Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem następujący:

od czasu kiedy padł mi akumulator (już wymieniony) pojawił się problem z odpaleniem na zimnym silniku. Na ciepłym pali od razu.

Odpalenie zimnego silnika wygląda tak, że po chwili kręcenia rozrusznika w końcu załapuje ale nie od razu 1000obr/min tylko zanim do nich dojdzie przyhamuje w okolicy 400-500 obr/min. Nie chciało mi się wierzyć, że to czujnik ciśnienia oleju bo z tego co wyczytałem problemy powinny być na ciepłym.

Odnośnie samej kontrolki: przed odpaleniem - świeci, po odpaleniu - gaśnie, mignie na 0,5s i znowu gaśnie już na stałe.

Dzisiaj przed odpaleniem z ciekawości ruszyłem kabelki przy czujniku i na zimnym odpalił na dotyk, co prawda zbierając się chwilę z tymi obrotami.

 

Czy to wskazuje na uszkodzony czujnik? I czemu w takim razie w trakcie jazdy i na ciepłym 0 problemów z odpaleniem i kontrolką ciśnienia oleju?

Opublikowano

jeszcze tylko powiedz skąd wziałeś wiedze że czujnik ciśnienia oleju ma wpływ na sposób odpalanie silnika :)

 

nie widzisz tutaj dwóch całkowicie odrębnych od siebie układów ?

 

sama nazwa tego czujnika wskazuje że odpowiada on za mierzenie ciśnienia oleju, nie ma nic do odpalania na ciepło czy zimno. Służy tylko tobie jako informacja w postaci kontrolki, jest jedynie zabezpieczeniem.

 

Silnik można odpalać bez oleju nawet, krótko bo krótko ale podziała :)

 

może bardziej poszukaj odnośnie czujnika temp. cieczy bo od niego komputer sterujący wtryskiem pobiera sobie informacje czy silnik jest zimny czy ciepły i jak dawkować paliwo.

szukam
Opublikowano

Jaki ma wpływ na odpalanie? Nie wiem. Wiem tylko że przez x dni codziennie rano był problem z odpaleniem a dzisiaj rano ruszyłem wtyczkę czujnika ciśnienia oleju i odpalił od razu.

Na komputerze brak błędów.

Świece nowe

Pompa paliwa nowa.

Rozrusznik sprawdzony.

Alternator po regeneracji.

Czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy też podmieniane.

Akumulator nowy.

 

Pewnie masz rację z tym czujnikiem, nie powinien mieć wpływu na odpalanie. Kolejna zagadka bmw. Przestaję ogarniać mój samochód.

Opublikowano

ja bym się przyjrzał czujnikowi temp. który daje informacje do ECU odnośnie dawki paliwa przy rozruchu, automatycznym ssaniu etc. Być może coś nie halo i podaje za mało paliwa na zimnym bo myśli że jest ciepło. Masz 2 czujniki, na zegarach może być prawidłowa wartość natomiast ten drugi oszukuje.

 

Tylko strzelam z teorią, można to również jako tako sprawdzić badając spaliny na zimnym, do tego warto sprawdzić czy sonda poprawnie pracuje.

 

jak sam napisałeś mimo że odpalił od razu to i tak kulawo wiec to raczej nie w tym czujniku problem który nie ma wpływu na odpalanie.

szukam
Opublikowano

Wieczorem:

odpalił zimny za pierwszym razem

dużo lepsza reakcja na gaz

brak szarpania przy zmianie biegów

po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają płynnie i powoli

brak falowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.