Skocz do zawartości

[e36] 316 czujnik ciśnienia oleju


endrju1

Rekomendowane odpowiedzi

Problem następujący:

od czasu kiedy padł mi akumulator (już wymieniony) pojawił się problem z odpaleniem na zimnym silniku. Na ciepłym pali od razu.

Odpalenie zimnego silnika wygląda tak, że po chwili kręcenia rozrusznika w końcu załapuje ale nie od razu 1000obr/min tylko zanim do nich dojdzie przyhamuje w okolicy 400-500 obr/min. Nie chciało mi się wierzyć, że to czujnik ciśnienia oleju bo z tego co wyczytałem problemy powinny być na ciepłym.

Odnośnie samej kontrolki: przed odpaleniem - świeci, po odpaleniu - gaśnie, mignie na 0,5s i znowu gaśnie już na stałe.

Dzisiaj przed odpaleniem z ciekawości ruszyłem kabelki przy czujniku i na zimnym odpalił na dotyk, co prawda zbierając się chwilę z tymi obrotami.

 

Czy to wskazuje na uszkodzony czujnik? I czemu w takim razie w trakcie jazdy i na ciepłym 0 problemów z odpaleniem i kontrolką ciśnienia oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tylko powiedz skąd wziałeś wiedze że czujnik ciśnienia oleju ma wpływ na sposób odpalanie silnika :)

 

nie widzisz tutaj dwóch całkowicie odrębnych od siebie układów ?

 

sama nazwa tego czujnika wskazuje że odpowiada on za mierzenie ciśnienia oleju, nie ma nic do odpalania na ciepło czy zimno. Służy tylko tobie jako informacja w postaci kontrolki, jest jedynie zabezpieczeniem.

 

Silnik można odpalać bez oleju nawet, krótko bo krótko ale podziała :)

 

może bardziej poszukaj odnośnie czujnika temp. cieczy bo od niego komputer sterujący wtryskiem pobiera sobie informacje czy silnik jest zimny czy ciepły i jak dawkować paliwo.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma wpływ na odpalanie? Nie wiem. Wiem tylko że przez x dni codziennie rano był problem z odpaleniem a dzisiaj rano ruszyłem wtyczkę czujnika ciśnienia oleju i odpalił od razu.

Na komputerze brak błędów.

Świece nowe

Pompa paliwa nowa.

Rozrusznik sprawdzony.

Alternator po regeneracji.

Czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy też podmieniane.

Akumulator nowy.

 

Pewnie masz rację z tym czujnikiem, nie powinien mieć wpływu na odpalanie. Kolejna zagadka bmw. Przestaję ogarniać mój samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym się przyjrzał czujnikowi temp. który daje informacje do ECU odnośnie dawki paliwa przy rozruchu, automatycznym ssaniu etc. Być może coś nie halo i podaje za mało paliwa na zimnym bo myśli że jest ciepło. Masz 2 czujniki, na zegarach może być prawidłowa wartość natomiast ten drugi oszukuje.

 

Tylko strzelam z teorią, można to również jako tako sprawdzić badając spaliny na zimnym, do tego warto sprawdzić czy sonda poprawnie pracuje.

 

jak sam napisałeś mimo że odpalił od razu to i tak kulawo wiec to raczej nie w tym czujniku problem który nie ma wpływu na odpalanie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CG11-EUR-03-1998-E36-BMW-316i_16&diagId=11_6052#13621703993

 

nr 13 czy raczej ten przy nagrzewnicy?

 

edit.

to musi być ten bo ten drugi kosztuje 200+

przy nr 13 koszty żadne, na wszelki wypadek go wymienię, może zacznie lepiej palić i przestanie bujać obrotami na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.