Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Po kilku latach jeżdżenia innymi markami chcę wrócić do BMW. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć od którego rocznika (roku modelowego) BMW wprowadziło bezpośredni wtrysk benzyny.

Z tego co już wyczytałem to w E60 bezpośredni wtrysk benzyny wszedł z liftem w roczniku 2007, razem z silnikami N53 (525) i N54 (530). Tak przynajmniej było w produkcji na Europę.

Natomiast na US i Kanadę (?), po lifcie produkowane dalej były N52 z pośrednim wtryskiem.

Opieram się głownie na wikipedii i schematach z realOem. O ile wikipedia nie jest zbyt wiarygodnym żródłem, to realOem bardziej ufam.

Ponadto czy możliwa jest produkcja rocznika 2007 w wersji przedliftowej (tj. stara dźwignia skrzyni automatycznej, i przyciski foteli, dtc itd.), czy jest to jednak rocznik modelowy 2006, a rejestracja z roku 2007.

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Tzw joystick zamiast wajchy lewarka skrzyni automatycznej wszedł wraz z liftingiem w 03/2007r. Czyli są oczywiście auta wyprodukowane do 02/2007 z tradycyjną dźwignią ale są przed liftingiem (m.in światła, tapicerki oraz umieszczenie na nich guzików, silniki).

Silniki w modelach 528i N52 LCI (rynek amerykański), N52 525i/530i oraz N62 550i /LCI (rynek europejski oraz amerykański) aż do 2010r to wtrysk pośredni; silniki N53 525i/530i LCI (nie było ich w ofercie na rynku amerykańskim) oraz N54 535i LCI (rynek amerykański) to silniki wtryskiem bezpośrednim, których głównym i wspólnym problemem jest nagar gromadzący się na zaworach ssących oraz awarie w układzie paliwowym m.in wtryski i pompy wysokiego ciśnienia.

Polecam lekturę http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=279778

PS.Nie ma co się bać aut z USA, technicznie to to samo co europejskie, za wyjątkiem braku wiązki i przełącznika do tylnego przeciwmgielnego i fale w radiu co 0.3MHz, choć wszystko można oczywiście prosto zmienić; co ważniejsze to da się na ogół dość dokładnie sprawdzić ich wypadkową przeszłość po nr VIN m. in http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=186938, czego o europejskich "bezwypadkowych" wersjach powiedzieć nie można.

Opublikowano

Dzięki za informację.

Zamieszczone wątki przeczytam.

Niestety wady bezpośredniego wtrysku przeważają nad jego zaletami. Dlatego zdecydowany jestem na 530 albo 525. Auta ze stanów nie budzą moich obaw z powodów, które podałeś. Jednak rachunek ekonomiczny jest nieubłagany. O ile sprowadzenie F10 ze stanów może jeszcze mieć sens, o tyle koszty w przypadku 8-10 letniego E60 powodują całą operację mało opłacalną.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Niestety ze względu na logistykę importu auta z US nie zdecydowałem się na to. Natomiast trzy miesiące poszukiwań zostały zwieńczone sukcesem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.