Skocz do zawartości

3.0d Dławi się..


Pedross86

Rekomendowane odpowiedzi

4D00 - czujnik ciśnienia zwrotnego wydechu

3FD0 - czujnik masowego przepływu powietrza

480A - układ filtra cząstek stałych

Po skasowania błędu przy zgaszonym silniku nadal jest błąd przeplywki. Po odpaleniu i przejechaniu auto jako tako się zbiera ale jak złapie resztę błędów już nie jedzie. Od czego zacząć? Nieszczelności w układzie doborowym? Trochę turbina świszczy ale nie wiem czy to nie przez to ze może jest moc zwiększona. Druga opcja czy to ten nieszczęsny dpf się zatyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się dziś załatwić kompa Delphi. Nie wiem czy on będzie miał tam takie opcje żeby to sprawdzić ale w poniedziałek to zobaczymy.

Przypomniała mi się jedna sprawa odnośnie tego auta. Sprowadzilem je z Niemiec było trochę na warsztacie. Odpalane i zaraz gaszone bo było bez płynu chłodniczego. Tak wiele razy ponieważ auto było z miejsca na miejsce przestawiane. Po zalaniu płynu i zrobieniu wszystkiego pojechałem się przejechać. Szło jak głupie. Aż w pewnym momencie zaczyna głośniej buczeć wydech. I tak było aż wróciłem po 10 km na warsztat. Zgasiłem auto a z przodu wentylator był włączony myślę że nie zdążyło się aż tak zagrzac żeby musiał się wentylator włączać. Tak jeździłem z 3 razy sprawdzić czy wszystko jest ok. Myślę sobie czy on w tamtym czasie nie próbował się wypalić? A ja po prostu go gasiłem 3 razy i może coś się zapchał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało Ci się coś sprawdzić? Wczoraj dopadło mnie to samo. Rzeczywiste ciśnienie doładowania było niższe niż oczekuje ECU, po skasowaniu błędów auto odzyskało wigor. W swoim przypadku podejrzewam sterownik turbo, bo turbina leje olejem. Turbo wymieniam na dniach, zobaczymy co się zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie regulator ciśnienia doładowania. I sonda lambda. Co ciekawe zdarzyło mi się to drugi raz w historii, za pierwszym oddałem DPF do czyszczenia, ale przy okazji skasowali mi błędy, więc może nie to było przyczyną. DPF też wisi w INPA, ale żadnego alarmu na deskę nie dostałem. Turbo leje olejem prosto na sterownik, może w tym jest przyczyną. Jedyne co odbiega od normy przed skasowaniem błędów, to właśnie ciśnienie doładowania, ale po skasowaniu wszystko jest okej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nieszczelności w układzie doborowym? Wtedy wartości też mogą się różnić. U mnie po skasowania błędów auto jedzie ale zaraz znów łapie i na desce nie ma błędu tylko dopiero jak wejdę sprawdzić dane. Czy dis albo inpa mają tam możliwość sprawdzenia tych wszystkich danych ? Przepływka, turbo i inne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W INPA masz możliwość podglądu na żywo wartości i wartości referencyjnych, oczekiwanych przez ECU. W DIS zrobisz natomiast test DPF. Podejrzewam że to jakiś problem ze sterowaniem turbo. Parę wątków niżej kolega ma podobny problem w 525d.

 

EDIT:

 

Jestem już po problemie - DPF, a jakże. Moc spadła do takiego stopnia, że nie dało się normalnie jechać. No i okej, przy moim słusznym przebiegu może się zdarzyć, ale dlaczego - do cholery - nie ma żadnego alarmu na desce przy tak zasyfionym filtrze? Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc u mnie wywala dwa błędy dotyczące pdf. Ze jest całkowicie zapchany. Próbowałem wymusić wypalanie za pomocą Delphi i [BAD]. Zrobiłem autem około 100 km z stała prędkością i nie wypalił się. Jeździło trochę lepiej i parę dni nie było błędu o całkowitym zapchaniu. Po 3 dniach znów brak mocy. Mam płyn do płukania tego świństwa. Będę musiał zobaczyć do skrzyni biegów to odrazu wywala ten filtr i go chemia przepłukam. Zobaczymy na ile to pomoże. ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem cały dpf. Rozpyliłem płyn do płukania pdf. Z drugiej strony wypłynęła czarna sadza. 30 min odczekałem i założyłem spowrotem. Odpaliłem auto pojechałem się przejechać trochę dymiło ale w drodze powrotnej znów brak mocy. Zastanawiam się czy jest wogole sens czyszczenia tego. Jutro zadzwonię w parę miejsc zapytam się ile koszt całkowitego usunięcia i zaprogramowania. Tym bardziej że robię co dziennie 15 km rano i 15 wieczorem. Za mało aby ten filtr się wypalał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.