Skocz do zawartości

[330i] Grzeje się silnik


Robertoos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Mam problem z temperaturą silnika. :( Od czasu do czasu wskazówka temperatury potrafi wyjść za połowę zegara. Dodam, że mam zamontowany gaz i myślałem, że to problem w reduktorze, bo wraz z podnoszeniem się temperatury, uciekał mi płyn, więc wymieniłem membranę, bo były dosyć spore wżery na uszczelce. Po tej naprawie płyn już nie ucieka, ale temperaturka nadal potrafi skoczyć. Do niedawna miałem tak, że wskazówka podnosiła się do 3/4, gasiłem silnik i po ponownym odpaleniu, z powrotem spadała do połówki. Wczoraj miarka się przebrała (dosłownie), bo wskoczyło na czerwone pole i nie chciała spaść z powrotem, tak jakby wentylator się nie załączał. Poczekałem godzinkę i znowu było ok. Dzisiaj pojeździłem i też wszystko ok. Jednak sytuacja na pewno się powtórzy... Teraz pytanie... Czy to możliwe, że mi wentylator szwankuje? Mój zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że w tych modelach potrafi moduł się popsuć na wentylatorze. Ale ile w tym prawdy... No i do tego czujnik poziomu płynu chłodzącego też poszedł się bujać, ale nie wiem czy to może mieć związek z podnoszeniem się temperatury. Poziom płynu ok, a kontrolka raz się zapala, a raz gaśnie... Wieeeem, temat odnośnie czujnika był, ale może jedno tyczy się drugiego, więc piszę.

 

Pomocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na źle odpowietrzony układ , więc zacznij od poprawnego odpowietrzania.

Aby się upewnić czy to nie gaz wypycha ci płyn to zakręć zawór na butli i tak pojeździj.

Wentylator Ci się nie załączy przy zapowietrzonym układzie chłodzenia .

Jak powyższe wskazania okażą się nie trafne to pozostanie Ci do sprawdzenia termostat oraz pompa.

Może Ci być pomocne sprawdzenie przelewu w zbiorniczku oraz sprawdzenie jak chłodnica się nagrzewa pamiętając że góra chłodnicy do dopływ gorącego płynu a na dole jest odpływ schłodzonego płynu i że na odpływie jest umieszczony termostat do wentylatora, przy visko jest trochę inaczej ale zasada podobna.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź termostat i pompę wody. Nie wygląda to na objawy przedmuchu.

 

Lepiej odpuść sobie jazdę. Jak zagrzejesz silnik (co już zresztą zrobiłeś) to zaraz będziesz miał do roboty głowicę razem z uszczelką albo po prostu zatrzesz sobie układ .. Od razu odstaw samochód do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącz Klimę na max, i obserwuj czy załączy się wentylator jeśli nie to moduł walnięty i do wymiany wentylatory wraz z modułem , chyba ze uda ci się trafić sam moduł co bywa rzadkością. Ale podstawa jest idealne odpowietrzenie układu chłodniczego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :D

 

Jeśli chodzi o pompę i termostat, to są one sprawne - sprawdzone. Układ niedawno odpowietrzałem, bo też myślałem, że to to. Klimę załączałem i działa, ale nie na dłuższą metę, tzn. na krótkich odcinkach spoko, chłodzi ładnie (co prawda działa głośno, głośniej niż zwykle), ale jak wyjadę gdzieś w trasę, to jest kłopot - czasami działa, a czasami potrafiła się wyłączać. Zaznaczę, że auto nie zawsze się grzeje. Jak spokojnie pojeżdżę po mieście to jest ok, jednak jak poszaleje, powkręcam ją na wyższe obroty, to zaczynają się kłopoty. Po podpięciu do kompa i co prawda po sprawdzeniu wszystkich innych osprzętów, wyszło na to, że problem jest z modułem. Wentylator czasem wkręca się na wyższe obroty (czy jak kto woli - na wyższy bieg), a czasem nie. Niestety, tak jak kolega mówił, nikt nie chce sprzedać samego modułu, więc kompletny wentylator został już zamówiony. Jak będzie wymieniony, to dam znać czy wszystko gra.

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczajac kompa mozesz rowniez wlaczyc wentylator nawet na zgaszonym silniku. Proponuje Ci jeszcze to sprawdzić. W funkcji e-blower albo cos takiego i ustawiasz na ile % ma dmuchać.

 

Co do gaszenia przegrzanego silnika to nie polecam tego robic. Najlepiej wlaczyc na maxa ogrzewanie i poczekac az ostygnie i dopiero zgasic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mimo że piszesz że odpowietrzałeś to jednak mam pewne wątpliwości ...

Jak Ci jeszcze temperatura podskoczy to sprawdź czy chłodnica na dole jest gorąca bo jak nie jest gorąca to by znaczyło że w tym momencie niema obiegu.

Możesz w ukrytym menu włączyć podgląd w stopniach C temperatury bloku

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączanie ogrzewania na maxa tak jakby nic nie dawało. Obieg jest, to już sprawdziłem. Mimo to odpowietrze układ raz jeszcze i zobaczymy co dalej. Jak na razie wentylator do wymiany. Dam znać co i jak z tymi temperaturami.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy rośnie temp? W trasie też? Jak tak to szukaj nie tylko przyczyny w wentylatorze bo na trasie powinien pęd powietrza go wychlodzic

 

I napisz w jaki sposób odpowietrzasz układ, czy termostat się otwiera czy jest ciągły przelew, czy ogrzewanie działa.

 

Żeby wychlodzic układ dajesz ogrzewanie na 32 i nawiew na max by szybko odbierać temp płynu z nagrzewnicy. Wtedy z kratek powinno lecieć bardzo gorące powietrze. Powinno parzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie wszystko jest ok, nie zdarzyło mi się, aby temperatura skoczyła w górę. Dzieje się tak, gdy jestem na postoju po agresywniejszej jeździe.

 

Układ odpowietrzany był normalnie i do tej pory nie miałem z tym problemu. Mimo to, jutro jeszcze raz zrobię to porządnie.

 

Dzięki za radę z okem :lol: Przyda się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu by wynikało że masz słaby obieg płynu albo wentylator Ci nie wystarczająco chłodzi. mam nadzieję że chłodnica jest czysta.

Wkleję Ci film na temat odpowietrzenia , może trochę śmieszny ale może być pomocny

Na co tam zwrócono uwagę ? między innymi że by było dobrze aby samochód był zaparkowany przodem do góry.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, zamuliłem.

 

Odpowietrzam tak, że najpierw odpaliłem auto, ogrzewanie na 32, sprawdziłem poziom płynu, uzupełnieniem trochę, zakręciłem korek od wlewu, otworzyłem ten zawór odpowietrzania (przy zbiorniczku), i jak już pęcherzyków powietrza nie było, tylko płyn, to zakreciłem ten pierdzielnik i już. Dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to robisz to źle. Ogrzewanie na maks i wentylator na 1. Korek zbiorniczka cały czas otwarty i lejesz pod sam czubek. Odkrecasz odpowietrzenie i jak ubywa że zbiorniczka to dolewasz pod sam korek aż do momentu jak nie będzie ubywac a z odpowietrznika będzie leciał sam płyn. Zakrecasz odpowietrznik. Teraz odsysasz nadmiar płynu do poziomu i zakrecasz korek. Odpalasz auto i czekasz aż osiągnie temp robocza i otworzy się duży obieg. Na włączonym silniku odkrecasz minimalnie odpowieteznik i słuchasz czy syczy czy leci płyn. Jak życzy to czekasz aż nie zacznie lecieć płyn. U mnie jeszcze ze 2-3 razy syczalo zanim nie leciał sam płyn. Po ostudzeniu dolewalem płynu do poziomu maks i znowu nagrzewalem auto i odkrecalem odpowietrznik. Po tak przeprowadzonej operacji temp się utrzymuje 94-96 stopni w korku. Wentylator mam nadzieję masz sprawny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie! Zrobiłem tak jak napisałeś we wcześniejszym poście, jednak nic z tego. Samochód dalej po agresywniejszej jeździe się zagrzewa. Dzisiaj cały czas +32 w kabinie, bo inaczej już nie dawało rady. Cały czas czekam na wentylator, jutro powinien być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica gorąca? Tak samo na całej powierzchni? Nie odpowietrzaj tak układu jak robiłeś to wcześniej bo jest to nieprawidłowe.

 

Co do kolegi wyżej jak, pisał o odkreceniu odpowoetrznikow na odpalonym to ok ale trzeba pamiętać że musi być ciśnienie już w układzie żeby nie zassal układ powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, konieczne jest, aby lać tak płyn na wyłączonym silniku, aby wylatywało przez odpowietrznik przy korku wlewu płynu? (Wykrecilem go podczas tej operacji wlewania). Czy jak zobaczę, że jest i stick wychodzi na zewnątrz, to mogę przestać lać? A z drugiej strony jak stick wychodzi na zewnątrz (max) to nie powinno się wylewać przez odpowietrznik? A jak się nie wylewa, to poziom w zbiorniczku nie powinien opadać?

 

Chłodnica ciepła tam gdzie udało mi się włożyć rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie

Chłodnica gorąca? Tak samo na całej powierzchni?
Jak Ci jeszcze temperatura podskoczy to sprawdź czy chłodnica na dole jest gorąca

Twoja odpowiedz

Chłodnica ciepła tam gdzie udało mi się włożyć rękę

ale nie wiemy gdzie dotykałaś

Dla zobrazowania ważności tych pytań wkleję ci prosty schemat układu ogrzewania

http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2011/10/pompa-wodna-termostat-przeplyw-plynu-chlodzacego.jpg

Gdy silnik już wykazuje znamiona podwyższonej temperatury to doświadczony mechanik

sprawdza czy chłodnica jest jednakowo gorąca u góry jak i na dole.

Jak jest jednakowo bardzo gorąca (ponad 100 stopni) a wentylator nie pracuje to należy się nim zająć, ale jak chłodnica jest gorąca tylko na górze gorąca a na dole nie jest gorąca to mamy problemy z obiegiem płynu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, dzisiaj jeszcze raz odpowietrzyłem układ w końcu jak należy, rzeczywiście był trochę zapowietrzony, parę bombli poleciało. Następnie pojeździłem i było wszystko ok. Podjechałem pod dom, uruchomiłem klimę i tak chwilę pochodził, po czym zauważyłem, że wskazówka lekko idzie w górę. Wyłączyłem klimę, wskazówka wróciła do normalnej pozycji. Sprawdziłem chłodnicę i zarówno na górze jak i na dole tak samo gorąca. Zauwazyłem, że wentylator po uruchomieniu klimy od razu się nie załączył. Dopiero po pewnym czasie. Do czasu uruchomienia klimy, wszystko było ok. Czy to znaczy, ze z wentylatorem jest coś nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz wtyczkę od czujnika temperatury co jest na dolnym odpływowym wężu od chłodnicy to wentylator powinien się załączyć na najwyższe obroty.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL31-EUR---E46-BMW-318i&diagId=11_2082

na tym schemacie jest on oznaczony jako nr 11 , ale w innych jednostkach może być inaczej ale zasada jest podobna.

Wejdź w ukryte menu to ( do tego nie potrzebujesz komputera) to będziesz miał na wyświetlaczu podgląd temperatury w bloku w stopniach Celciusza.

Piszesz

Sprawdziłem chłodnicę i zarówno na górze jak i na dole tak samo gorąca.

To by oznaczało że jakiś obieg tam jest ,tylko nie wiemy czy temperatura jest wystarczająco wysoka aby się wentylator załączył ( około 100 C)

Inna sprawa to po załączeniu klimy wentylator powinien od razu zacząć chodzić.

jak masz możliwość podłączyć pod INPA to też można wymusić pracę wentylatora.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz wtyczkę od czujnika temperatury co jest na dolnym odpływowym wężu od chłodnicy to wentylator powinien się załączyć na najwyższe obroty.

 

Załączył się, ale to nie był z pewnością najwyższy bieg wiatraka...

 

Wentylator załączał się czasami przy 102, a czasami przy 120 stopniach. Tak jak pisałem, dosyć leniwy był gdy włączałem klimę, czyli czasami chodził, a czasami nie. Dzisiaj wymieniłem wentylator i w końcu wszystko działa jak powinno. Niestety te wentylatory z tak jakby oddzielnym modułem były ponoć dosyć wadliwe, więc nabyłem wentylator z modułem w środku wiatraka (ponoć mniej awaryjne) i teraz nawet po załączeniu klimy od razu hula, także... Wydaję mi się, że problem rozwiązany :) Dzięki wielkie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.