Skocz do zawartości

[316i] 1,9 2000r problemy z pracą na benzynie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Problem dotyczy jazdy na benzynie(M43 1,9),na zimnym szarpie(gdy wcisnę więcej gazu niż 1/2)jakby brakowało mu paliwa.Więc delikatnie wciskam gaz i jadę,aż się zagrzeje i przełączy na LPG.Na lpg jest juz OK.Z lpg przełącze na PB i az tak go nie dusi jak na zimnym,tylko przerywa.Na poczatek podłącze go pod kompa(live data)-błedów silnika 0.Wiem,że może byc (pompa,filtr,wtryski).Nie chcę wymieniać połowy auta.Poradzcie jak się zabrać za ten problem????

A więc tak:

-wtryski aktywne

-błędów silnika 0

załączam podgląd wtrysków z inpy

http://img801.imageshack.us/img801/2645/wtrysk1.png

http://img694.imageshack.us/img694/6456/wtryski.png

Edytowane przez roofii1
never again N46
Opublikowano
Witaj kolego a nie masz tak przypadkiem że jak pojeździsz na PB to problem znika? Też to przerabiałem a właściwie dalej przerabiam bo jeszcze nie miałem czasu się tym zająć bo pracuje w NL narazie a auto zostało w Polsce. Weź zacznij jeździć tylko na benzynie przez jakiś czas, wyłącz na stałe LPG, w moim przypadku wszystko wróciło do normy, a gdy włączę LPG od nowa zaczyna się cyrk (na benzynie) z szarpaniem, duszeniem - gaz w podłogę to auto nie chciało iść, a jak tak do połowy do ciągnął jakoś ale też jakoś ciężej mu było a im jeździłem dłużej na benzynie tym lepiej pracował. Jeżeli będzie się poprawiało to szukał bym problemu w inst. gazowej, sprawa raczej elektroniczna, gaz coś miesza w kompie benzynowym.
Opublikowano

podjade do mechanika,zeby zmierzył ciśnienie pompy paliwowej.Jeśli będzie Ok wymienie filtr

Panowie.Jak ewentualnie dostać się do pompy paliwa?Trzeba demontować bak?Czy wystarczy zdemontowac tylna kanapę?

never again N46
Opublikowano
Na ciepłym silniku nie dusi,tylko jest słabe.Na zimnym dusi(jak wcisnę więcej gazu).Na lpg jest OK.Poradzcie coś????
never again N46
Opublikowano

ODŚWIEŻAM TEMAT. :!:

Panowie.Rozwiązałem problem.Jest padnięta przepływka.Nie mam juz sił-przepływkę wymieniałem 2miesiące temu.To juz 2 przepływka wymieniona przezemnie w ciągu roku :!: Na lpg chodzi normalnie,na benzynie dusi się.Po odpięciu przepływki jest lepiej.Co może byc przyczyną?Strzałów gazu w kolektor nie słychać. :(

Jakie są objawy spalonej cewki zapłonowej???????Dodam,że auto pali na tyk.

ZAMYKAM TEMAT :!: :!: :!: :!: :!:

PRZEPŁYWKA PADŁA

never again N46
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam!

Mam problemy z moim BMW, zaczynając od początku to po zakupie wszystko było ok, samochód chodził równo, był zrywny jak na swoje 105KM ale z powodu robienia duzych ilości kilometrów szczególnie w mieście zdecydowałem się na założenie instalacji LPG i niestety od teraz same problemy. Samochód na benzynie nie chce jeździć, na zimnym silniku jak zapale to obroty są ok ale zero mocy, auto nie ruszy z miejsca, jak dodam agresywnie gazu to przez ok 1,5 sekundy muli go i po chwili zaczyna się wkręcać w obroty, pojawia się błąd na desce o nr 171, czyli o złej mieszance paliwowej. Dodam że na gazie który jest "wyregulowany" na oko chodzi w miare, problemów z wkręcaniem się obrotów nie ma. Wracając jeszcze do benzyny to gdy auto się już zagrzeje zaczyna jeździć ale z dużymi problemami, dalej się nie wkręca, przy zmianie biegów szarpie, jest taki mało elastyczny, wcześniej takich problemów nie było. Co zrobiłem aby problem wyeliminować:

 

- zmieniłem wszystkie świece na takie jak podaje producent,

- zmieniłem wszystkie filtry,

- sprawdziłem wszystkie podciśnienia,

- zmieniłem odme,

- przepływomierz na zamiennik, ponieważ na innych oryginalnych za każdym razem auto inaczej pracowało, nigdy dobrze,

- sprawdziłem pompe powietrza wtórnego czy z nią jest wszystko ok i działa na zimnym silniku ok 2minut i się wyłącza,

 

Dodam że mam kabel i INPE i na wskazaniu na sondach to przed KATEM "rusza się" w zakresie 0 - 0,9 za KATEM dużo mniej tzn 0,35 - 0,50. Jedna rzecz mi też nie daje spokoju tzn w Inpie w zakładce rough - measuring na cylindrach są bardzo duże rozbierzności jeśli chodzi o czasy wtrysków. Wczoraj zrobiłem jeszcze jedną rzecz, zapaliłem samochód i ręką przytkałem połowe dolotu powietrza do przepływomierza i wtedy auto pracowało dosyć normalnie, wkręcało się w obroty itd. Z góry dziękuje Wam za pomoc.

Opublikowano
Koledzy, zmieniłem przepływomierz na nowy oryginalny i nic. Żadnych zmian. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz, po zmianie podłączyłem się do auta przez INPE i kliknąłem opcje adaptation i wtedy przez jakiś czas, dokładnie do zgaszenia silnika wszystko było spoko, auto się wkręcało w obroty itd ale niestety tylko do tego momentu. Proszę Was o jakąś pomoc.
Opublikowano

Ja bym sprawdził czy wszystko jest ok z wtryskami.

 

Na gazie ci chodzi normalnie bo masz oddzielne wtryski gazy wkręcone.

 

Popatrz na to, tylko nie odpowiem ci jak to sprawdzić

Opublikowano
A myślisz że jeśli by padły wtryski i bym przymknął dopływ powietrza ręką to wtryski zaczęły by chodzić normalnie? I mam takie pytanie, może głupie, która rzecz w silniku reguluje ilość wtryskiwanego paliwa? Co reguluje ile paliwa ma się znaleźć w tłoku?
Opublikowano

Witam koledzy ponownie, sprawy mają się następująco, po wymianie przepływomierza i na IMPIE klieknięcia opcji '"adaptation" - słyszałem, że to kasuje mapy wtrysków benzyny i komputer je zbiera ponownie. Jest delikatna poprawa, tzn samochód na zimnym silniku jedzie, w miare dobrze lecz nadal są trzy problemy,

 

1. Gdy mocno wciśniemy pedał gazu to samochód przez ok 1,5sek ma takiego muła jakby coś z paliwem było nie tak,

2. Nadal się pojawia błąd nr 171 - odnośnie złej mieszanki paliwa,

3. Gdy przed samochodem jest malutka górka to auto bez dodawania gazu na samym biegu sie wyjedzie, od razu obroty idą w dół i samochód gaśnie, szczególnie jest to denerwujące w korkach bo trzeba ciągle dodawać gazu.

 

Może teraz będziecie mogli mi coś pomóc?

 

Mam jeszcze jedno pytanie, sprawdziłem dzisiaj podczas kasowania błędów jeszcze jedną rzecz na IMPIE, mianowicie czasy wtrysków i na 3 tłokach, tzn 1-tłoku, 3-cim i 4-tym wskazania są ok 2-3 a na 3-cim tłotu jest ok 0,8 czasem ok 1 a nawet momenty gdzie jest na 0. Czy czasem wtryski nie padły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.