Skocz do zawartości

E46 320D 150KM po Lifcie głośna praca silnika po obciążeniu


barti_m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Spędza mi to sen z powiek. Powoli napiszę auto kupiłem stan ogólny bardzo dobry (blacharka, zawieszenie). Przebieg 300 tyś.

Po zakupie wymieniłem praktycznie wszystkie elementy gumowo metalowe zawieszenia silnika, skrzyni biegów, tylnego mostu. Wymiana olejów silnika, skrzyni (automat), flirty, wymiana całego systemu grzania świeć sterownik + świece. Po dokręcane osłony silnika.

 

1. Po odpaleniu zimnego silnika zmienia się głośność tak jakby olej dochodził gdzieś i się uszczelniał wtedy zaczyna pracować troszkę głośniej dźwięk basowy dobiegający jakby z dołu silnika bliżej kabiny. Dodam, że na zimnym lekko faluje, a przy wrzuceniu biegu R lub D czuć spadek obrotów tak na 1s.

2. Samochód nie kopci, po rozgrzaniu obroty się stabilizują sytuacja z wrzucaniem biegów R, D ustaje.

3. Podczas wduszenia gazu samochód idzie do 3000 i słyszalny w kabinie jest basowy dźwięk redukuje bieg i jak spadnie poniżej 2000 znowu lekko cichnie.

 

Proszę o pomoc od czego zacząć diagnozę. Dodam, że mechanik nie widzi w tym problemu mówi ten silnik chodzi głośniej ale powiem tak miałem HDI 2.0 starego z nieszczelnym wtryskami i kultura pracy była o niebo wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 320d po lifcie i podobne objawy.u mnie przyczyna są wtryski na pierwszym i drugim cylindrze. Sprawdź korekty inpą jak masz gdzie. Przy obciąrzeniu korekty na wtryskach sie zwiekszaja (jesli jest z nimi problem) i komputer wyrzuca błąd Laufruheregler, czyli wtryski. I właśnie wyczaiłem, że autko w momencie wywalenia błędu zaczyna się tak dziwnie zachowywać. Komp wariuje bo ma za duze przelewy. Dodam jeszcze, że też mam automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zbadałem

Selective mass adjustment

Na rozgrzanym na wolnych obrotach:

Cylinder 1: -0,09

Cylinder 2: 0.03

Cylinder 3: 0,63

Cylinder 4: -0,55

 

Na rozgrzanym silniku 3000 obrotów:

 

 

Cylinder 1: -1,43

Cylinder 2: 1,14

Cylinder 3: 0,99

Cylinder 4: -0,66

 

Odczyt błędów: brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź jeszcze np. Na 1 wtrysku kod ima i sprawdź w inpie czy się zgadza. A sprawdzałeś też podczas jazdy? Jak masz możliwość to sprawdź korekty pod ociążeniem. Pod jakaś większą góre spróbuj przyśpieszyć i wtedy. U mnie na postoju mam +/-

1. 1.2

2. 1.5

3 .0.0

4. 0.0

 

A podczas jazdy pod obciążeniem +/-

1. 3.0

2. 4.0

3. 0.0

4. 0.0

 

U mnie jest wgl problem tego typu, że mam wtryski od euro4 i nie da się ich zaprogramować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dotarłem do numerów IMA.

Okazuje się, że w IMPA mam przypisane:

 

Cylinder 1: 8RP875

Cylinder 2: 78AEDI

Cylinder 3: 8IA88S

Cylinder 4: 6HRB6W

 

a fizycznie:

 

Cylinder 1: 5YZ0312 T

Cylinder 2: podobny

Cylinder 3: podobny

Cylinder 4: nie widzę bo nie wiem jeszcze jak się do niego dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w ecu masz zaprogramowany 6 cyfrowy kod ima, a na wtrysku z tego co piszesz jest 7 cyfrowy, to masz identyczny problem jak ja. :cry2: Mianowicie powinieneś mieć euro 3, a masz euro 4 wsadzone.. upewnij się jeszcze sprawdzając numer producenta części u mnie to 0445110216 (euro4), a powinno być 0445110131 (euro3). Napisz jeszcze jaki masz wgl rok produkcji??

 

**ok wyczaiłem, że 2004. Może być, że jednak masz euro4. Nie wiem jak to sprawdzić. W euro4 byly chyba 2 katy i sobda lambda i turbo sterowane elektrycznie, a nie podciśnieniem. Ja mam 2002rok i u mnie na pewno powinny byc euro3

 

Jeśli masz euro4 może wystarczyć zaprogramowanie wtrysków w ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozkoduj VIN i wszystko bedzie wiadomo. Informacja o EU4 jest w nim zawarta. Dziwne ze masz zakodowane kody IMA 6 cyfrowe. Coś jest nie tak. Realoem nie powie ci co masz wsadzone, tylko da sygnał, ze byly dwie opcje. Sam decydujesz jaki masz samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wygląda że masz nie te wtryski. Jak masz norme euro3 to nie zakodujesz wtryskow z 7 znakami. Najprosciej zobacz czy masz w VIN euro 4 lub otworz maskę i po stronie pasazera miedzy zbiorniczkiem od plynu do spryskiwaczy a kielichem czy masz przykrecony elektrozawor i gumowe wezyki od podcisnien idace do turbo. Jak masz to znaczy ze masz euro 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co tu czytałem, to te wtryski są lepsze. Nic tylko zostawić te wtryski, uzbierać kasę na strojenie u ludzi którzy nie tylko podniosą ci moc, ale też zaprogramują wtryski eu4, aby działały jak należy. Forumowi koledzy od chiptuningu już to chyba robili. Tylko wycieczka do łodzi albo bydgoszczy by cię czekała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tylko teraz pojawia się problem. Nie wiadomo tak naprawdē w jakim stanie są te wtryskii jak długo już tam siedzą. Bez zaprogramowanych ima nie sprawdzisz miarodajnie ich wartosci. A program u tunera to jakies 1300zł. Czyli wtryski i tak trzeba wyjąć, bo tak to kij w błoto. Zastanawia mnie, czy do tego doprowadza niewiedza mechaników?? A może tu już był przeprowadzany jakiś rodzaj tuningu. Na forum od razu można doczytać, że euro4 trzeba specjalnie programować u tunera. Może zabieg był, tylko poprostu wtryski się wysłużyły?! Ja mam u siebie ten dylemat. Bo idetyczny problem, ale 3 i 4 wtrysk mimo, że nie są zaprogramowane w ecu mają idealne korekty :cool2: i sam nie wiem co teraz mam robić. 1 i 2 wtrysk do wymiany oczywiście, ale teraz nie wiem czy kupic euro3 czy euro4?? Jesli zakupie euro3 i zaprogramuje w ecu, a w pozostałe euro4 będą miały zerowe korekty ?? Będzie to współgrało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety korekt nie sprawdzisz. Możesz zobaczyć ile wtrysk daje na przelew podłączając strzykawki do wtrysków. To że pokazuje ci 0 na 3 i 4 wtrysku to jest lipa. Inpa jakby ci tych wtrysków nie widziała. Nie ma tak żeby korekta była 0. Jak przyspieszasz też masz 0, więc on ich wcale nie widzi. Cała ta tabela korekt wtrysków u ciebie daje oszukane wyniki. Jak chcesz wtryski sprawdzic na 100 procent to musisz je wyciągnąć i dać komuś do sprawdzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w papierach od belga mam EURO 3 mój VIN WBAA71090PN51765.

Możecie pomóc jakie orgynalne wtryski powinny być włożone. Zastanawiam się czy kupić używki z gwarancją rozruchową czy może lepiej zrobić mapę silnika pod Euro 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc papiery mówią Euro 3, elektrozawór jest więc EURO 3. Rozmawiałem z kolegami z TC Performance Bydgoszcz mówią, że Euro 3 i jeśli chodzi o mapę pod Euro 4 nie ma opcji, żeby to chodziło normalnie tzn. normalne spalanie.

Nic szukam używek Euro 3 do mojego końcówka 44...031 kompletu ;(

 

Pozdrawiam was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy.

 

Jakiś czas temu nagrałem filmik z inpa w teście drogowym. Jak wypadają te wtryski? Co parę chwil inpa się zawieszała ale cos widać.

 

https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HN2oxWjFnXzRBRFE/view

 

Foto

 

wolne obroty bieg P https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HRUUySG9FRVJRTzQ/view

wolne obroty bieg P https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HZ1dzVy1IWm5NYmc/view

obroty 3500 bieg P https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HMzlOMnBEbTdHeVU/view

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc papiery mówią Euro 3, elektrozawór jest więc EURO 3. Rozmawiałem z kolegami z TC Performance Bydgoszcz mówią, że Euro 3 i jeśli chodzi o mapę pod Euro 4 nie ma opcji, żeby to chodziło normalnie tzn. normalne spalanie.

Nic szukam używek Euro 3 do mojego końcówka 44...031 kompletu ;(

 

Pozdrawiam was

 

Jesli euro3 do 320d cr to odpowiednie beda z koncowka 131. No i z gory dzieki za podpowiedz. Czeka mnie to samo :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy.

 

Jakiś czas temu nagrałem filmik z inpa w teście drogowym. Jak wypadają te wtryski? Co parę chwil inpa się zawieszała ale cos widać.

 

https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HN2oxWjFnXzRBRFE/view

 

Foto

 

wolne obroty bieg P https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HRUUySG9FRVJRTzQ/view

wolne obroty bieg P https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HZ1dzVy1IWm5NYmc/view

obroty 3500 bieg P https://drive.google.com/file/d/0BzUByAmOmB0HMzlOMnBEbTdHeVU/view

 

 

Kolego, a czy ty masz może wymontowane klapki na kolektorze i odlaczony egr?? Bo przeplywka Ci zawyza. Korekty wtryskow najlepiej pod obciazeniem podczas jazdy sprawdzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy usunięte, egr odłączony-zdjęty i zatkany wężyk.

 

Filmik nagrywałem podczas jazdy ale inpa zawieszała się i nie mogę wyłapać momentu kiedy na 3biegu jechałem +-3500obr.

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.