Skocz do zawartości

[E60, E61] Servotronic - utwardzenie układu kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Chciałbym utwardzić u siebie układ kierowniczy bo według mnie koło kierownicy kręci się zbyt lekko. Mam u siebie servotroic i przycisk uruchamiający tryb Sport, ale nawet w tym trybie choć wspomaganie słabnie to i tak czuje pewien niedosyt.

Orientuje się ktoś czy za pomocą NCSa jestem wstanie pogrzebać w modułach i zmienić siłę wspomagania czy zostaje jedynie rzeźba z elektrozaworem przy maglownicy?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

 

Znalazłem temat: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=9519120

Autor tego tematu chciał osiągnąć efekt odwrotny w stosunku do czego ja dążę.

W skrócie dla aut LCI w module KGM są zakodowane wartości prędkości i prądu podawanego na solenoid servotronica dla trybów komfort i sport. Teoretycznie przypisujemy wartości od 1 do 9 (największe wspomaganie).

 

Sęk w tym, że moje auto to preLCI więc nie mam modułu KGM, znalazłem za to w analogiczne wpisy dotyczące servotronica w module SGM. Problem polega tylko na tym, że ciężko mi je zinterpretować:

 

GESCHWIND_WERTE_KOMFORT

wert_14

wert_19

wert_20

wert_25

STROMWERTE_KOMFORT

wert_14

wert_19

wert_20

wert_25

GESCHWIN_WERTE_SPORT

wert_01

STROMWERTE_SPORT

wert_01

 

Wychodzi na to, że w trybie sport mam już maksymalnie ograniczone wspomaganie, czy może w przedliftach jakoś inaczej to hula?

Co natomiast z trybem komfort - jak rozumieć te wymienione po 4 sztuki dziwne wartości?

 

Pozdrawiam :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.