Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rzecz się tyczy BMW E90 316i z 2010r.

Po ostatniej wizycie u mechanika zdiagnozowano błąd jak to określono "czujnika ciśnienia na kolektorze ssącym"

Nie byłem umówiony na wymianę, więc mechanik nie mogąc poświęcić mi dużo czasu jedynie wyczyścił czujnik i przedmuchał kompresorem.

Zamontował ponownie i komputer już błędu nie generował. Nie mniej jednak zasygnalizował, że jeżeli problem się powtórzy to czujnik jest do wymiany.

Po paru dniach problem wrócił. A mianowicie auto po odpaleniu wpada w wibrację, obroty falują a po chwili gaśnie.

Jedyny błąd jaki wyszedł na kompie to właśnie ten czujnik.

Zapewne wróciłbym do tego mechanika ale terminy mają odległe a i samochodu ruszyć spod domu nie mogę, bo jak wyżej wspomniałem silnik pracuję tylko chwilę i gaśnie.

Jak podpatrzyłem mechanika demontaż tego czujnika wraz z wyczyszczeniem zajął mu chwilę, gdyż jest on łatwo dostępny i wystarczy wykręcić śrubkę i wypiąć go z

wiązki elektrycznej.

Pomyślałem, że skoro wyglądało to tak banalnie to może zrobię to sam, zamiast wydawać kasę na holownik i czekać 2 tyg.

Zatem moje pytanie.

 

Czy wystarczy tylko wyjąć stary czujnik, zamontować nowy, podpiąć kable i tyle? Bo jeśli tak to sprawa wygląda na dziecinnie prostą.

Nie jestem ekspertem ale może to wymaga też podpięcia kompa i wprowadzenia jakiś nowych ustawień?

Może ktoś miał z tym do czynienia i może podzielić się wiedzą

 

Szukałem w sieci tego czujnika i znalazłem to:

http://sklep.auto-voll.pl/czujnik-roznicy-cisnienia-tylko-w-polaczeniu-z-13628617097.html

Opublikowano

Po wymianie nic nie trzeba robić.

Zanim zamówisz nowy to możesz odpalić auto z odpiętą wtyczką od tego czujnika.

W N43 masz czujniki MAP i MAF, i oba siebie kontrolują. I nie musisz mieć obu, żeby auto jeździło (tyle, że może być minimalnie mniej mocy).

 

BTW, poszukaj lepiej to znajdziesz sklep gdzie kupisz za 200zł.

Opublikowano

Dzięki. Nie wiedziałem, że są 2 czujniki. Na RealOEM.com po wpisaniu nr vin znalazłem nr części tego czujnika (pozycja13 w poniższym linku).

Nazywa się to tu "czujnik różnicy ciśnienia". Ze schematu jaki tam jest przedstawiony wynika, że jest tylko 1 czujnik. To jak to jest właściwie?

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PF31-EUR-02-2010-E90N-BMW-316i&diagId=11_4071

 

Chcę się upewnić czy o tą konkretnie cześć chodzi. Nr części 13628617097

Opublikowano

Wymontowałem to co wydaje mi się być owym czujnikiem ciśnienia na kolektorze ssącym.

Wrzucam kilka zdjęć poniżej. Zastanawia mnie:

a) co tam się mogło zepsuć, że on właściwie nie działa? Wygląda na solidną część

b) czy to czasem nie jest wina wiązki elektrycznej. Z tego co widzę i widać trochę na zdjęciach z jednej strony

łatwo ją się odpina od czujnika a z drugiej wchodzi gdzieś za korpus silnika i zastanawia mnie czy ewentualna wymiana nie niesie za sobą

rozmontowywania iluś elementów by dostać się do drugiego końca?

 

Wydaje mi się, że ów Nr części 13628617097 to jest właśnie dokładnie ten czujnik

 

http://oi68.tinypic.com/2rdw0w5.jpg

 

http://oi64.tinypic.com/20h6c6g.jpg

 

http://oi63.tinypic.com/4tr0bl.jpg

 

http://oi67.tinypic.com/f9ilnt.jpg

Opublikowano (edytowane)

MAF (czyli przepływka) jest wewnątrz obudowy filtra powietrza.

W MAP sensorze jest membrana, która w zależności od ciśnienia jest bardziej lub mniej wypukła, i to ten element może się uszkodzić.

 

Można to sprawdzić swoją drogą, i nie jest to zbyt skomplikowane - potrzebny miernik i pompa podciśnieniowa (albo strzykawka z kawałkiem wężyka). W wiązce masz 3 kable - sygnał, napięcie +5V i masa.

Pierwsza rzecz, to pomiar napięć na poszczególnych kablach na zapłonie.

Jeśli masz coś innego niż 5V napięcia to faktycznie możesz mieć problem z wiązką.

Natomiast napięcie na sygnale powinno zmieniać się proporcjonalnie do ciśnienia i powinno dawać te same wyniki za każdym razem (przyjmując, że ciśnienie atmosferyczne jest stałe w trakcie pomiaru).

Edytowane przez dzidek25
Opublikowano

Dzięki dzidek25 za pomoc ale jeszcze dopytam:

 

1.a) Możesz wytłumaczyć co rozumiesz przez:

zastanawiam się czy ten brud na górze nie zatyka kanału doprowadzającego powietrze atmosferyczne.

 

Co masz na myśli pisząc "kanał doprowadzający powietrze atmosferyczne"? Chodzi Ci o 2cm rurkę będącą częścią czujnika? Czy masz na myśli

szerzej patrząc część kolektora dolotowego, która zaciąga powietrze?

1.b) Czy przeczyszczenie może rozwiązać sprawę?

 

2) Czy ewentualna wymiana wiązki elektrycznej to tylko odpięcie złączy czy wiąże sie z dodatkowymi czynnościami?

Opublikowano

Cześć jak sytuacja po wymianie czujnika?

 

mam podobny problem (samochód drży na jałowym ale nie gaśnie) w aso zdiagnozowali ten czujnik wymienili i nic nie dało dalej check engine i dalej drży. Błąd w inpie to: 2d32.

Opublikowano

Nie wymieniłem jeszcze czujnika. Zamówiłem ale zamówienie anulowano z powodu braku część w hurtowni.

Jeśli do weekendu znajde gdzieś w Warszawie to zamontuję go sam, jeśli nie to dopiero po długim weekendzie jestem umówiony z mechanikiem.

Dam znać

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam, podzielę sie doświadczeniem. Może komuś sie przyda.

To nie czujnik był winowajcą. Generował błąd ale wymiana nic nie dała.

Winowajcą okazał się ostatecznie jeden z wtryskiwaczy

Opublikowano
Wracam, podzielę sie doświadczeniem. Może komuś sie przyda.

To nie czujnik był winowajcą. Generował błąd ale wymiana nic nie dała.

Winowajcą okazał się ostatecznie jeden z wtryskiwaczy

 

czesc kolego ... możesz opisać jak odgadłeś że to wtrysk?

 

wlasnie mam u siebie podobny problem bo tez wyskakuje mi błąd tego czujnika i po podpięciu z auta w którym działał i skasowaniu błędów dalej wyskakuje

 

obiawy mam takie ze samochód po rozgrzaniu ma na wolnym biegu (np stojąc na swiatłach) ... drgawki tzn co kilka - kilkanascie sekund obroty z ok650 spadną do 500 i się równają ale nie gasnie i z odpalaniem tez nie ma kłopotu ...u mnie sie to pojawiło zaraz po wymianie swiec ...czy możliwe ze to w nich jest problem ?

Do tego pojawiły się błędy z NOxem których przed wymianą nie miałem

 

z góry dzięki za odpowiedź

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Warsztat zdiagnozował, że jeden z wtrysków przelewa i został wymieniony. Zrobili test balansu czy jakoś tak.

Wymieniłem też sonde lambda.

Ale ten problem znów wrócił po paru miesiącach i zastanawia mnie się czy to kolejny wtryskiwacz czy coś innego.

U mnie były wymieniane wszystkie świece i cewki ale to nie pomogło.

hmm. a jak u Ciebie się to skończyło?

(sorry, że nie odpisywałem ale dawno tu nie byłem)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Może komuś się przyda, u mnie problemem była uszczelka pod kolektorem, po wymianie błędy i drżenie ustało całkowicie.

 

(poijam fakt, że w aso (Dobrzański w Krakowie) niepotrzebnie wymieniali czujnik cisnienia dolotu i naprawiają na chybił-trafił za kasę klienta i 3 razy musiałem jeździć i za każdym razem jak odbierałem to nie naprawili) Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.