Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, pierwszy raz zwracam się z prośbą o pomoc w/s mojej X3.

 

X3, rocznik 2004, 204kM, ASB GM, silnik M57N

 

Auto posiadam od końca stycznia 2016. Jest w perfekcyjnym stanie, przebieg 188 tys (prawdziwy, wiem to, proszę nie podważać)

 

Przeszukałem forum na tyle, na ile mogłem, niestety (albo stety) jest na nim tyle informacji że być może gdzieś ktoś już ten lub podobny przypadek wałkował.

 

Nie ma na miejscu kolegi który mógłby przeprowadzić mi porządną diagnostykę, stąd być może nie podam konkretnych informacji z diagnostyki oprogramowaniem dedykowanym dla BMW. Z braku laku podpiąłem się pod uniwersalny komputer diagnostyczny.

 

Ale o przeczytanych błędach później, bo wg mnie chyba są bez związku z problemem.

 

Jakiś tydzień temu jadę spokojnie do roboty, próbuję wyprzedzić jakieś tam auto, wciskam pedał gazu, skrzynia zrzuca bieg, ale samochód nie ciągnie tylko mieli obroty w okolicach 3 tys i nie ma mocy. Odpuściłem wyprzedzanie, dojeżdżam do skrzyżowania, gaz; auto znowu ciągnie. I tak na zmianę. Gaz - raz ciągnie, gaz - nie ciągnie.

 

Film numer jeden, z kabiny kierowcy. Celowo z otwartą prawą szybą żeby było słychać silnik i świst.

https://youtu.be/uE3bkJExKeY

 

Film numer dwa zrobiony z komory silnika. Słuchać na nim charakterystyczne "oddechy" przy odpuszczaniu gazu lub zmianie biegów. Dzieje się to w zakresie około +/- 3500rpm. Tego odgłosu wcześniej nie było.

https://youtu.be/vZKe1BNEchg

 

Generalnie po zakupie zwaliłem przewód doładowania i zajrzałem sobie do gardzieli przepustnicy. Była czyściutka, zero oleju. Dziś zajrzałem, pojawił się tam olej.

No i najważniejsze. Autem od zakupu zrobiłem jakieś 2-3 tyś km. Mam wrażenie że zaraz po zakupie turbina nie gwizdała tak jak dziś. Nie przykładałem do tego wagi, ale odkąd razem ze spadkami mocy pojawiły się te charakterystyczne odgłosy "oddechu" (na filmie oznaczone wykrzyknikami), myślę że to w niej może leżeć przyczyna.

 

Wracając do diagnostyki. Nie wykazała niczego co jest związane z turbiną, ciśnieniem doładowania, przepływem powietrza, itp, itd.

 

Jedyne błędy jakie odczytano to czujnik termiczny poziomu oleju (wg kolegi mechanika on może powodować odcinanie mocy, bo np podaje za wysoką temperaturę oleju) i błąd wtrysku nr 6. Czujnik już nabyłem za całe 300 złociszy, ale waham się czy wymieniać...

 

Długi weekend tuż tuż,i co? Mam w trasę jechać żony renufką.... :cry2:

Opublikowano

Wydaje mi sie ze to turbinka niestety. Zrzuć przewód ten co idzie do przepływomierza. On jest na "wcisk" na takiej gumie. Sprawdź czy tam tez jest olej i ile go jest. Będziesz miał tez dostęp do wirnika. Sprawdź czy jest na nim luz. Delikatny luz przód-tył może byc. Najważniejsze żeby nie bylo na boki.

 

No chyba ze ktoś zamontował zawór blow off:) raczej pisze to w żartach choć ostatnio gdzieś tu na forum czytałem ze ktoś do 320d to chciał montować wiec mozna:)

Opublikowano

Dzięki za wypowiedź.

 

Z zaworem blow off idealnie podsumowałeś problem, bo dokładnie takie dźwięki wydaje turbina jakby ten zawór był

Jak się domyślasz takiego zaworu nie mam.

 

Jeżeli chodzi o olej w rurach doładowanie, to pojawił się już na gardzieli przy samym końcu całego obiegu. Wcześniej było tam suchutko i czyściutko.

Ciekawe co jest w Intercoolerze... :cry2:

 

http://fs5.directupload.net/images/160427/fetbtwtb.jpg

Opublikowano
W tym miejscu tez mam trochę oleju wiec liczę ze za niedługo i mnie spotka regeneracja turbiny. Mimo tego odpukać narazie chodzi i ciągnie ładnie wiec to nie wyznacznik. Sprawdź luzy na wirniku jak pisalem
Opublikowano

Acha u mnie w polifcie wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza i ewentualnie wiatrak żeby sie dostać do turbiny. 5 min roboty

 

Wg mnie masz straszny luz:) jak pisałem na boki nie powinno chodzić. Dla pewności podjedz do ludzi co robią turbiny i pokaz im ten film. Powiedzą co dokładnie czy to to.

Opublikowano

Buma chodzi !!!!!!!! :D

 

Ale jestem cymbał. :duh:

 

Kilka dni temu zmieniałem przewody podciśnieniowe sterowania turbiny (czerwona strzałka) i źle podłączyłem je przy zaworze. Zamieniłem pozycjami!

Dobrze że zajrzałem na realoem...

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PB51-EUR-06-2004-E83-BMW-X3_30d&diagId=11_3598

 

Oprócz tego wyczyściłem filterek (zielona strzałka)

 

http://fs5.directupload.net/images/160427/af73cl2h.jpg

 

 

Boże, znowu mogę wyprzedzać :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.