiał kiedyś walnąć w przód i zderzak został wymieniony na taki bez miejsc na czujniki - (przodu jeszcze nie rozbierałem i nie wiem czy jest jakakolwiek wiązka)

Stwierdziłem więc, że na przodzie nie potrzebuje PDC. Z tego co czytałem wypięcie 3 wtyczki (z sterownika PDC przód/tył) nie pomoże, i tak też było, postanowiłem doposażyć się w sterownik PDC tylko na tył.

 

I tutaj powstaje problem.

Po zamianie sterowników, włączeniu biegu wstecznego i zbliżeniu się do przeszkody dioda nadal "pika", aczkolwiek brak jest sygnału dźwiękowego - jedyne co to takie charakterystyczne 1s pukanie, pikanie (nie wiem jak to opisać :?: ) dochodzące z głośniczka tylnego, które nie ustaje po wrzuceniu na luz ani po wyjęciu kluczyków! :mad2:

 

Moje pytanie jest następujące - czy operacja którą wykonałem jest wgl. możliwa do zrobienia? A może jest walnięty po prostu głośniczek - choć co ciekawe po podłączeniu sterownika przód/tył wydaje on ten dźwięk 3 s. (sygnalizujący błąd)

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano
Jak fabrycznie miales na przod/tyl i dolozyles tylko na tyl to mogą być z tym jaja. Sam walczylem z PDC ze 2 miesiące. Nie lepiej było zrobić z powrotem z przodu.
Opublikowano

Sprawa rozwiązana. Co ciekawe jest to możliwe i łatwe!

 

Z powrotem podłączyłem sterownik przód/tył zostawiając w spokoju ten na sam tył. Podłączyłem się przez interfejs do auta i odpaliłem NCS'a.

Wybranie modułu PDC i edycja pliku .trc a w nim linijki

 

ANZAHL_WANDLER

8_wandler

 

na

 

ANZAHL_WANDLER

4_wandler

 

POMOGŁA - dzięki czemu nie wykrywa czujników przednich (które i tak nie działały) i pozwala systemowi na pracę z samym tyłem. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora, system PDC na tył działa w pełni - mimo że sterownik jest przód/tył. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.