Skocz do zawartości

316i M40 Zgasło i teraz chodzi na 2-3 gary


witektzr50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kilka dni temu taki problem wystąpił:(wiem że podobnych było milion razy ale nie znalazłem pasującej odpowiedzi).

Podczas dłuższej pracy na wolnych obrotach (odpalaliśmy z kabli samochód kumpla) silnik zgasł(tak jakby ktoś wyłączył zapłon,żadnego dźwięku ani nic nie było słychać), potem przez dłuższą chwile próbowałem go odpalić i nic. Jednak w końcu zagadał tyle że chodził na 2 maks 3 cylindrach?

 

teraz mała historia co zrobiłem przy aucie przez kilka ostatnich dni/tygodni:

1. silnik chodzi na 3 cylindry na wolnych dopiero wyżej zaczyna łapać na wszystkie, wkręca się do 4k rpm

2.wziąłem starą głowice którą miałem gdzieś w garażu rozebrałem, do mojej przerzuciłem wałek(oryginał BMW) kilka dźwigienek i ze dwa popychacze. Samochód odżył super pali na 4 cylindry od samego dołu (i słychać że tak zdrowo brzmi)wkręca się do prawie 5k rpm-PROFIT :cool2: .

3. kilka dni później wysrał się płyn chłodniczy :mad2: przez wąż blisko skrzynki bezpieczników(?) luźna opaska, dokręciłem działa.

4. wcześniej słabo dokręciłem pasek od wiatraka-alternatora i się obrócił i pękł :/ zmieniłem na nowy niby git ale podczas jazdy słychać dziwny dźwięk jakby któryś pasek był zbyt mocno naciągnięty(po drodze trzeba było jeszcze 2 ściągnąć) :?:

5. nie zdążyłem się tym zająć i pojechałem ratować znajomego, i tu zaczęły się jaja j.w (wszystkie paski są na miejscu i działają)

 

 

to zrobiłem na razie:

sprawdziłem pasek rozrządu- nie przeskoczył

wykręciłem świece- żadna nie ma prawidłowego koloru ale 3 i 4 czarne jak smoła

z grubsza przepatrzyłem podciśnienia-wszystko na swoim miejscu

po odpięciu przepływki działa minimalnie lepiej

nie pompa paliwa bo na gazie to samo (2gen)

 

jutro jeszcze sprawdzę kompresje ale nie wydaje mi się żeby coś się mogło stać mechanicznego szczególnie na wolnych obrotach.

Jakieś pomysły? bo już żeby zjadłem na tym :evil: pomylonym wyrobie silnikopodobnym ale czasami już nic więcej nie przychodzi mi do głowy

 

UPDATE

Właśnie zmierzyłem kompresję

Na zimnym bo silnik jest częściowo rozkręcenie

4-9.5

3-9.5

2-9.2

1-0!

Wskazówka nawet się minimalnie nie podnosi

Ściągać głowice od razu czy może o czymś zapomniałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

już chyba znam przyczynę

klin na kole pasowym wałka rozrządu ułamał się i zawory uderzyły w tłok 1 i 4. na tłoku jest delikatna rysa (wystarczyło żeby wygiąć zawór tak że się nie domyka) ale gładzie są nietknięte wiec nie ma tragedii.

Na szczęście mam drugą głowice więc jutro poskładam to do kupy i dam znać co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.