Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć , posiadam f01 z 2012r , kończą sie tarcze i klocki z przodu , co polecacie ? Warto zakładać do niej zimmermany sporty i klocki ATE ceramic ? Czy kupić cos zwykłego ?
Opublikowano

Ceramic nie powinno się zakładać do tarcz innych niż gładkie, choć teoretycznie jest to możliwe to można odczuwać pewien dyskomfort, o czym poniżej na moim przykładzie. Tu notka instrukcji Ate:

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjryofIy8rMAhWM6RQKHev4BjsQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.inter-team.com.pl%2Fdo-pobrania%3Ffile%3Dfiles%2FDo%2520pobrania%2FInformacje%2520montazowe%2FATE-informacja%2520montazowa-ceramiczne%2520klocki%2520hamulcowe.pdf&usg=AFQjCNH_PJ3o__LFBGGZh5roerxtYd9k-A&bvm=bv.121421273,d.d24

Na pewno odradzam nacinane power disc i ceramiczne klocki bo ja zrobiłem na nich kilka tysięcy od kupna auta i założyłem tym razem zwykłe tarcze, dlatego że czułem po prostu podczas podjeżdżania np do świateł te nacięcia i takie jakby łapanie-odpuszczanie jakby, a kierownica nie biła, po prostu nie było komfortu; teraz na gładkich jest ok. Sam założyłem do ponad 300konnego autka Zimmermany i klocki Ate-mam narazie 2.5tys km i jest ok.

Zależy jaki masz styl jazdy. Jak na ogół spokojnie, też gnanie pod 200, ale hamowanie z głową(!) to tarcze Zimmermann czy Ate wystarczą. Jeśli generalnie ostro, dynamicznie albo co gorsze głupkowato to tylko oryginał (to najpewniej też Ate ale jeszcze wyższa jakość niż na aftermarket, bo mają jeszcze większą zawartość węgla).

Opublikowano
Zakupiłem gładkie ATE i klocki zwykle tez ATE , trzeba sie obchodzić delikatnie przez pierwsze kilometry czy to nie prawda ? Bo juz sam nie wiem .
Opublikowano

Ja zakladajac tarcze i klocki Ate daje oryginalna zawieszke tejze firmy, na ktorej pisze ze przez 200km nalezy unikac silnego hamowania. Klocki i tarcze musza sie dopasować przez pewien przebieg, dlatego hamuj normalnie, a nie ze np 120 i hamowanie do 0 zeby dotrzec.

Tak z ciekawość jaka jest wartosc bicia kazdej tarczy po zamontowaniu na piescie? Ja nie wypuszcze BMW poki nie ma max 0.02mm i to niezależnie od jej średnicy. Gdyby byly problemy z biciem tarcz co w BMW jest czrsto spotykane, to na 99.5% nie wina tarcz(przez 8 lat mialem 1 wadliwa nowa tarcze i to dostarczona przez klienta z Niemiec jakiejs nieznanej firmy). Ewentualnych przyczyn upatrywalbym w niedokladnym montażu przez mechanika badz krzywej piescie, choć oczywiscie zycze zeby nie bylo żadnych niespodzianek podczas użytkowania auta na nowym zestawie.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.