Skocz do zawartości

[E90] 318i lekkie dlawienie po zmianie oleju / uszczelek


Dverg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To moje pierwsze BMW jak i pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc, szukalem na forum jest kilka podobnych watkow ale opisze swoj problem.

Niedawno zakupilem E90 w benzynie i wymienilem podstawowe rzeczy, tj. olej z filtrem oleju i uszczelka obudowy filtra oraz filtr powietrza, przy okazji okazalo sie ze z silnika nieco leci wiec wymieniono tez uszczelki pokrywy zaworow i czujnik cisnienia oleju.

Na poczatku tzn wczoraj wydawalo mi sie ze auto faluje na obrotach jalowych ale zrzucilem to na moje przewrazliwienie i dzisiaj po pracy sprawdzilem to jeszcze raz i jednak obroty sa raczej stabilne w okolicach 700 obr/min, jak wlacze klime oczywsicie wskakuja na 800 obr/min wiec wydaje sie ok.

Co jednak zauwazylem to ze na biegu 2 i 3 pojawia sie nie zawsze ale pojawia lekkie pojedyncze dlawienie (jakby skok) podczas energicznego przyspieszania, sprawdzalem przy roznych obrotach i wydaje mi sie ze jest tak przy 1500-2000 obr/min, moze jestem przewrazliwiony a moze powinieniem poprsotu bardziej krecic silnik.

Przy wyzszych predkosciach i biegach tzn 4, 5, 6 nie zauwazylem tego problemu. Nie wiem czy wracac z tym tematem do mechanika bo raczej ciezko to pokazac bo tak jak mowie nie wystepuje to za kazdym razem.

Wczesniej, tzn przed wymiana oleju i reszty czesci wydaje mi sie ze problem nie wystepowal albo poprostu bylem mniej uczulony i nie zauwazylem.

LPG nie ma i nie bylo.

Dzieki z gory za ewentualne rady bo nie chce wymieniac wszsytkiego po kolei ale napewno chce przy kolejnej wizycie wymienic filtr paliwa chociaz tak jak mowie wczesniej ten problem nie wystepowal wiec ciezko mowic ze to wina tegoz filtra..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy sprawdzane były elektrozawory po wymianie uszczelki? Mogło dostać się tak trochę nagaru po oczyszczeniu głowicy czy dekla. Potrzebne dobre płukanie i mocny strumień powietrza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory masz od przodu głowicy, rozłączasz elektrykę i odkręcasz mocowanie, warto przy okazji wymienić o-ringi na obu, koszty w BMW ok. 40 PLN. Czyścisz preparatem np. Wuertha lub innym i sprężonym powietrzem. Koszt u mechanika znikomy. Co do EGR nie mam wiedzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak na biegu jalowym zdarza sie tez ze obroty spadna ze 700 do okolo 600 obr/min, a te skoki (dlawienie) sa zauwazalne przy niskich obrotach na biegu 2 lub 3. Moze wypadaloby sprawdzic bledy podpinajac do kompa? Polecacie kogos z kuj-pom?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.