Skocz do zawartości

E90 318i N46 + LPG STAG niezidentyfikowany wyciek


Palto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od dłuższego czasu nie mogę zlokalizować źródła wycieku płynu chłodniczego w swoim bmw(nie może też tego dokonać mechanik oraz autoryzowany serwis lpg).

Opis sytuacji:

Krople płynu a następnie coraz większa kałuża pojawia się na dolnej plastikowej osłonie silnika po lewej stronie(po prawej patrząc stojąc przodem do samochodu), pomiędzy silnikiem a chłodnicą, mniej więcej pod reduktorem(parownikiem).Poniżej zdjęcia i film nagrany po przejechaniu około 100 km i uprzednim przetarciu plastikowej osłony. Jak widać po 100km jest taki natomiast po dłuższej jeździe robi się sporo większy.

 

Zdjęcia(są w dobrej rozdzielczości więc powiększać do woli):

https://drive.google.com/open?id=0B3SYQDnyoZCXamN5UmZGNDItLUU

https://drive.google.com/open?id=0B3SYQDnyoZCXODNWQWphQWwyWWs

https://drive.google.com/open?id=0B3SYQDnyoZCXZDFkeEQxTUNldW8

https://drive.google.com/open?id=0B3SYQDnyoZCXMlhTX2NwSFBqaXM

 

Filmiki na YT:

https://youtu.be/vMnTbghErCw

https://youtu.be/rcD1iUfeq00

 

 

W ostatnim czasie aby wyeliminować wszystkie typowe wycieki(wycieki oleju) z tego silnika zostały wymienione w niezależnym serwisie specjalizującym się w naprawie marki BMW w Krakowie:

-uszczelka pompy vacum

-uszczelki pokrywy zaworów

-uszczelki vanosów,

-uszczelka stopy filtra oleju,

-uszczelka wymiennika ciepła.

 

oraz dodatkowo z racji tego, że w samochodzie jest zamontowana instalacja gazowa STAG QBOX PLUS na gwarancji, wymieniono oringi wszystkich kolanek reduktora(płyn chłodniczy+gaz), które były podejrzewane jako potencjalne źródło wycieku. Niestety bez skutku bo ww. film i zdjęcia przestawiają stan po tych zabiegach..

 

Czekam na propozycje co sprawdzić/zasugerować specjalistom, bo już mnie temat denerwuje mocno.

itd.

Liczę na Was bo niestety przeglądając wszystkie tematy nie widzę niczego podobnego do mojego przypadku.

Jak ktoś trafi ma dobry browar!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym filmiku widać w 1:23 górny przewód reduktora mokry jest ale nie wiem czy to to .

 

Na twoim miejscu zagrzałbym auto na maxa z włączoną klima i poczekał aż wszystkie przewody stwardnieją.

Po czym wyłączył auto i naciskał na przewody , wytwarzając dodatkowe ciśnienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tak zrobiłem, zagrzałem autko i wyciek był z dwóch miejsc:

- na trójniku węża wodnego,

- na wężu przy dojściu do reduktora.

Dzisiaj auto odebrane z serwisu lpg po wymianie węża wodnego i opasek. Pojeżdżę i dam znać czy to było to. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie węży wodnych, trójnika, wymianie opasek nie ma wycieków płynu chłodniczego. Także taki zestaw polecam bo u mnie sprawę załatwił.

U mnie na gwarancji więc bez kosztów ale oczywiście serwis nie wytarł plastikowej osłony przez co nie mogłem od razu stwierdzić czy jest ok i dalej nie cieknie.

Po okręceniu i przejechaniu 150 km nie widać żadnych kropli na osłonie więc stawiam, że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.