Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od paru dni mam problem z dymieniem spod maski.Dym jest gesty, biały i śmierdzi dziwnie.

 

Dziś to odrazu po odpaleniu się pojawił.

Wiem z którego miejsca dymi niestety nie znam się aż tak dobrze na budowie silnika. Ewidentnie winny jest jakiś płyn, który wylewa się wprost na wydech i spala się na nim.Tyle już wiem. Z 5 mc temu wymieniłem uszczelkę pod zaworami. Nie widzę by spod niej coś ciekło.

Z resztą myślę że to coś musi być rzadsze od oleju.

 

Czy ktoś miał podobny problem?

A może ktoś mi może powiedzieć co się znajduje dokładnie nad laczeniem wydechu z blokiem silnika?

 

I jeszcze pytanie co to za śruba na zdjęciu ;) może to z pod niej...

 

Z tąd zaczyna dymic

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/921/CGGaxr.png

 

Śruba

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/yroXS9.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/921/eeeyJq.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstaw zdjęcia a nie linki do zdjęć,które trzeba pobierać.
Opublikowano

Jak będę w domu to wrzucę zdjęcia jeszcze raz.

 

Już znam przyczynę, to znów uszczelka pokrywy zaworów :cry: :mad2: urwane 3 śruby od końca, kręcą mi się w palcach :(, cóż za szczęście że stało się to w najgorszym miejscu jakie może być do wiercenia.

 

Możecie mi powiedzieć czy mam znów wymieniać tę uszczelkę czy wystarczy że naprawie gwinty i śruby?

Choć w sumie uszczelka nie jest droga. Robota jest okropna :(

 

A można tam chwilowo czymś zatamowac wyciek??

 

Pytanie o wąż układu chłodzącego wciąż aktualne ;)

Opublikowano

Witam

Więc jestem umówiony z mechanikiem, nowa uszczelka znów i nowe śruby znów :mad2: nie ma co oszczędzać i kombinować, tak myślę ;) szkoda tylko, że poprzednia wytrzymała tylko 6mc :( ale cóż...

 

Ciekawi mnie jeszcze system chłodzenia w moim silniku na reolem nie widzę rur z tyłu silnika, chyba że źle widzę.

 

A może ktoś wie czy w okolicy pokrywy zawór są jeszcze jakieś uszczelki, oringi coś na co zwrócić uwagę, tak by już żadna cholerna kropelka oleju mi nie wyciekla ;)

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

to znów uszczelka pokrywy zaworów :cry: :mad2: urwane 3 śruby od końca, kręcą mi się w palcach

 

.... sam wymieniales uszczelke ? .... czy robil to "mechanik" ?

 

.... sruby zostaly dokrecone kluczem dynamometrycznym ? .... jaka wartosc zostala ustawiona na kluczu ?

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj jest Pdf - Zalecenia BMW :

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj8vpKO05zNAhXMjiwKHcDVC_EQFghEMAU&url=https%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D462120%26d%3D1409616047&usg=AFQjCNH7o4qyNE5NVOyC2H88ugGyO5nLtw&bvm=bv.124088155,d.bGg

 

na stronie Nr.11 - czytamy :

 

When performing repairs which involve the removal of the cylinder head cover be sure to

replace the bolts and use the proper torque/angle procedure as outlined in the repair instructions.

 

Podczas wykonywania napraw, które są związane z demontażem pokrywy głowicy cylindrów należy wymień śruby i użyć właściwej procedury moment obrotowy / kąt jak opisano w instrukcji naprawy.

 

http://fs5.directupload.net/images/160610/a27by47c.png

 

 

Be sure to use the proper torque/tightening angle sequence as indicated in the “tightening torques” section of TIS.

Pamiętaj, aby używać / Kolejność dokręcania kąt właściwy moment jak wskazano w rozdziale "Momenty dokręcenia" w TIS.

 

http://fs5.directupload.net/images/160716/84qc4kng.png

 

11 Engine (N52) > 12 Cylinder Head With Cover > 2 AZD Cylinder Head With Cover

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/523i_n52_sal/4_tightening_torques/11__engine_(n52)/12__cylinder_head_with_cover/2_azd__cylinder_head_with_cover/

 

4AZ Cylinder head cover to cylinder head Aluminium screws/bolts are marked with blue paint.

4AZ Cylinder Głowica pokrywę głowicy cylindrów Aluminiowe śruby / nakrętki są oznaczone z niebieską farbą.

 

Replace screws Thread repairs exclusively with Al Helicoil Jointing torque and

angle of rotation must be observed without fail Jointing torque 7 Nm / Torque angle 90°

Wymienić śruby przy naprawach wyłącznie z momentem Łączenie i Al Helicoil Kąt obrotu

muszą być przestrzegane bez wątpienia moment obrotowy 7 Nm / Łączenie kąt 90 °

.... tzn. dokrecasz sruby - moment obrotowy 7 Nm , a nastepnie przekrecasz kazdą srube dodatkowo jeszcze o kąt 90° ( tak jak na obrazku powyzej ) :D

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.